.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.mar.2025 00:01:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z] Silnik się dusi przy obciążeniu
PostNapisane: 13.lis.2006 10:07:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Witam!

Mam pewien problem z moim Audi 80 B4 1,9 TDI. Otóż auto mi się dusi. Na 1 i 2 jest ok, na trójce powyżej 3500 rpm dostaję nagle jakby "dziury" w gazie. Na 4 i 5 jest podobnie, przy czym auto przymula się przy niższych obrotach (np. 3300rpm). W sumie w czasie jazdy bez większego obciążenia auto jedzie spokojnie do 150 kmh, ale jednak przy mocniejszym dodatniu gazu traci moc.
W sobotę przejechałem autem 700 km z wielką przyczepą - taką o wysokości 2m, z plandeką. I tutaj objawy duszenia były bardzo wyraźne - auto dusiło się już przy 2500rpm, szczególnie na 4 i 5 biegu. Ogółem spalanie na tych 700km przy prędkościach 90-110kmh wyszło 9l, no ale to chyba normalka z takim żaglem :)

Byłem już u magika od diesli. Podłączył kompa, znalazł jakichś 7 błędów które ponoć usunął, ale auto dusi się nadal. Powiedział, że uszkodzony jest przepływomierz.. no ból, ale mam jedno pytanie: może to nie przepływomierz a zapchany filt paliwa? Na tym filtrze przejechałem już 30 kkm. Przed wymianą nie było wspomanianych objawów. Po wymianie zauważyłem właśnie przyduszanie podczas mocnego obciążania silnika, ale jeszcze coś nie było dociągnięte i łapał powietrze. Uszczelnienie układu trochę pomogło, ale kurcze.. nie do końca. Może więc jest tak, że założyli mi beznadziejny filtr, który przy duzym przepływie paliwa nie był dostatecznie przepustowy, a teraz, z czasem, jego przepustowość jeszcze zmalała? Na to wskazywałby to, że auto dusiło się na niższych obrotach ciągnąc przyczepę - a niewątpliwie z takim obciążeniem pompowało sporo paliwa..

Czy znacie jakiś dobry zakład w Warszawie, który mógłby mi zmienić filtr paliwa i przy okazji olej i takie tam? Rzecz w tym, że ostatnio robiłem parę rzeczy u różnych mechaników i przestaje im ufać...

Proszę o opinie i rady :)
dzieki

LYsY

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1,9 TDI 1Z] Silnik się dusi przy obciążeniu
PostNapisane: 13.lis.2006 11:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
LYsY napisał(a):
Witam!

Mam pewien problem z moim Audi 80 B4 1,9 TDI. Otóż auto mi się dusi. Na 1 i 2 jest ok, na trójce powyżej 3500 rpm dostaję nagle jakby "dziury" w gazie. Na 4 i 5 jest podobnie, przy czym auto przymula się przy niższych obrotach (np. 3300rpm). W sumie w czasie jazdy bez większego obciążenia auto jedzie spokojnie do 150 kmh, ale jednak przy mocniejszym dodatniu gazu traci moc.
W sobotę przejechałem autem 700 km z wielką przyczepą - taką o wysokości 2m, z plandeką. I tutaj objawy duszenia były bardzo wyraźne - auto dusiło się już przy 2500rpm, szczególnie na 4 i 5 biegu. Ogółem spalanie na tych 700km przy prędkościach 90-110kmh wyszło 9l, no ale to chyba normalka z takim żaglem :)

Byłem już u magika od diesli. Podłączył kompa, znalazł jakichś 7 błędów które ponoć usunął, ale auto dusi się nadal. Powiedział, że uszkodzony jest przepływomierz.. no ból, ale mam jedno pytanie: może to nie przepływomierz a zapchany filt paliwa? Na tym filtrze przejechałem już 30 kkm. Przed wymianą nie było wspomanianych objawów. Po wymianie zauważyłem właśnie przyduszanie podczas mocnego obciążania silnika, ale jeszcze coś nie było dociągnięte i łapał powietrze. Uszczelnienie układu trochę pomogło, ale kurcze.. nie do końca. Może więc jest tak, że założyli mi beznadziejny filtr, który przy duzym przepływie paliwa nie był dostatecznie przepustowy, a teraz, z czasem, jego przepustowość jeszcze zmalała? Na to wskazywałby to, że auto dusiło się na niższych obrotach ciągnąc przyczepę - a niewątpliwie z takim obciążeniem pompowało sporo paliwa..

Czy znacie jakiś dobry zakład w Warszawie, który mógłby mi zmienić filtr paliwa i przy okazji olej i takie tam? Rzecz w tym, że ostatnio robiłem parę rzeczy u różnych mechaników i przestaje im ufać...

Proszę o opinie i rady :)
dzieki

LYsY


lubie takich mechanikow ... ;-)

prawdopodobnie rozwiazanie problemu miales na tacy (w postaci bledow) a Ty sie pytasz co dolega Twojemu auutku ...
tutaj wrózek nie ma ... jedz jeszcze raz ,zrób pelna diagnoze,zczytaj bledy i bedziemy radzi ....

P.S usuniecie bledow to nie rozwiazanie problemu :!:
P.S 2 zmien mechanika .... :diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 13:14:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zajrzyj tu www.diagtronik.pl - moze nie sa najtansi - ale wiedzą WSZYSTKO o tych samochodach.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2006 13:34:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Panie Boże ... czytasz to i nie grzmisz ... :diabel:
W tych 7 błedach był zawarty prawdopodobnie problem, który nalezało przeanalizować a usterkę usunąć.
Niemniej proponuje wykonać testy turbospreżarki oraz przepływomierza w czasie jazdy. Ktorys z tych elementów (N75 lub lmm) prawdopodobnie powoduja problem. Jeśli dodatkowo silnik bardzo mocno kopci ... szukałbym dziury w rurach gumowych biegnących od turbiny do ic i spowrotem, od tego generalnie zacząłbym sprawdzanie ;)

[/url]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2006 19:01:04
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław
wymień przepływkę, wymień filtr powietrza i będzie śmigal jak ta lala :)
30 kkm na filtr paliwa to wcale nie mega dużo, pewne teorie głoszą że filtr paliwa wymienia się co 45 kkm, jak właśnie co tyle wymieniam i jeszcze nigdy się nie rozczarowałem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 22:59:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
WroJackA3 napisał(a):
wymień przepływkę, wymień filtr powietrza i będzie śmigal jak ta lala :)
30 kkm na filtr paliwa to wcale nie mega dużo, pewne teorie głoszą że filtr paliwa wymienia się co 45 kkm, jak właśnie co tyle wymieniam i jeszcze nigdy się nie rozczarowałem ...

ta, najlepiej wymien auto :):
zanim sie wymienia przeplywke sprawdza sie ja VAGiem - mozna zaoszczedzic pare zloty ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2006 23:24:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Pojedż jeszcze raz na kompa tylko do jakiegoś lepszego mechanika możliwe że błędy pojawiły się na nowo jeżeli jest coś uszkodzone, jeżeli nie to sprawdzaj wszystkie rury doprowadzające powietrze do filtra paliwa też możesz zajrzeć, a przepływomierza nie wymieniaj od tak sobie, bo trochę to kosztuje a sama wymiana nawet jak jest uszkodzony nic nie pomoże trzeba jeszcze wykasować te błędy które powstały przez jego nieprawidłową pracę.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 22:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.wrz.2006 19:01:04
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław
Bilu napisał(a):
ta, najlepiej wymien auto :):
zanim sie wymienia przeplywke sprawdza sie ja VAGiem - mozna zaoszczedzic pare zloty ;)


przeciez napisal ze mechanik testowal VAGiem i ze to przeplywka ... objawy typowe także nie widzę że by to mogło być coś innego ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 22:38:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
WroJackA3 napisał(a):
Bilu napisał(a):
ta, najlepiej wymien auto :):
zanim sie wymienia przeplywke sprawdza sie ja VAGiem - mozna zaoszczedzic pare zloty ;)


przeciez napisal ze mechanik testowal VAGiem i ze to przeplywka ... objawy typowe także nie widzę że by to mogło być coś innego ...

bez testu drogowego nie mozna stwierdzic uszkodzenia przeplywki, a skoro mechanik podpial komputer, wykasowal bledy i stwierdzil, ze to przeplywomierz to "doopa", a nie mechanik.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 00:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
WroJackA3 napisał(a):
Bilu napisał(a):
ta, najlepiej wymien auto :):
zanim sie wymienia przeplywke sprawdza sie ja VAGiem - mozna zaoszczedzic pare zloty ;)


przeciez napisal ze mechanik testowal VAGiem i ze to przeplywka ... objawy typowe także nie widzę że by to mogło być coś innego ...

Kolego , zanim znów napiszesz coś takiego, dobrze się zastanów. Są tu tysiące postów doświadczonych w temacie ludzi, sugeruję więc lekturę forum i samokształcenie, wtedy zapraszamy do aktywnej dyskusji ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 10:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Koledzy,

dzięki za informacje. Na pewno pojadę na diagnostykę, ale nie w tej chwili, bo niestety klękam finansowo :( Musiałem zainwestować w 4 nowe opony zimowe :P

Mam dwa pytania:
1. Czy możecie mi polecić jakiś DOBRY zakład, gdzie zmienię olej, filtr oleju, powietrza i paliwa? Jestem na śląskich blachach a serwis będę robił w Wawie, wolałbym nie zapłacić za Mobil 1 a dostać Lotosa Mineral :) Nieuczciwe serwisy zdarzają się wszędzie, a w Warszawie nie wiem, które są godne zaufania.. :)

2. Co grozi mojemu silnikowi, jeśli będę jeździł z takimi objawami? Na razie, jak pisałem w 1 poście, przy jeździe bez pałowania jest OK, gazując rozsądnie przymulenie czuć tylko na 5 biegu pod górę i ew. na równym przy prędkościach wyższych niż 140.

pozdr
LYsY

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 16:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
LYsY napisał(a):
Koledzy,
2. Co grozi mojemu silnikowi, jeśli będę jeździł z takimi objawami? Na razie, jak pisałem w 1 poście, przy jeździe bez pałowania jest OK, gazując rozsądnie przymulenie czuć tylko na 5 biegu pod górę i ew. na równym przy prędkościach wyższych niż 140.

pozdr
LYsY


cholera wie ...
mozesz tak jezdzic jeszcze z kikanascie tysiecy kilometrów, a moze tez zaraz sie cos wysrac ..... :diabel:

P.S ale z taka iloscia błedów w ECU chyba zajałbym sie tematem jak najszybciej .... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2006 23:29:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pisalem juz - zajrzyj tu - www.diagtronik.pl - ceny umiarkowane - ale chlopaki wiedzą wszystko o tych samochodach.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 11:03:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.cze.2005 14:02:48
Posty: 60
Lokalizacja: Rybnik / Warszawa
Sorki, że odgrzewam kotleta, ale chciałem dać znać, jak się skończyła przygoda z duszeniem się silnika.

Otóż okazało się, że pękł przewód od przepływomierza, przez co turbina pracowała cały czas pod nieprawidłowym ciśnieniem. W momencie ostrego gazowania ciśnienie robiło się zbyt wysokie i auto przechodziło w tryb awaryjny silnika. Poza tym w jakiejś gruszce (???) zbierał się olej a to z kolei spowodowało uszkodzenie zaworka n75 (chyba dobrze zapamiętałem numer). Po oczyszczeniu tej gruszki z oleju i wymianie zaworka auto pracuje jak nowe :)

Całość - w diagtronku - kosztowała mnie 400 zł. To moim zdaniem mało, gdyż inny zakład wieszczył wymianę przepływomierza - i zrobiłbym to, niepotrzebnie zupełnie.. i zapłacił za zbędną naprawę pewnie z 800 zł..

Jako ciekawostę dodam, że samochód, który wg licznika ma 217 000 km, a może mieć przecież i więcej, na hamowni wykazał 101 KM przy 4000 rpm oraz 216 Nm! Dodam, że nie mam ani chipa, ani boxa, zwykły filtr powietrza - silnik jest bez modyfikacji :)

Pozdrowienia dla ekipy Diagtronika! I podziękowania dla tych, co mnie tam skierowali :D

pozdr
LYsY

_________________
Audi 80 B3 1,8S '88 (było) :(
Audi 80 B4 1,9TDI Avant '95 (jest) :D

"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you, that's the killer." - J. Clarkson


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: