.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 00:48:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak podniesc moc silnika NG 2.3
PostNapisane: 07.lis.2002 11:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
co mozna zrobic zeby podniesc moc silnika NG 2.3 z mechanicznym wtryskiem KE3-Jetronic. taki silnik ma tylko 98kw a mógłby miec chyba więcej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Siliczek 2.3 NG
PostNapisane: 07.lis.2002 12:20:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam! Posiadam Cupejkę z takim silniczkiem i tez doszedłem do wniosku że mogła by mieć więcej koników. Wszystko zalezy jaki przyrost mocy chciałbyś uzyskać. A taka jest moja rada:
1. Planowanie głowicy a wiąże się z tym zwiększenie stopnia sprężania +(polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych) - napewno odczujesz przyros mocy :-D jakieś 10% no i silniczek zacznie rasowo chodzić :grin:
Takie cos wykonuje mnóstwo zakładów np. p.Jacek Chojnacki z Nadarzyna koło Wa-wy (tam robiłem swój samochodzik, koszt ok. 2800 PLN)
2. Sportowy wałek rozrządu (dłuższe czasy otwarcia zaworów, bardzie strome zbocze krzywek itp.) do tego najlepiej jakiś chip (nawet jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika na biegu jałowym) Należy skorygować pracę silnika wzgledem oryg. ECU - dochodzi kolejne 15-20 % mocy
3. Sporotwy wkład filtra powietrza np. K&N + zmieniony dolot (oryginalne przeważnie są kiepskie.
4. Sportowy wydech i nie mam tu na myśli buczącego tłumika końcowego tylko kompletny wydech przeliczony do konkretnego auta z tłumikami przelotowymi, nowym kolektorem wydechowym + wywalenie kata (w zamian strumienica wyechowa przeliczona specjalnie do tego auta.)
Z seryjnych 133 koni w/g mnie powinienieś otrzymać jakieś 170 km może wiećej, powiem Ci jak to wszystko zrobię :-D W końcu silnik nie jest zbyt wyżyłowany i pewnie można z niego dość sporo wydusić. Alternatywnie istnieje możliwość założenia turbo do takiego silnika. No ale silniki z turbo mają inne tłoki (wklęsłe czy cóś) no i są odpręzone w stosunku do silnków wolnossących ale ja się na tym nie znam. Ostatecznie zawsze pozostaje NOS :grin: :grin: :grin: Pozdrawiam

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2002 12:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
170KM by juz mnie chyba ucieszyło, ale za te pieniądze to można chyba kupic silnik 20V z osprzetem, a mam nadzieje ze jeszcze taniej.
tylko ciekawe jakie problemy były by podczas przekładki (wiązki przewodów mocowania silnika czujniki itp.)

pozdrawiam uzytkownika 10V

p.s. ile ci pali ta Cupejka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Silniczek 2.3
PostNapisane: 07.lis.2002 12:45:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Przekładka ? Podobno jest problem, inna elektronika itp.a ponadto na tym polega idea tuningu :-D A spalanie :-? standard tyle co inne 2.3. Mam instalację gazową z kompem i pali mi ok. 11-12 l gazu. Paliwa średnio 10 l / 100 km bez ciężkiej nogi ale gdy przełączam na bęzyne to tak nie po to by jechać delikatnie :grin:

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2002 13:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Fajnie masz. Mnie w B4 quattro silnik NG spala po mieście 15l paliwa, i około 20 gazu.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Silnik 2.3
PostNapisane: 07.lis.2002 14:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
O cholera :0 To strasznie dużo nawet jak na quattro. Coś musi być nie tak. Sprawdź sobie sondę lambda albo zdejmij cegłę z pedału gazu :-D

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2002 15:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
panowie widze ze macie gaz, ja tez założyłem i odczuwam bardzo duzy niedosyt mocy na gazie, zastanawiam sie czy to kwestia regulacji czy moze parownika który "ma za małą moc" u mnie na parowniku pisze 100kw czyli prawie dokładnie tyle ile ma silnik, a moze powinien byc zapas mocy....

w kadecie np. mialem tez taki parownik a silnik mial 88kw.

napiszcie jakiej mocy sa parowniki u Was i jak z jazdą, bo u mnie silnik przy wyprzedzaniu pod lekka górke na gazie wkręca się na góra 4tys obr i czuć ze brakuje mu gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: