.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 00:59:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co trzeba wymienić?
PostNapisane: 04.cze.2002 07:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
Jestem początkującym posiadaczem B4 2.6 V6 Quattro. Nie wiem czy to normalne ale na niskich obortach (1 tys.) cała buda samochodu wpada w lekkie wibracje od silnika, zarówno na benzynie i gazie. Mieszkam w małej miejscowości, a miejscowi "szarpidruci" mówia że tak musi byc. Wymieniłem między innymi: świece, filtr paliwa, filtr powietrza, kable do świec. Silnik pracuje raczej równomiernie. Co jeszcze trzeba wymienić ?
Z góry dzięki. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 07:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
ładna bryka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 07:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2002 16:22:55
Posty: 2059
Lokalizacja: co skąd? skąd co?
może poduszka pod silnkiem... just a guess...
poczekaj na odp. od hansika

_________________
bye bye - Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 08:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
:-D na poczatku , dzieki kayser za zapowiedz :-D
wiec , jzezli 2.6 V6 ci sie trzesie to polecam ci odwiedzic ASO albo znalezc kogos kto na prawde zna sie na tem konkretnie a nie innym silniku ... bo przyczyn moze byc wiele :

- uszkodzone poduszki pod silnikiem ( sa 2 sztuki )
- uszkodzone poduszki pod skrzynia biegow ( sa 2 sztuki )
- zapchane katalizatory ( sa 2 sztuki )
- nierowna kompresja na cylindrach

w przypadku 3 pierwszych usterek wystarczy wymienic , ale jak wymieniac to tylko po 2 sztuki bo jak jedna juz padla to druga jezeli jeszcze nie padla to tylko dlatego ze ta pierwsza padla i po wymianie druga pojdzie od razu ( no chyba ze poducha padla z innych powodow niz exploatacja ...
tak samo jest z katalizatorami ....z tym ze musisz jeszcze zauwazyc czy silnik przez to nie stracil na mocy ...bo jezeli tak i strata mocy nasila sie to sprawdz czy nie masz zapchanych katalizatorow ...taka usterka niby niegrozna ale moze byc fatalna w skutkach ... ostatnio znajomy wracal z Chorwacji i kompletnia zapchaly sie mu katalizatory , zeby wogole dojechac do polski wytlukl je u jakiegos ichniego mechanika .....po przyjezdzie do polski okazalo sie ze przez to ze jakis czas jechal na zapchanych , cisnienie z ukladu wydechowego cofalo sie do silnika i w efekcie powysadzalo mu wszystkie siemeringi w silniku ...
....w silnikach typu V90 wazne jest zeby parametry pracy obydwu glowic byly takie same bo wtedy sily rownowaza sie a silnik stoi w miejscu , w innym przypatku telepie sie na boki i cale zawieszenie silnika i skrzyni dostaje popalic
jezeli zas problem jest po stronie kompresji to jest kilka przyczyn lub tez powodow ...
pierwszy to ... zuzycie cylindow tlokow lub pierscieni ( tloki i cylindry raczej sie nie zuzywaja wiec moga to byc piescienie , wtedy bedzie palil olej w ilosciach zbilozych do 1 litra na 1000km)
drugi to ... nieszczelne zawory wydechowe ( powypalane gniazda zaworow i zawory)
aha i jeszcze zapomnialewm o najwazniejszym .... wymieniales pasek rozrzadu ?????
jzezli nie i nie wiesz kiedy byl wymieniany to go wymien , a jezeli byl wymieniany, to kto i gdzie go wymienial ... w tych silnikach bardzo latwo jest popieprzyc rozrzad bez specjalnej listwy i wtedy silnik wlasnie nierowno chodzi ....

moja propozycja , jedz do FACHOWCA , najlepiej ASO jezeli sie znaja i niech sprawdza ten silnik wlasnie pod katem tych usterek

jeszcze powiedz ile ma przebiegu ten silnik ?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 09:21:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
kurcze Hansik, chyle czoła przed taką wiedzą!! :0 :0 :0 :0 :0

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 09:26:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2002 14:12:13
Posty: 159
Lokalizacja: Mikołów - Śląsk
:) Witam słuchaj porad Hansika ma chłopak wiedze, ale z tym ASO to uwarzaj bo ja trafiłem na takich mechaników że pożal się Boże, niby wszystko z autkiem było ok, a jak sięokazało to kilka czujników było odpiętych itp. itd, dopiero po trudach znalazłem warsztat godny zaufania.
Tak to juz u nas jest z tymi specjalistami.
Gratuluje zakupu i pozdrawiam. :oko:

_________________
------LUCA------
już nie A4 Avant ale - A3 Dieselek
AUDI KLUB POLSKA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 11:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
Dzięki chłopaki za rady, zgłoszę się do Hansa na gadu-gadu bo mam jeszcze kilka pytań co do mojego autka.
Pozdrawiam Miłej Jazdy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 12:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2002 00:00:00
Posty: 275
Lokalizacja: wawa/poznan
witam,
oczywiscie Hans ma racje w swych przypuszczeniach. ja jednak radzilbym Ci omijac ASO szerokim lukiem. raz bo cena jest wariacka (za to ze zajrza 150) a dwa bo spieprzyc potrafia jak nikt inny!
jesli masz niedaleko do warszawy albo wrocka to moge polecic ci bardzo dobrych mechanikow (ktorzy sami jezdza takimi audikami, maja je jakies 10 lat i naprawiaja auta kolejne 10, wiec sa po prostu zajebisci. a przy tym tani) we wrocku to pewnie volki zna ich 50, a jak chcesz do wawy to daj znac.
btw. gdzie ten lukow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 15:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
Studiuje dziennie w wawie wiec nie ma problemu. Byłbym wdzięczny za jakieś namiary bo mam troche problemow z moim autkiem, a nie chciałbym się z nim rozstac bo naprawde jest super.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 17:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Hej Zoltar, a jaką masz instalację gazową? na pojedyńczym wtrysku, czy na każdy gar osobny wtrysk? Bo jeżeli na pojedyńczym zwykłym wtrysku to pożegnaj się z plastikowym dolotem. To jest wada tych silników, że one, te doloty plastikowe pękają bez gazu a z gazem to już wogóle.

Sprawdź układ dolotowy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2002 17:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2002 20:41:14
Posty: 139
Lokalizacja: Kluczbork
Miałem , podobne objawy. Trzęsło zarówno na benzynie, jaki i gazie. jak sie później okazało była minimalna rysa na plastikowej pokrywie dolotu skąd brało się lewe powietrze i rzucanie silnikiem.
Obroty były wg obrotomierza równe. Zakończyło się totalnym rozpieprzeniem kolektora i dopiero wymiana na aluminiowy z 2.8 załatwiła srawę. Od tego czasu jest perfect. Wcześniej też macałem poduszki ale j.w. okazało się, ze to nie one.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2002 11:03:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2002 00:00:00
Posty: 275
Lokalizacja: wawa/poznan
warsztat znajduje sie na ulicy szczotkarskiej 29 w warszawie. powiedz, ze jestes od goscia z niebieskiego audi na poznanskich numerach. to dostaniesz znizke :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2002 14:15:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2002 16:04:24
Posty: 205
Lokalizacja: Łuków
Dzięki wszystkim za porady. Napewno skorzystam z waszego doświadczenia.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: