na poczatku , dzieki kayser za zapowiedz
wiec , jzezli 2.6 V6 ci sie trzesie to polecam ci odwiedzic ASO albo znalezc kogos kto na prawde zna sie na tem konkretnie a nie innym silniku ... bo przyczyn moze byc wiele :
- uszkodzone poduszki pod silnikiem ( sa 2 sztuki )
- uszkodzone poduszki pod skrzynia biegow ( sa 2 sztuki )
- zapchane katalizatory ( sa 2 sztuki )
- nierowna kompresja na cylindrach
w przypadku 3 pierwszych usterek wystarczy wymienic , ale jak wymieniac to tylko po 2 sztuki bo jak jedna juz padla to druga jezeli jeszcze nie padla to tylko dlatego ze ta pierwsza padla i po wymianie druga pojdzie od razu ( no chyba ze poducha padla z innych powodow niz exploatacja ...
tak samo jest z katalizatorami ....z tym ze musisz jeszcze zauwazyc czy silnik przez to nie stracil na mocy ...bo jezeli tak i strata mocy nasila sie to sprawdz czy nie masz zapchanych katalizatorow ...taka usterka niby niegrozna ale moze byc fatalna w skutkach ... ostatnio znajomy wracal z Chorwacji i kompletnia zapchaly sie mu katalizatory , zeby wogole dojechac do polski wytlukl je u jakiegos ichniego mechanika .....po przyjezdzie do polski okazalo sie ze przez to ze jakis czas jechal na zapchanych , cisnienie z ukladu wydechowego cofalo sie do silnika i w efekcie powysadzalo mu wszystkie siemeringi w silniku ...
....w silnikach typu V90 wazne jest zeby parametry pracy obydwu glowic byly takie same bo wtedy sily rownowaza sie a silnik stoi w miejscu , w innym przypatku telepie sie na boki i cale zawieszenie silnika i skrzyni dostaje popalic
jezeli zas problem jest po stronie kompresji to jest kilka przyczyn lub tez powodow ...
pierwszy to ... zuzycie cylindow tlokow lub pierscieni ( tloki i cylindry raczej sie nie zuzywaja wiec moga to byc piescienie , wtedy bedzie palil olej w ilosciach zbilozych do 1 litra na 1000km)
drugi to ... nieszczelne zawory wydechowe ( powypalane gniazda zaworow i zawory)
aha i jeszcze zapomnialewm o najwazniejszym .... wymieniales pasek rozrzadu ?????
jzezli nie i nie wiesz kiedy byl wymieniany to go wymien , a jezeli byl wymieniany, to kto i gdzie go wymienial ... w tych silnikach bardzo latwo jest popieprzyc rozrzad bez specjalnej listwy i wtedy silnik wlasnie nierowno chodzi ....
moja propozycja , jedz do FACHOWCA , najlepiej ASO jezeli sie znaja i niech sprawdza ten silnik wlasnie pod katem tych usterek
jeszcze powiedz ile ma przebiegu ten silnik ?