.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.mar.2025 10:37:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT] Sonda lambda a VAG.com
PostNapisane: 09.lut.2007 02:06:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Koledzy czy po wymianie zuzytej sondy lambda na nowa trzeba podlaczyc silnik pod program diagnostyczny VAG.com celem aktywacji nowej lambdy :?:
Dotyczy to B4 z 1992 roku z tym starym dwu-wejsciowym zlaczem diagnostycznym. Czy wystarczy tylko zamontowac nowa i odlaczyc na jakis czas akumulator ? Pytam sie bo moj Tato wymienial w Oplu Astrze 1997r. juz druga sonde lambda. Przyczyna bylo nie wykasowanie tej starej zepsutej z pamieci. Komputer pamietal ta stara lambde i auto palilo za duzo paliwa. Dopiero wymiana na nowy oryginal i zaprogramowanie nowej lambdy pomoglo. Pytam sie czy w samochodach Audi z lat 90 tez tak sie robi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 08:31:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.cze.2005 15:34:08
Posty: 309
Lokalizacja: wawa
Czy jest to konieczne, nie wiem, ale ja zawsze po jakiejś wymianie sprawdzam i kasuję błędy w pamięci ECU. Koszt niewielki, a będziesz miał spokój. Wgrywać na pewno nie trzeba, jedynie skasować błąd po starej sondzie.

Pozdro

_________________
Audi V8 4,2 quattro - "gruba" niunia :D
Audi 200 2.2 T - do sprzedania
Audi 200 na części bez motoru
Ford Capri MK III 2,9 V6
Plymouth Voyager 3.0 V6
Kawasaki ZXR 750
Toyota Corolla E9 "klekot"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2007 09:15:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Jak nie wykasujesz bledow, to ECU pamieta tylko bledy z ostatnich 8-10 odpalen. Jak dobrze podlaczona sonda to napewno nic nie trzeba robic, a silnik napewno bedzie lepiej chodzil i sam wykasuje bledy, a jak nie to wez zrob reset ECU po przez odlaczenie akumulatora.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4 2.0 ABT] Sonda lambda a VAG.com
PostNapisane: 10.lut.2007 14:48:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
KORU napisał(a):
Koledzy czy po wymianie zuzytej sondy lambda na nowa trzeba podlaczyc silnik pod program diagnostyczny VAG.com celem aktywacji nowej lambdy :?:
Dotyczy to B4 z 1992 roku z tym starym dwu-wejsciowym zlaczem diagnostycznym. Czy wystarczy tylko zamontowac nowa i odlaczyc na jakis czas akumulator ? Pytam sie bo moj Tato wymienial w Oplu Astrze 1997r. juz druga sonde lambda. Przyczyna bylo nie wykasowanie tej starej zepsutej z pamieci. Komputer pamietal ta stara lambde i auto palilo za duzo paliwa. Dopiero wymiana na nowy oryginal i zaprogramowanie nowej lambdy pomoglo. Pytam sie czy w samochodach Audi z lat 90 tez tak sie robi.

W tym samocodzie nic nie trzeba robić.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 19:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2007 16:19:23
Posty: 1
Lokalizacja: świętokrzyskie
Witam.

W zwiazku z tym mam do Was takowe pytanie. Czy po odłączeniu akumlatora i jego ponownym przyłączeniu silnik ma chodzić bez obciążenia aż do włączenia wentylatora żeby ECU się zaprogramował czy od razu po zapaleniu mozna juz jechać a on sam się zaprogramuje podczas jazdy? ( silnik ABT )

_________________
Darek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 21:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Tu nie ma reguly czy adaptacja ECU jest podczas jazdy czy podczas postoju, nawet na postoju przez jakis czas powinienes miec wcisniety gaz na ok. 2000 obr/min.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2007 08:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 10:13:00
Posty: 28
Potwierdzam, gdy ostatnio robiłem pseudo-adaptację tylko na biegu jałowym, to mi później ledwo jechał.

_________________
Audi B4 2.0 ABT 1992
Nie wierzę mechanikom!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: