.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 07:30:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wspomaganie kierownicy..........
PostNapisane: 20.sty.2003 18:02:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2002 16:16:47
Posty: 325
Lokalizacja: Lublin
Ostatnio w czasie rutynowej kontroli plynow a samochodzie zauwazylem ze poziom plynu w ukladzie wspomagania zbliza sie do minimum. I teraz pojawia sie pytanie. Co ja mam tma nalać? Wiem ze sa plyny specjalnie do uklau wspomagania ale z 2 strony w ksiazce wydawnictwa "Auto" poswieconej Audi 80 wyczytalem iz nalezy tam laś płyn taki jak do automatycznej skrzyni biwgów (a taką poziadam akurat 8) ). I co Wy na to? I cyz ewentualnie mozna "mieszac" oba płyny czy dl aswietego spokoju stary wypompować?

_________________
Obrazek

Audi 80 B3 1.8S AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 20:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Cześć! Ja do skrzyni i wspomagania swojej poprzedniej Audiczki 100 2,1 Automat lałem ATF z Orlenu i z Lotosa (koloru czerwonego) i sprawowała sie bez kłopotu. W 200 jak ją kupiłem też był ubytek oleju i mechaników dwóch doradziło mi taki właśnie olej jak wcześniej. Często ubywało mi oleum i lałem go, bo tańszy jest, ale później przekonałem się, że jest ok. Dodam tylko, że w 200 pompa wspomagania pompuje płyn także do tylnych amorków (układ stabilizacji nadwozia) i też tam sobie dobrze radzi. Po uszczelnieniu układu wymieniłem cały olej.
Pozdrówka

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 20:04:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2002 16:16:47
Posty: 325
Lokalizacja: Lublin
Dzięki za radę :)

_________________
Obrazek

Audi 80 B3 1.8S AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 00:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
moze nie bede zbyt uprzejmy tym co powiem ale zadne czerowne gowno lane do wspomagania w Audi nie jest dobre ... jedyny dobry plyn ktory nie rozwali uszczelek to G00200 kupowany w ASO Audi w blaszanych puszkach po okolo 50 PLN za litr .... wiem cos na temat wspomagania do w cygarze wymienilem 4 pompy wspomagania a w C4 tez juz wymienialem ... pisalbym wiele o szczegolach dlaczego trzeba lac plyn oryginalny ale poprostu najzwyczajsniej w swiecie mi sie nie chce .... tak wiec musiscie umiezyc mi na slowo :zakrecony:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 09:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2002 16:16:47
Posty: 325
Lokalizacja: Lublin
Masz racje Hansik, co oryginał to oryginał :)

_________________
Obrazek

Audi 80 B3 1.8S AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 09:38:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
to nie chodzi o to ze to oryginal , poprostu sklad chemiczny oryginalnego plynu jest neutraly dla uszczelek , przynajmniej tych oryginalnych , a wszelkie inne plyny albo sa za geste i siada pompa , albo rozszczelniaja uklad poprzez zmiane wlasciwosci uszczelniajacych gumy w ukladzie , poza tym kwestia lapania wilgoci przez plyn , bardzo wazna zima ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 11:16:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Hansik ma racje. Nawet w sklepach sprzedajacych oleje mówią żeby lepiej kupić oryginalny olej Audi. BTW on ma kolor zielony. Puszka litrowa kosztuje dokładnie 56zł. Tak więc nie oszczędzaj i kup oryginales. Wkoncy nie zmieniasz tego oleju tak często jak w silniku :). Pozdrawiam.

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 13:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tylko jest jedno "ale" ... mianowicie jezeli uklad wczesniej chodzil na jakims scieku to jest duze prawdopodobienstwo ze po wymianie zaczeni cieknac ... z jedna z pomp tak mialem ze jezdzilem na niej okolo roku bo zalalem ja orygnialnym plynem ale po roku pompa zaczela puszczac , listwa tez ... i cholera wie czy wina bylo smieszanie resztek strago Boxolu i tego plynu , czy uklad juz byl tak zuzyty , czy byl tak zuzyty przez poprzedni plyn czy reakcja chemiczna zmieszania obu plynow wywolala jakies skutki uboczne .... mozna gdybac ... a najlepiej jest kupic nowe elementy ukladu czyli pompe , listwe kierownicza i akumulator cisnienia i zalac oryginalnym plynem ... najlepiej zrobic to w ASO i masz gwarancje ze bedzie sucho ... tyle ze to kosmiczne pieniadze ... dla mnie bylo bardziej oplacalne wymiana pomp po 250 pln za sztuke i iraz listy kierowniczej rowniez za 250 pln ....

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 16:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2002 16:16:47
Posty: 325
Lokalizacja: Lublin
Sprawdzilem, moj jest jakis zielony czyli pewnikiem oryginalny...dzieki za rady :)

_________________
Obrazek

Audi 80 B3 1.8S AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: