.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 08:50:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 16V ace] wtryskiwacz rozruchowy dziwna sprawa
PostNapisane: 06.sty.2007 23:35:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
witam. czy wtryskiwacz rozruchowy w tym silniku uruchamia sie za kazdym razem w momencie palenia czy tylko jak silnik jest calkowicie zimny????
zdjalem wtyczke zniego i podlaczylem miernik. miedzy dwoma zaciskami panuje caly czas 12V. jak podlaczylem zarowke miedzy te dwa piny to zarowka nie swieci. jak zaoale silnik to caly czas jest tam 12V
dodam ze silnik ciezko pali i ladnie zapala tylko po kiilkunastogodzinnym postoju.
czujnik temp dla ECU nowy oryginal
zrobilem doswiadczenie i spialem rozruchowy na ostro podczas palenia. silnik zapala pieknie na dotyk. i uwazam ze rozruchowy pownine pracowac przy kazdym paleniu. ale tak nie jest. nawet po 8 godzinnym postojem pod praca nie chce zapalic. przeciez silnik jest calkiem zimny. o co chodzi?????

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
i co nikt nie wie???

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:30:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wtryskiwacz rozruchowy nie dziala zawsze. Zalezy to od temperatury silnika. Rowniez czas jego dzialania jest od niej zalezny. Moze czujnik jest OK, ale kabelek jest gdzies przerwany, albo wtyczka zle styka? A moze wymieniles nie ten czujnik?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w ecu mógl paść tranzystor sterujący z. rozruchowowym.

Sprawdź czy na pinach masz - na jednym napięcie względem masy cały czas
na drugim co ok. sekunde masowanie (-). Dodam że wykonasz to po skożystaniu z funkcji test wyjść na vagu.

Ale ponoć diagnoza w intercarsie brzmiała zero błędów i wszystko wporządku ;)
a błąd rozruchowego lub przerwe w obwodzie powinno wykazać
;) ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
czujnik jest wymieniony ten. no to jakby kabelek gdzies nie stykal to ciezko palilby tez rano. a on wtedy pali na dotyk.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
hej . napiecie na jednym z pinow wzgledem masy jest caly czas
najgorsze jest to ze u mnie w miescie nikt nie ma vaga ani pewno nie ma nikogo zeby umial zdiagnozowac

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 18:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Skoro zimny silnik pali na dotyk to znaczy ze ten wtryskiwacz jest OK. Chyba ze uruchamia sie tez na cieplym i zalewa Ci silnik. Jednak zdaje mi sie ze masz jakas nieszczelnosc w dolocie. Posprawdzaj dokladnie. Najlepiej wyciagnij filtr powietrza i lekko podnies od spodu dzwignie z klapka przeplywomierza. W tym czasie druga osoba niech sprobuje odpalic autko. Jak odpali to na 99% masz nieszczelnosc. Albo miales strzal LPG i masz pogieta klapke (o ile masz LPG). Podokrecaj wszystkie opaski. Rowniez te na cienkich rureczkach wychodzacych z kolektora. Sprawdz czy ktoras rura nie ma pekniecia.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 19:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
nieszczelnosci nie ma na 100% bo juz sprawdzialem 1000 razy. dziwne jest to ze jak auto stoi 8 godz pod praca gdzie na dworze jest -3 stopnie i zapala z trudem. a jak postoi np. 15 godzin to zapal od razu. przeciez silnik jest calkowicie ostygniety. wtych tem jakie teraz mamy przeciez zeby silnik ostygl calkiem wystarczy 2 godz. jeszcze jest taki motyw ze jak pale to slychac stukot zaworow tak jakby mial spalanie stykowe. gazu nie mam wiec nic klapy mi nie pogiello. no i jak zpala ciezko to zawsze silnik szarpie i chodzi tak jakby na trzy gary. a jak zapala ladnie to chodzi odrazu rowniutko. jak dalem mu recznie dawke z rozruchowego zawsze zapala idealnie

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2007 22:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
no to masz problem prawie rozwiązany....czujnik temperatury --- > ecu --- > wtrysk rozruchowy połączenia, zimne luty cy cuś ;)

zmierz czujnik temperatury w zal. od temp. cieczy i zapodaj
przy zimnym <20stopni>60stopni
zmierz również jak postoi chwile i niechce zapalić

zmierz rezystancje na wtrysku rozruchowym na zimnym i ciepłym silniku.

zapodaj wyniki

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 14:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
oki. jutro pewno sie tym pobawie a jak nie znajde czasu to dopeiro w sobote dzieki za pomoc. dam znac co i jak

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 19:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
hej no nie malilem dzis zbytnio czasu ale zrobilem jeszcze lepszy numer. zdjalem wtyczke z czujnika temp dla ECU. samochod pali pieknie za kazdym razem, bo uruchamia sie wtrysk rozruchowy. ale podejrzewam ze auto palilo by chyba nascie litrow bo pewno caly czas chodzilo by na rozuchowym tez

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2007 21:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Moze masz ustawiona zbyt uboga mieszanke? Podjedz na sprawdzenie.

Jak zdejmiesz wtyczke z czujnika temperatury to ECU bedzie myslal ze masz zimny silnik. Wtryskiwacz rozruchowy nie bedzie caly czas podawal paliwa. Bedzie podawal przez kilka sekund przy kazdym uruchamianiu. Jak silnik bedzie goracy to moze go zalewac. Do tego silnik zapewne bedzie trzymal wyzsze obroty i przez to wiecej palil zwlaszcza na jalowych.

Ja jednak caly czas obstawiam jakas nieszczelnosc w dolocie

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2007 16:18:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
bylem wczoraj jeszcze na innym komputerze, wszystko niby ok. zadnych bledow. skald mieszanik byl troche za ubogi ale zmiana nic nie dala. nieszczelnosci nie ma bo nawet wczoraj jeszcze sprawdzalismy samostartem. faktycznie jak silnik mial 90 stopni to zaczello go zalewac po odpaleniu jak wtyczka byla wyjeta. sprawdzalem czy rozdzielacz nie cieknie-tez jest cigla. przepustnice czyste . nie wiem juz co jest. niby wszystko gra a nie gra. wkurza mnie to maxymalnie to badziewie mechaniczne. i badam juz sprawe zalozenia digifanta bo z tym to sie nabawie roztroju nerwowego chyba.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 08:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sklad mieszanki sprawdzales przy podpietej czy odpietej sadzie lambda? Powinienes sprawdzic przy odpietej. Jak sada jest podpieta i silnik cieply to ECU sobie dostraja sklad mieszanki do optymalnego. Nawet jesli ta mieszanka nie jest ustawuiona za dobrze. Natomiast gdy uruchamiasz silnik, to sonda przez jakis czas nie pracuje (musi sie nagrzac) i ECU nie koryguje skladu mieszanki. Do silnika dochodzi to co jest ustawione.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 15:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
hmmm. no to powiem ci ze dales mi klina z ta sonda. sondy nie odpinalem.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 17:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No to jak pokreciles na nieodpietej sondzie to pewnie jeszcze bardziej rozregulowales skald mieszanki. Ustaw ja jeszcze raz, przy odpietej sondzie i na dobrze rozgrzanym silniku. Najlepiej trzymaj stale obroty okolo 3000.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 20:02:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
ok to sprubuje jutro. ale juz wiem gdzie tkwi przyczyna. wydarlem jeszcze raz wtryski. robia storzek ale jak zgasze auto to z trzech wtryskow kapie paliwo . wiec raz ze zalewa a dwa ze zapowietrza uklad i to chybajest problem

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2007 20:05:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
ruti napisał(a):
ok to sprubuje jutro. ale juz wiem gdzie tkwi przyczyna. wydarlem jeszcze raz wtryski. robia storzek ale jak zgasze auto to z trzech wtryskow kapie paliwo . wiec raz ze zalewa a dwa ze zapowietrza uklad i to chybajest problem przez 15 min wykapalo z trzech wtryskow chyba ze 30 kropel paliwa. jak odrecilem rurke najgorszego to juz nie bylo w niej paliwa.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: