.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:07:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABK] Wartość obrotów jałowych?
PostNapisane: 22.mar.2007 16:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Witam

Tego nie znalazłem za pomocą "szukaj" a chcialbym sie dowiedziec.
Jaka powinna być wartość obrotów jałowych w silnikach benzynowych ABK 2.0 (dopuszczalny zakres) ?
I czy ma to istotny wpływ na zużycie paliwa?
:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 17:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Nie wiem jaką wartość podaje instrukcja ABK. Moim zdaniem powinno być w granicach 850-950. Na LPG często jest troszkę więcej (u mnie ok.1000).
Uwazam że wolne obroty nieco wyższe niż wskazane- nie mają wplywu na spalanie lub wpływ ten jest marginalny.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 20:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Aha, czyli zatem obroty 1100-1200 sa akceptowalne?
A czy jest jakis sposob na ich zmniejszenie czy jest to samoistne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 22:50:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Zuraw napisał(a):
Aha, czyli zatem obroty 1100-1200 sa akceptowalne?
A czy jest jakis sposob na ich zmniejszenie czy jest to samoistne?

Nie.
Fabryka podaje 770-870 rpm. Na gaziku to maksymalnie 1000. Wyższe świadczą o jakimś niedomaganiu typu nieszczelność itd.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2007 22:58:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Czy to ma istotny wplyw na spalanie... zalezy jak na to patrzec, patrzac na przebieg dzienny moze i nie duzo ale jak bedziesz jezdzil tak rok i sobie przeliczysz ile straciles to mozesz sie poplakac...

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2007 11:26:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Kiedyś gościu w serwisie mi powiedział, że po uruchomieniu zimnego auta obroty mają być w granicach 1050 do 1150-1200, a zaraz potem powinny pomalutku spadać do 850. A jak wiadomo im wyższe obroty tym wyższe zużycie paliwa.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2007 06:24:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
MarioBeer napisał(a):
Kiedyś gościu w serwisie mi powiedział, że po uruchomieniu zimnego auta obroty mają być w granicach 1050 do 1150-1200, a zaraz potem powinny pomalutku spadać do 850. A jak wiadomo im wyższe obroty tym wyższe zużycie paliwa.


U mnie dokładnie tak to wygląda.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 01:57:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
No u mnie jest niestety 1100 i cos nie ma ochoty na zmniejsze sie nawet po nagrzaniu.
Wlasnie apropos, czy to jest normalne ze po 20 mintuach jazdy temaratura wynosi 70C? a maksymalna jaka zaobserwowalem to miedzy 85-90
czy to moze byc termostat?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 13:01:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
W tym wieku to bardziej stawiam na zepsuty czujnik temp. dla zegarów.
U mnie pokazuje między 80 a 90 cały czas, a termostat jest dobry.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:10:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Hmmm
U mnie sa w sumie dwa wskazniki, bo jeszce jeden jest w centralej konsoli, ale rozumiem ze oba maja wspolny czujnik, wiec to eliminuje blad?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 15:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 00:15:52
Posty: 117
Lokalizacja: PL
Jest jeszcze coś...
A mianowicie, zaobserwowałem, a właściwie to wyczułem zapach spalin, za kazdym razem gdy wyjde z auta. Tak jakby czaly czas jeżdzil na ssaniu, po prostu czuc niespalona benzyne, .
Spalanie tez do malych nie nalezy 12L/130-140km a jezdze wyjatkowo spokojnie. ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron