.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:21:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: pomocy przy ustawieniu NG !!!
PostNapisane: 12.lut.2003 09:05:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
jak ustawic zaplon i rozrzad w silniku NG
moje przypuszczenia to:

rozrzad:
na kole walu korbowego i oslonie sa znaki po ich zegraniu na kole walka rozrzadu od przadu auta jest znak ale nigdzie on nie pasuje, jest tez znak na kole rozrzadu od strony silnika (przesuniety chyba o 180 stopni wzgledem pierwszego) widoczny w takim malym okienku z taka szczerbinka okolo 5mm - czy ten znak ma byc wlasnie na wprost szczerbiny czy na wprost ranta pokrywy rozrzadu?

zaplon:
po ustawienu rozrzadu palec nalerzy ustawic na wprost wciecia na aparacie zaplonowym? (jeszcze nie sprawdzalem czy mam takie wciecie)

prosze o wskazowki...

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2003 18:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Proste!
Jechać do dobrego mechanika, który zrobi to na fachowym sprzęcie za pare groszy.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: pomocy przy ustawieniu NG !!!
PostNapisane: 12.lut.2003 19:20:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
maudi90USA napisał(a):
jak ustawic zaplon i rozrzad w silniku NG
moje przypuszczenia to:

rozrzad:
na kole walu korbowego i oslonie sa znaki po ich zegraniu na kole walka rozrzadu od przadu auta jest znak ale nigdzie on nie pasuje, jest tez znak na kole rozrzadu od strony silnika (przesuniety chyba o 180 stopni wzgledem pierwszego) widoczny w takim malym okienku z taka szczerbinka okolo 5mm - czy ten znak ma byc wlasnie na wprost szczerbiny czy na wprost ranta pokrywy rozrzadu?

zaplon:
po ustawienu rozrzadu palec nalerzy ustawic na wprost wciecia na aparacie zaplonowym? (jeszcze nie sprawdzalem czy mam takie wciecie)

prosze o wskazowki...


To jest problem, w normalnym Audiku musisz znalezc znak 0 w tym okienku o ktorym wspominasz i ustawic aparat zaplonowy na znak na aparacie zaplonowym wzglednie na kopulce tak by wypadalo na 1szy cylinder. Natomiast w NG jak wyciagalem aparat to przy zaplonie na 1 cylinder(kolo zamachowe na 0) palec wskazywal na 5 lub 3 cylinder(kolejnosc 1-2-4-5-3 ) wiec oznacza to, ze uklad zaplonowy opoznia sygnal w zaleznosci od sygnalow z czujnikow.
Mysle ze musisz go tak wstepnie zainstalowac i przy wylaczonej pompie paliwa krecic rozrusznikiem i lapac na lampe stroboskopowa punkt 0.
Ja bratu zalozylem tradycyjny aparat wiec nie bylo problemu.
Powodzenia
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2003 19:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
1 Ustaw koło zębate wałka rozrządu tak aby jego znacznik (nawiercenie lub punkt na zębie)pokrywało się z lewą górną krawśdzią głowicy!Więc punkt ten patrzy w kierunku tyłu samochodu!!!
2 Aby ustawić wał korbowy w właściwej pozycji.Obracaj nim aż znajdziesz górny zwrotny punkt na kole zamachowym w okienku na obudowie sprzęgła.Znacznik na kole pasowym (naciecie) powinien teraz pokryć się z krawędzią odniesienia na bloku silnika.

Jeśli to masz ustawione to na mój rozum palec rozdzielacza powinien wskazywać teraz na nacięcie na krawędzi korpusu rozdzielacza,co odpowiadało by pierwszemu cylindrowi....

Ps. Pamiętaj aby podczas obracania wałkiem razrządy żaden tłok nie znajdował sie w GÓRNYM PUNKCIE ZWROTNYM!!!!

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2003 06:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
koprass napisał(a):
Proste!
Jechać do dobrego mechanika, który zrobi to na fachowym sprzęcie za pare groszy.


dzieki koprass. wiecej takich rad... :-(

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2003 07:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
krisb3 napisał(a):
1 Ustaw koło zębate wałka rozrządu tak aby jego znacznik (nawiercenie lub punkt na zębie)pokrywało się z lewą górną krawśdzią głowicy!Więc punkt ten patrzy w kierunku tyłu samochodu!!!
2 Aby ustawić wał korbowy w właściwej pozycji.Obracaj nim aż znajdziesz górny zwrotny punkt na kole zamachowym w okienku na obudowie sprzęgła.Znacznik na kole pasowym (naciecie) powinien teraz pokryć się z krawędzią odniesienia na bloku silnika.

Jeśli to masz ustawione to na mój rozum palec rozdzielacza powinien wskazywać teraz na nacięcie na krawędzi korpusu rozdzielacza,co odpowiadało by pierwszemu cylindrowi....

Ps. Pamiętaj aby podczas obracania wałkiem razrządy żaden tłok nie znajdował sie w GÓRNYM PUNKCIE ZWROTNYM!!!!



znalazlem w necie fotki, wprawdzie od innego silnika (MC) ale w moim jest podobnie
Obrazek
krisb3 potwierdz czy powyzsze naciecie na kole ma byc ustawione na krawedzi pokrywy zaworow czy moze w szczelinie tej zawinietej blaszki z lewej strony. na kole zamachowym nie moge znalezc zadnego znaku, ustawiam wg znaku na kole pasowym


Obrazek

tylko co z wyprzedzeniem zaplonu... musze "skoczyc" chyba na lampe, czy ktos wie ile powinno wynosic wyprzedzenie. 10 stopni ??????

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Ostatnio edytowano 13.lut.2003 12:56:46 przez tipl_maudi90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2003 09:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
No nie wiem stary, mój mechanik wziąłby ode mnie za to pewnie z 20 (w porywach do 30)zeta i zrobił to przyrządem VAG, więc co ty w tej radzie złego. :-?

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2003 13:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
koprass napisał(a):
No nie wiem stary, mój mechanik wziąłby ode mnie za to pewnie z 20 (w porywach do 30)zeta i zrobił to przyrządem VAG, więc co ty w tej radzie złego. :-?


moze ty masz dobrego i zaufanego mechanika, ja zadnemu praktycznie nie ufam. wole podpytac sie kilku osob (np na forum) spojrzec w jakos ksiazke (jesli taka mam) i co moge zrobic samemu. a mam przyklady ze nawet w ASO nie znaja sie na podstawowych rzeczach. najwarzniejsze dla wiekszosci mechanikow to skasowac pieniadze i "za brame".

lubie pogrzebac przy aucie samemu i przy okazji czegos sie nauczyc niz pozwolic na przeprowadzanie doswiadczen na moim aucie... :oko:

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2003 17:45:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Więc przyznaję się bez bicia,nigdy nie zmieniałem paska rozrzadu w pięciocylindrówce :oops: :oops: :oops: Ogulne zasady pracy i ustawień silników są bardzo podobne.I z czym ma się pokrywać punkt w kole wałka rozrządu na 100% nie potrafię powiedzieć!!!!
Jedne żródła podają,że musi się zbiegać z uszczelką pokrywy głowicy cylindrów ....A inne że z lewą górną krawędzią pokrywy głowicy !!!! A ja myśle że ta blaszka z wycięciem też nie jest od parady!!!!Jak przestawisz o jeden ząb w tą albo w tą to będziesz miał punkt albo za nisko albo za wysoko,tak ,że pasować będzie tylko w jednym położeniu...
Jak ustawiałem rozrząd w moim aucie tez miałem z tym problemy,jednak po kilku próbach (na sucho) znalazłem właściwe położenie....
Jak bę dziesz miał wszystko ustawione poobracaj kilka razy wałem,żeby miec pewność ,ze nic nie koliduje!!!!Tylko nie ciągnij za pasek,nie obracaj też wałkiem rozrządu(bo przeskoczy na zębach) Obracaj tylko wałem korbowym!!!!Wiesz o czym pisze???

A co do zapłonu to powinienbyć ustawiony dla silnika NG na 15*.Tyle ,że do tego jest potrzebna lampa stroboskopowa no i musisz odnaleźć tą podziałke na kole zamachowym!!!!!Wsadź palucha do otworu i oczyśc troszke koło zamachowe muszą tam być znaki!!!!

Powodzenia!!!!!!
Ps.
Wiesz jak ustawić właściwe napięcie paska??

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2003 07:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
krisb3 napisał(a):
Więc przyznaję się bez bicia,nigdy nie zmieniałem paska rozrzadu w pięciocylindrówce :oops: :oops: :oops: Ogulne zasady pracy i ustawień silników są bardzo podobne.I z czym ma się pokrywać punkt w kole wałka rozrządu na 100% nie potrafię powiedzieć!!!!
Jedne żródła podają,że musi się zbiegać z uszczelką pokrywy głowicy cylindrów ....A inne że z lewą górną krawędzią pokrywy głowicy !!!! A ja myśle że ta blaszka z wycięciem też nie jest od parady!!!!Jak przestawisz o jeden ząb w tą albo w tą to będziesz miał punkt albo za nisko albo za wysoko,tak ,że pasować będzie tylko w jednym położeniu...
Jak ustawiałem rozrząd w moim aucie tez miałem z tym problemy,jednak po kilku próbach (na sucho) znalazłem właściwe położenie....
Jak bę dziesz miał wszystko ustawione poobracaj kilka razy wałem,żeby miec pewność ,ze nic nie koliduje!!!!Tylko nie ciągnij za pasek,nie obracaj też wałkiem rozrządu(bo przeskoczy na zębach) Obracaj tylko wałem korbowym!!!!Wiesz o czym pisze?????

mam dwie pozycje do wyboru w zadnej nie koliduje, ale najpewniej bedzie ustawic walek w takim polozeniu zeby obie krzywki 1cyl byly uniesione na taka sama odleglosc od glowicy

Cytuj:
A co do zapłonu to powinienbyć ustawiony dla silnika NG na 15*.Tyle ,że do tego jest potrzebna lampa stroboskopowa no i musisz odnaleźć tą podziałke na kole zamachowym!!!!!Wsadź palucha do otworu i oczyśc troszke koło zamachowe muszą tam być znaki!!!!

Powodzenia!!!!!!
Ps.
Wiesz jak ustawić właściwe napięcie paska??

co do ustawiania zaplonu to skocze do kolesia na lampe z mozliwoscia ustawienia wyprzedzenia zaplonu, a wtedy nie sa potrzebne zadne dodatkowe znaki... dzieki za info o tych 15 stopniach

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2003 19:27:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Mariusz!!! Nawet jeśli Twój kolega ma lampe z możliwością regulacji to itak będzie Ci potrzebny GMP na KOLE ZAMACHOWYM ....! Prawda?
Powodzenia..
Ps
Napisz jak się historia skończyła i czy auto jeździ :0 :0 :0

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2003 11:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
krisb3 napisał(a):
Mariusz!!! Nawet jeśli Twój kolega ma lampe z możliwością regulacji to itak będzie Ci potrzebny GMP na KOLE ZAMACHOWYM ....! Prawda?
Powodzenia..
Ps
Napisz jak się historia skończyła i czy auto jeździ :0 :0 :0


"zadne dodatkowe znaki" oprocz wlasnie GMP a tego mam na kole pasowym...

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2003 19:30:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
krisb3 napisał(a):
Mariusz!!! Nawet jeśli Twój kolega ma lampe z możliwością regulacji to itak będzie Ci potrzebny GMP na KOLE ZAMACHOWYM ....! Prawda?
Powodzenia..
Ps
Napisz jak się historia skończyła i czy auto jeździ :0 :0 :0



oczywiscie ze jezdzi, a raczej sie "wlecze" - troche przesadzilem :D, myslalem ze po wemianie paska cos sie zmieni (mysle tu a wzroscie mocy) niestety jest taka jak przed wymiana...

liczylem na wzrost mocy poniewaz pasek mialem luzny (poluznil sie naciag na pompie wodnej) i myslalem ze moze przeskoczyl. to jednak cos innego, teraz chce wymienic czujnik teperatury.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2003 20:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Nie musisz go od razu wymieniać !!!!!
Możesz sprawdzić czy poprawnie działa omomierzem (odpowiednie opornośc musi odpowiadać odpowiedniej temperaturze)
To bardzo proste,jak sie zdecydujesz to podam Ci te zalezności OPORNOSC-TEMPERATURA
Ps
Polecam wywołać usterki z ureządzenia sterującego

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2003 20:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
krisb3 napisał(a):
Nie musisz go od razu wymieniać !!!!!
Możesz sprawdzić czy poprawnie działa omomierzem (odpowiednie opornośc musi odpowiadać odpowiedniej temperaturze)
To bardzo proste,jak sie zdecydujesz to podam Ci te zalezności OPORNOSC-TEMPERATURA
Ps
Polecam wywołać usterki z ureządzenia sterującego



chyba nie da rady w ten sposob sprawdzic czujnika o ktorym mowie, chodzi o ten 4 stykowy...

a tu moja prosba o pomochttp://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=17875

wg kodow usterek to mam uszkodzony tylko regulator wolnych obr.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2003 22:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Ten czujnik również sprawdza się pomiarem oporności lub napięcia...

Czy ten czujnik czterostykowy napewno podaje informacje do instalacji wtryskowej?
I jeszcze jedno pytanie,czyjnik czterostykowy jest wkręcony od dołu(prawda?)Czy masz jeszcze jeden czujnik w tym samym krućcu ale od góru?

Co do wyjśc czujnika czterostykowego to udało mi się ustalić że:
1 -wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
2- wyłącznik bezpieczenstwa instalacji klimatyzacyjnej
3- zasilanie energią elektryczną czyli "+"
4- lampka kontrolna

Na schemacie instalacji silnika NG doszukałem się,że przewód czarno czerwony powinien wędrować do urządzenia sterującego wtryskiem!
Przewód brązowo czerwony do urządzenia sterującego zapłonem....

Jak się coś jeszcze dowiem to dam znać.... :zakrecony:

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ustawienie zapłonu
PostNapisane: 25.lut.2003 09:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Cześć wszystkim.
Ostatnio urodził mi podobny problem w mojej coupejce (B4 2.3 NG '92 r.)opisywany w tym topicu. Chodzi o ustawienie zapłonu (dokładnie chciałem sobie go przyspieszyć o 3 - 4 stopnie). Jeżdżę tylko na etyl.98 albo na gazie więc przyspieszenie zapłonu jest jak najbardziej wskazane szczególnie jeśli chodzi o gaz dla którego idealny zapłon powinien być przyspieszony aż o ok.9 stopni ale ne benzynie byłaby tragedia. Aby się z tym zbytnio nie rzeźbić pojechałem na ustawienie zapłonu do mechanika. Lampa w dłoń i jazda. Nominalnie powinno być ok.15 stopni na kole zamachowym wię chciałem ustawić ok.18. Ok. obroty biegu jałowego zwiększyły się do ok. 1100 obr/min wszystko cacy.... Przejechałem się ze 2 razy i dupa. Obroty biegu jałowego wracają do nominalnych ok. 860 obr/min. Komputer opóźnia zapłon automatycznie ! :0 :x W tej wersji K-jetronika jest dodatkowe złącze do kompa (znajduje się w puszce bezpiecznikowej gdzie znajdują się różne przekaźniki) Są dwa 2-stykowe złącza - białe i czarne. I teraz pytanko. Jak się do tego dobrać ? Trzeba przestawić zapłon bazowy w komputerze samochodu ? Jest to parametr modyfikowalnych za pomocą VAG'u ? Ktoś tego próbował ?

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienie zapłonu
PostNapisane: 25.lut.2003 09:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
Martini napisał(a):
Cześć wszystkim.
Ostatnio urodził mi podobny problem w mojej coupejce (B4 2.3 NG '92 r.)opisywany w tym topicu. Chodzi o ustawienie zapłonu (dokładnie chciałem sobie go przyspieszyć o 3 - 4 stopnie). Jeżdżę tylko na etyl.98 albo na gazie więc przyspieszenie zapłonu jest jak najbardziej wskazane szczególnie jeśli chodzi o gaz dla którego idealny zapłon powinien być przyspieszony aż o ok.9 stopni ale ne benzynie byłaby tragedia. Aby się z tym zbytnio nie rzeźbić pojechałem na ustawienie zapłonu do mechanika. Lampa w dłoń i jazda. Nominalnie powinno być ok.15 stopni na kole zamachowym wię chciałem ustawić ok.18. Ok. obroty biegu jałowego zwiększyły się do ok. 1100 obr/min wszystko cacy.... Przejechałem się ze 2 razy i dupa. Obroty biegu jałowego wracają do nominalnych ok. 860 obr/min. Komputer opóźnia zapłon automatycznie ! :0 :x W tej wersji K-jetronika jest dodatkowe złącze do kompa (znajduje się w puszce bezpiecznikowej gdzie znajdują się różne przekaźniki) Są dwa 2-stykowe złącza - białe i czarne. I teraz pytanko. Jak się do tego dobrać ? Trzeba przestawić zapłon bazowy w komputerze samochodu ? Jest to parametr modyfikowalnych za pomocą VAG'u ? Ktoś tego próbował ?


to ze obroty spadaja do nominalnych to jest moim zdaniem zasluga regulatora wolnych obrotow a nie opuznienia zaplonu, (tak powinno byc)
mysle ze powinienes zostawic tak jak masz teraz...

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zapłon
PostNapisane: 25.lut.2003 09:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
No tak , ale nie ma takiej pewności. Zresztą osiągi na gazie się też nie zmieniły a poprawa powinna być odczuwalna bo zapłon ma b.duże znaczenie. Koprass wyżej też coś wspominał o VAG'u Więc chciałem się upewnić na 100%

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Zapłon.
PostNapisane: 26.lut.2003 17:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Co jest ??? Nikt nie wie jak się powinno prawidłowo ustawić zapłon w poczciwym silniku NG na K-jetronicu ???!!! No koledzy, naskrobcie coś na ten temat. Ładnie proszę :grin:

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron