Mam nadzieje ze to jest odpowiednie miejsce na to pytanie. Jestem jeszcze zielony na tym forum.
Jakim momentem mają być przykręcone (cztery) śruby koła pasowego (na wale korbowym silnika) i jak je zabezpieczyć przed odkręcaniem. Dwa dni szukałem po sieci i na forum (może szukać nie umiem). Mam pewne obawy że moment jaki jest podany w książce :
Audi A4 i A4 Avant - Sam naprawiam samochód "
Hans-Rüdiger Etzold
nie jest prawidłowy,
podane jest 10Nm a dla śruby M8 w zasadzie powinno być 25 Nm.
Zakręciłem momentem 10Nm i po 200 km straciłem ładowanie aku. wspomaganie domyśliłem się że to pasek. Po prostu śrubki się odkręciły i koło spadło z wału. Na szczęście nic poważnego się nie stało tylko przez godzinę odkręcałem urwaną śrubę
. Przyznaje że zakręciłem stare śruby i nie użyłem niczego co by je zabezpieczyło przed odkręceniem.
Jeśli chodzi o te środki pomocnicze do gwintów to jaki konkretnie powinien tam być np. z LOCTITE lub innej firmy?
już wiem
w zasadzie nie jest potrzebny taki środek a jak już to np. loctite 243.
(dodane 13-01-07) lub Forch K118 -
niebieski
w zasadzie to w ww. książce jest błąd bo dla:
1,9 115 KM "...Dokręcić nowe śruby momentem 10 Nm i obrócić dalej sztywnym kluczem o 90 stopni."
a
1.9 90 i 110 KM "...Dokręcić śruby momentem 10 Nm."
a są to z tego co mi wiadomo bardzo podobne silniki a przynajmniej to koło pasowe i wał są takie same.
No i bardzo ważne zawsze nowe śruby bo po takim traktowaniu są one osłabione – do nabycia w dobrych sklepach muzycznych
a taj serio to tylko w ASO i kosztuje ok. 2PLN szt. Mam nadzieję że komuś to pomoże.
Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.