Witam serdecznie szanowne grono AUDIPOSIADACZY i nie tylko.
Mam problemy rozwiazywalne pewnie na forum.
1. Posiadam dwa pieciocylindrowe silniki WC -2.1 oraz JS 2.0 od Audi . NIe moge doszukac sie parametrow wala rozrzadu silnika JS.Chodzi mi o katy otwarcia ktore w WC wynosza :OZW przed DMP-40, ZZW po GMP-10, OZD przed GMP-0, ZZD po DMP-51.Daje to katy otwarcia odpowiednio 230 i 231 stopni. Ztym walkiem silnik ma ok. 63PS z litra.Jego wada (lub zaleta zaleznie od przelozen) jest moment az przy 4800RPM gdzie JS ma ok 57PS z litra ,ale moment juz przy 3200RPM
2. Czy orientuje sie ktos czy skok tloka w R5 regulowany jest tylko walem czy takze (w co raczej nie wierze) dlugoscia korbowodu? I powstaje pytanie czy waly te sa kompatybilne z innymi blokami?
3. Ztego co moglem sie zorientowac przekazanie momentu na osie w QUATTRO 84' jest ok. 60p/40t. Czy slyszal ktos o modyfikacjach zmierzajacych do wyrownania stosunku p/t lub nawet zamianie (Sierra cossword miala 40p/60t)
4. Czy stopien sprezania 11.5 to graniczny stopien dla komercyjnego paliwa98 ? Moze ktos modyfikowal glowice R5 10V (oczywiste inne silniki z dwoma zaworami na gar dzialaja na tej samej zasadzie) i chcialbypodzielic sie wiadomosciami (moze faktyczne cisnienie cylindra mierzone przy maksymalnym otwarciu przepustnicy ,no wiecie o co chodzi ,cisnieniomierz
wkrecony zamiast swiecy) Wiadomo ze lepiej wiedziec niz zepsuc pare glowic.
Mam tysiace pytan ale na tym zakoncze majac nadzieje na dyskusje.
Pozdrawiam.
_________________ Grozny
|