.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 18:59:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 80 1.8s 90r. jednopunkt.] problemy [HELP]
PostNapisane: 04.mar.2007 11:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sty.2007 10:11:01
Posty: 23
Lokalizacja: Bartoszyce
Może się pojawiały wcześniej tego typu tematy ale szukałem i jakoś nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytania. (Jeżeli jest inaczej to przepraszam.)
Oto moje problemy z silnikiem :

1)Po uruchomieniu silnika chodzi jakby pracował na 3 cylindrach i nie ma regularnych obrotów. Dodam, że w aucie jest intalacja gazowa i na gazie tak samo się zachowuje. Byłem u mechaników i chcieli mi od razu parownik wyimeniać. Myślę, że poprostu chcą ze mnie zedrzeć bo wina może leżeć gdzie indziej. Radzili mi wstawić też reset (ECU) ale to też nie jest rozwiązanie, gdyż silnik cały czas pracuje na ust. fabrycznych a tak chyba nie powinno być.

2) Gdy już się troche rozgrzeje, to po przełączeniu zasilania na gaz silnik wkręca się na około 3 tys. obr./min. a jak wrócę na benzynę to obroty wachlują w obrębie 2 tys. obr./min.

3) Jest też problem takiej natury, że w tłumiku pojawia się wilgoć i czasem sporo jej wyrzuca na zewnątrz. Ogólna moja diagnoza to coś z układem chłodzenia ale co dokładnie?

4) jeszcze taki jeden mały problem, otóz postawiono diagnozę, że mam zapowietrzony układ chłodzenia. Dodatkowo zauważyłem lekkie pękniecię korka od zbiorniczka wyrównawczego. Czy to może być bezpośrednia przyczyna takiego zapowietrzenia? Jak to odpowietrzyć? Czy istnieje jakaś prosta metoda czy czeka mnie wizita w warsztacie?

Jeżeli znacie jakieś słuszne wytłumaczenia na chociaż jeden podpunkt to bardzo proszę o poradę. Dzięki z góry za zainteresowanie i za czas poświęcony na czytanie tego postu :) Pomóżcie.

_________________
Wcześniej Audi 100cc 1.8 teraz Audi 80 B3 1.8S 1990r. Z zamiłowania do marki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2007 12:28:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Na początek wymień korek, potem odepnij akumulator na jakiś czas (5min powinno wystarczyć ale jak masz czas to chwile dłużej). Potem uruchom na benzynie i zobacz jak chodzi. Jeżeli będzie ok to broji instalacja gazowa, jeżeli dalej będzie kulał to przyczyna musi leżeć gdzie indziej i wtedy takowy reset też nie pomoże. Reset to jest półśrodek dla aut, które nie mają odpowiedniej elektroniki do sterowania dawką gazu. Przy idealnym spalaniu gazu powstaje CO2 i H2O więc czym lepiej silnik spala tym więcej pary w spalinach.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: