.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 00:44:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: rozważania o hamulcach...
PostNapisane: 05.mar.2003 12:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
Byłem sobie w weekend u Chylińskich na diagnostyce zawieszonka i...
makabra - tarcze z przodu od zewnatrz - perfect, gładziutkie, zadnych
wżer, od środka - total krajobraz księżycowy włącznie z kikoma
rysami o głębokościach do 3mm :( tragedy - mechanik powiedział
że brud sie zbiera na feldze, spada na klocki dostaje się między klocek
i tarcze i tak się robi - tarcze z przebiegiem góra 30.000 nadają się
nie powiem na co - zgadzacie się z jego werdyktem???

jakby miał rację to co 100km trzeba by zamiatać felgę od środka...

dodatkowo mi piszczą ostatnio klocki - pewni siedzą tam jakies kamyczki....

dodatkowo krzywa felaśka z przodu..... faken szit....

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 13:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 891
Lokalizacja: Lodz/Wa-wa
Jesli nie przekroczysz minimalnej grubosci tarczy to wystarczy ja toczyc - pozadne warsztaty robia to przy kazdej zmianie klockow :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 13:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
mquattro napisał(a):
Jesli nie przekroczysz minimalnej grubosci tarczy to wystarczy ja toczyc - pozadne warsztaty robia to przy kazdej zmianie klockow :)


no właśnie są takie doły że może jeden szlif się załapie - ale klocków
jeszcze mam sporo - przeciez nie będę co rok zmieniał tarcz :(

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 13:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
U mnie z przodu tarcze igła. Z tyłu też troszke porysowane ale narazie hamuje ok.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 14:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2002 23:26:45
Posty: 272
Lokalizacja: Oświęcim
eomaciu napisał(a):
mquattro napisał(a):
Jesli nie przekroczysz minimalnej grubosci tarczy to wystarczy ja toczyc - pozadne warsztaty robia to przy kazdej zmianie klockow :)


no właśnie są takie doły że może jeden szlif się załapie - ale klocków
jeszcze mam sporo - przeciez nie będę co rok zmieniał tarcz :(


Nie panikuj - ja właśnie muszę zapodać DRUGIE w tym roku... i chyba 4-ty komplet klocków po 350 zł.... Dobre hamulce to podstawa - nie zaluj pieniędzy.

_________________
-------------------------------------------------------
4x4 ropożerny potwór :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 15:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2001 00:00:00
Posty: 1460
Lokalizacja: Wrocław www.rezacze.prv.pl Niunia: Audi B4 1.9 tdi rezać panowie, rezać...
ja wlasnie stoje przed dylematem bo zbliza sie u mnie czas wymiany tarcz z przodu no i klockow.

1 - wymieniac na takie jakie byly czyli wentylowane w tym samym rozmiarze

2 - wymieniac na inne lepsze (jakie?)

pytam dlatego poniewaz zbliza sie tez chwila kiedy zmieni sie program w ecu wiec chyba nalezaloby pomyslec o lepszym poskramianiu nowych kucykow...

_________________
www.rezacze.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 16:10:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2002 12:38:53
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
a jakiej srednicy są tarcze w B4 TDI bo nie wiem ?? :oops: :zakrecony:

u mnie jest 288mm i juz nie rozważam wymiany tylko jestem na nią zdecydowny a nawet skazany...

_________________
Super Diesel Engine Evo II
151PS 387Nm

TDI streetracing


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 16:12:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
Bilu napisał(a):
ja wlasnie stoje przed dylematem bo zbliza sie u mnie czas wymiany tarcz z przodu no i klockow.

1 - wymieniac na takie jakie byly czyli wentylowane w tym samym rozmiarze

2 - wymieniac na inne lepsze (jakie?)

pytam dlatego poniewaz zbliza sie tez chwila kiedy zmieni sie program w ecu wiec chyba nalezaloby pomyslec o lepszym poskramianiu nowych kucykow...


ja sie zastanawiam nad takimi nacinanymi co by sie lepiej oczyszczały własnie - co o tym sądzicie?

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 16:58:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Przecież w B4 TDI sa takie blachy do okoła tarcz własnie zabezpieczające przed gromadzeniem sie syfu. Wiem o nich dokładnie bo jak ostatnio zdejmowałem skrzynke (wymiana uszczelniacza na tyle silnika) to przez przypadek jedna osłona mi się podgieła i robiła tyle hłasu, że hoho. Ale kombinerki w ręke i po problemie. A już myslalem, że to coś poważniejszego :-D

Maciek a co do twoich tarcz to mam dobrą mete na naprawde dobre tarcze i daj se spokój z regeneracją starych.

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 17:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
Rogal1 napisał(a):
Przecież w B4 TDI sa takie blachy do okoła tarcz własnie zabezpieczające przed gromadzeniem sie syfu. Wiem o nich dokładnie bo jak ostatnio zdejmowałem skrzynke (wymiana uszczelniacza na tyle silnika) to przez przypadek jedna osłona mi się podgieła i robiła tyle hłasu, że hoho. Ale kombinerki w ręke i po problemie. A już myslalem, że to coś poważniejszego :-D

Maciek a co do twoich tarcz to mam dobrą mete na naprawde dobre tarcze i daj se spokój z regeneracją starych.


nie pamietam ale nie widze powodu dla którego miało by u mnie nagle braknąc tych osłon...
a te tarczki to znalazły by sie nacinane? ile?

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 17:49:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
eomaciu zobacz czy masz te osłony tarcz hamulcowych, bo jesli jesteś pierwszym właścicielem to masz, ale jak auto miało ich kilku to może któryś zdjął, wyrwał, zapomniał założyć, popatrzył na nią i powiedział po co mi to :lol: .
Ja kupiłem do B4 tarcze nacinane 280x22 mm po około 200 zeta za sztukę, tylne normalne były bodajże po 90, a wszystko firmy ATE. Coś tam dają te nacinane, ale na pewno się tego nie odczuje. Podejżewam, że bardziej się brudzą felgi, bo lepiej odprowadzany jest pył z klocków :lol:
Wszystko kupowałem u Tomka z Wrocławia, którego numer być może posiada Volki, bo ja akuratnio już zgubiłem.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 18:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
koprass napisał(a):
eomaciu zobacz czy masz te osłony tarcz hamulcowych, bo jesli jesteś pierwszym właścicielem to masz, ale jak auto miało ich kilku to może któryś zdjął, wyrwał, zapomniał założyć, popatrzył na nią i powiedział po co mi to :lol: .
Ja kupiłem do B4 tarcze nacinane 280x22 mm po około 200 zeta za sztukę, tylne normalne były bodajże po 90, a wszystko firmy ATE. Coś tam dają te nacinane, ale na pewno się tego nie odczuje. Podejżewam, że bardziej się brudzą felgi, bo lepiej odprowadzany jest pył z klocków :lol:
Wszystko kupowałem u Tomka z Wrocławia, którego numer być może posiada Volki, bo ja akuratnio już zgubiłem.


no pierwszym to nie jestem ale czwartym :)

osłony jestem pewien ze je u siebie widziałem tylko nie pamietam
może z tyłu je widziałem... po robocie się przyjrzę...
a nacinane kupowałeś z jakiego względu?

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 19:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2001 00:00:00
Posty: 466
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Witam wszystkich
Ja własnie jestem w trakcie wymiany tarcz zwykłych na wentylowane.

Tarcze kupiłem Zimmerman'a wentylowane niecale 300 zł
Dzisiaj zjeżdziłem okolice za zaciskami. Kupiłem w końcu komplet za 250 uzywki oczywiscie. Jedno mnie tylko w nich zastanawia sa znaczki VW AUDI i napis made i USA.
Wlasnie wychodze do garazu sprawdzicz czy to wszystko spasuje.
Bo nurtuje mnie czy do tarczy 280 mm spasuje zacisk z tarcz 288 ?

_________________
_-=== mIReCk ===-_
.... A4 na gnojówkę .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 20:13:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tarcz sie nie toczy ... toczylo sie tarcze do poloneza jak nie bylo na rynku , teraz taniej jest kupic nowa nic przetoczyc tarcze z tolerancja do 0,01 mm .... druga sprawa .... nacinane tarcze podnosza skuteczniosc hamowania dzieki czemu nie hamujemy tak dlugo i tak mocno co ma wplyw na nagrzewanie sie tarczy ... a z kolei wlasnie przegrzanie tarczy i zagotowanie plynu jest przewaznie przyczyna zaniku hamulcow po ostrym heblowaniu .... moim zdaniem to wystarczy kupic dobrej firmy tarcze takiego wymiaru jak zaleca producent , dobrej firmy klocki i mamy to samo co w tych nacinanych i nawiercanych ... fakt faktem ze zawsze taka dobra tarcza jak bedzie nawiercana czy nacinana , bedzie lepsza od takiej samej tarczy ale zwyklej ... reasumujac... jak sie ostro hebluje z duzych predkosci i zdaza sie ze sie plyn gotuje to przede wszystkim nalezy wymieniac wlasnie plyn , tarcze i klocki wymieniac zaraz po tym jak sie tylko swierdzi jakies usterki ... czyli pekniecia , rysy czy inne felery ... to jest nasze bezpieczenstwo ... to jest bezcenne ... a jak kogos nie stac to proponuje wolniej jezdzic ... ten podobno da sie :-D

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 23:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2003 14:08:38
Posty: 360
Lokalizacja: USTKA
Moze wiecie ile u was kosztuje wymiana bebnow na tarcze z tylu w 80b4.
I jeszcze pytanie: czemu po ostrym hamowaniu, przy kolejnym wcisnieciu hamulca stuki jakies dochodza do mnie z kol, a ustepuja jak tarcze troche przestygna?

_________________
All yoU neeD Is
80 B4 2.0 90KM
www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=25205


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: rozważania o hamulcach
PostNapisane: 05.mar.2003 23:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2002 06:57:49
Posty: 255
Lokalizacja: lublin
:-D HANS OCH TY NASZA OPOKO I SKŁADNICO WIEDZY :D :-D :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

_________________
audi A6 C4 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2003 23:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
To ja wam nie będę pisał co zrobiłem z wentylowanej tarczy przy "explatacji" w mondeo.


No dobra, skoro nalegacie - wewnętrzna tarcza była grubosci kilku mm, miała widoczne pekniecia - ale nie przez całą szerokość - i działała supeeer, tylko lekko biło kierą przy hamowaniu.


Na usprawiedliwienie dodam, że sam sobie zarżnąłem tę tarczę w 100% świadomie wsłuchując się w metaliczny szum ścieranego żelaza. Cóż - nie ma to jak brak czasu i tylko jeden samochód do dyspozycji

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
UFOtm napisał(a):
Moze wiecie ile u was kosztuje wymiana bebnow na tarcze z tylu w 80b4.
I jeszcze pytanie: czemu po ostrym hamowaniu, przy kolejnym wcisnieciu hamulca stuki jakies dochodza do mnie z kol, a ustepuja jak tarcze troche przestygna?


zakladasz cala tylna belke od B4 ktore ma tarcze , czyli z tego co pamietam to 2.0 115 KM juz mialo tarcze

w cygarze tak robilem .. bo mialem hamulce od 1.8 i byly niewentylowane z przodu i bebny z tylu ... jak zmienilem hamulce to przezylem szok jak hamujac i zapierajac sie na maxa o kierownice , zjechalem z fotela .... :0 :-D (nie zapinam pasow ) ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Moje nawiercane Zimmery już biją. Piszę JUZ bo mineło może jakieś 5000 km... Ale to i tak dobrze bo jak by była seria to moze ze 2500 i do śmietnika..

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2003 00:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2002 23:26:45
Posty: 272
Lokalizacja: Oświęcim
moje brembo mają 15 tyś i zaczynają bić przy hamowaniu z większych prędkości - przy mniej jak 100 km/h jest ok, da się gdzieś kupić w polsce za rozsądną kasę kompletne i większe hamulce (tarcze+zaciski 4 tłoczkowe)?

_________________
-------------------------------------------------------
4x4 ropożerny potwór :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: