Więc przyznaję się bez bicia,nigdy nie zmieniałem paska rozrzadu w pięciocylindrówce
Ogulne zasady pracy i ustawień silników są bardzo podobne.I z czym ma się pokrywać punkt w kole wałka rozrządu na 100% nie potrafię powiedzieć!!!!
Jedne żródła podają,że musi się zbiegać z uszczelką pokrywy głowicy cylindrów ....A inne że z lewą górną krawędzią pokrywy głowicy !!!! A ja myśle że ta blaszka z wycięciem też nie jest od parady!!!!Jak przestawisz o jeden ząb w tą albo w tą to będziesz miał punkt albo za nisko albo za wysoko,tak ,że pasować będzie tylko w jednym położeniu...
Jak ustawiałem rozrząd w moim aucie tez miałem z tym problemy,jednak po kilku próbach (na sucho) znalazłem właściwe położenie....
Jak bę dziesz miał wszystko ustawione poobracaj kilka razy wałem,żeby miec pewność ,ze nic nie koliduje!!!!Tylko nie ciągnij za pasek,nie obracaj też wałkiem rozrządu(bo przeskoczy na zębach) Obracaj tylko wałem korbowym!!!!Wiesz o czym pisze???
A co do zapłonu to powinienbyć ustawiony dla silnika NG na 15*.Tyle ,że do tego jest potrzebna lampa stroboskopowa no i musisz odnaleźć tą podziałke na kole zamachowym!!!!!Wsadź palucha do otworu i oczyśc troszke koło zamachowe muszą tam być znaki!!!!
Powodzenia!!!!!!
Ps.
Wiesz jak ustawić właściwe napięcie paska??