Krzyś napisał(a):
Majki, a cos ty sie tak tych szyb uczepił?
Co w nich chcesz sprawdzac?
Czy sa przejrzyste czy widok przez nie nie jest aby rozmyty?
Lepiej sprawdz dokladnie geometrie, amortyzatory, przejedz sie nim, podczas postoju i powolnego ruszania pokrec kierownica czy wspomaganie nie huczy- a juz najlepiej kaz sobie go podpiac pod komputer. Sprawdz tez czy nie ma luzow w przednich kolach. Naturalnie najlepiej by bylo zeb sruby silnika nie widzialy klucza, no i silnik ma byc suchutki. Sprawdz tez wszystkie bajery ktore auto ma, lacznie z el. lusterkami i spryskiwaczami szyb (ja nie sprawdzilem tylnego spryskiwacza i sie okazalo ze chyba rurka gdzieś z przodu pekla, ale to pikuś
) W zaleznosci od przebiegu - pytaj o serwisowanie, jak gosc ma faktury na serwis- bierz, ja w ten sposob uniknalem wymiany rozrządu, gość go wymienil przy 85000km. Im wiecej sprawdzisz, tym mniej cie niespodzianek czeka i mniej kasy do niego dolozysz. Dowiedz sie na jakim oleju jezdzilo auto - jak na mineralnym, to z dala, na mineralnym jezdza wlasciwie tylko zarżnięte silniki. To chyba tyle. Aha, po zakupie - radze wymienic olej, filtr paliwa i filtr powietrza. Dla pewnosci. I żeby ci nie przyszlo do glowy sprawdzanie czy dzialaja poduszki powietrzne, hyhyhyhyhy
Krzys - dzieki - bede pamietal o tym wszystkim przy sprawdzaniu - a szyby? maja date produkcji w oznaczeniu, wiec wiadomo, czy byly wymieniane (patrz - czy autko bylo bite bardziej, niz mowi wlasciciel...) - dzieki temu np. nie dalem sie naciac na "bezwypadkowe" tdi 98 za kupe szmalu - okazalo sie, ze mial przednia z tego roku, a boczne obydwie z 2000
btw - bylem dzisiaj na gieldzie w slomczynie - pizgalo jak na uralu (snieg z deszczem, wiatr i zimno jak diabli), wiec malo bylo aut - widzialem tak po wierzchu ta tdi 97r - nawet niezle wygladala, wiec bede ogladal blizej w tygodniu - zobaczymy