.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.mar.2025 23:59:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 '91 1,6+GAZ] Nierówne wolne obroty /nawet gaśnie/
PostNapisane: 14.sty.2007 11:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2007 19:21:37
Posty: 6
Witam.
A mianowicie: znajomy posiada Audi B3 1991 rok, gaźnik, 1,6+GAZ i ma taki problem auto na wolnych obrotach pracuje nierównomiernie, ma za niskie obroty (500-600 obr./min) i czasem nawet gaśnie. Co to może być?

Czy w silnikach gaźnikowych były silniki krokowe? (bo nie jestem szpecem w tych sprawach)

Może coś z układem doprowadzającym powietrze tzn. zasysa gdzieś lewe?

Co sądzicie o tych objawach? Czego może to być przyczyna? Wielkie dzięki za każdą odpowiedź. :):

EDIT: Zapomniałem dodać: objawy i na gazie i na benzynie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 20:40:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2006 16:04:11
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin-->Zakrzówek
Powiem szczerze że silniki które spotykam w audi kiepsko pracują na biegu jałowym na gazie, są tak jak wspomniałeś problemy z obrotami, najczęściej są podkręcone i świrują w granicach 20 tys. bo poniżej to potrafią gasnąć najlepiej podjechać do zakłady który się specjalizuje w zakłądaniu LPG niech podlączą pod kompute i sprawdzą co mu dolega, bo rozumiem że na benz. ok pracuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 07:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2007 19:21:37
Posty: 6
M@recki napisał(a):
Powiem szczerze że silniki które spotykam w audi kiepsko pracują na biegu jałowym na gazie, są tak jak wspomniałeś problemy z obrotami, najczęściej są podkręcone i świrują w granicach 20 tys. bo poniżej to potrafią gasnąć najlepiej podjechać do zakłady który się specjalizuje w zakłądaniu LPG niech podlączą pod kompute i sprawdzą co mu dolega, bo rozumiem że na benz. ok pracuje?


Niestety to samo i na gazie i na benzynie...

Jakieś propozycje? :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 08:48:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
Jak to samo na gazie i na benzynie to przyczyn szukałbym w zapłonie (kable, świece itp). Sprawdź też w jakim stanie jest podstawka i uszczelki pod gaźnikiem, bo tam może ciągnąć tylko lewe powietrze, co powyżej gaźnika to nie istotne w sumie.

Powodzenia

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 16:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2007 19:21:37
Posty: 6
Ok. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

A czy silniki gaźnikowe mają silniczki krokowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 19:56:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2007 19:21:37
Posty: 6
A więc tak: świece wymienione, przewody razem z palcem też. Co do gaźnika to był "obejrzany" przez PANA mechanika i mówi że wszystko Ok.

A czy w tych Audikach są komputery? Takie że można podłączyć fejs.

Bo nie wiem czy gaźnikowce mają kompy...

A gdy silnikjest zimny to obroty ok 800-1000 a wiec w miare...

Tylko jak jest ciepły to tak skacza...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2007 22:56:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2006 16:04:11
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin-->Zakrzówek
Najszybciej dojdziesz jak podłączysz autko pod kompa lpg i zczytasz błędy także jedz do warsztatu i niech Ci zczytają i będziesz wiedział na czym stoisz, a jeśli nie to skoro wymieniłeś świece, kable itd. innym wyjściem jest czyszczenie przepustnicy co będzie tańszym rozwiązaniem a bardzo możliwe że tu siedzi problem, przy jeździe na gazie występuje zanieczyszczenie przepustnicy.Po około 15 tys silnik zaczyna nierówno pracować na biegu jałowym
Zdarza się ze zgaśnie np po wyrzyceniu biegu na luz.Porzadane wyczuszczenie przepustnicy (zwlaszcza bardzo zapuszczonej, tzn. nie czyszczonej przez 40kkm i wiecej) polega na jej zdemontowaniu z kolektora i wyczysczeniu za pomoca pedzelka i benzyny. Podobno są jakieś spreye, ale efekt nie jest aż tak osiągalny jak porządne czyszczenie benzynką :D A czy obroty skaczą tylko na biegu jałowym czy też na wyższych obrotach bo to dość ważne pytanie?, jeśli tylko na niskich obrotach( bieg jałowy) to stawiam na silniczek krokowy on odpowiada za obroty b. jałowego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2007 16:38:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2007 19:21:37
Posty: 6
ok. no to w takim razie sprobuje przeczyscic silniczek poniewaz na wyzych obrotach jest wszystko git. A gdzie go znajdę? benzyną go wyczyścić czy czym?

aczy to prawda ze po wymyciu silniczka pracuje on tylko krotki okres? (tzn. jakis miesiac) tak mi mowil znajomy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 21:39:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sty.2007 19:21:37
Posty: 6
odpowie ktoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sty.2007 23:03:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2006 16:04:11
Posty: 22
Lokalizacja: Lublin-->Zakrzówek
z prawej strony rozdzielacza od ile dobrze pamietam z takim wtukiem prostokątnym napewno znajdziesz, możesz ew. sobie na allero luknąć wizualnie jak wygląda ;) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: