.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 23:53:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1Z]- JAK USTAIWć ZAPłON???? POMOCY!!!!
PostNapisane: 24.mar.2007 20:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
PANOWIE, POMOCY. CHCE USTAWIC APLON W MOJEJ 80-TCE ALE NIGDZIE NIE MA DO TEGO OPISóW. JEśLI MOżECIE MI POMOC TO BARDZO PROSZE. :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2007 21:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Za poocą specjalnego zegara u mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2007 23:39:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
ZA POMOCą JAKIEGO ZEGARA??
KIEDYś JUZ UDAłO MI SIę USTAWIć SAMEMU ZAPłON ALE NIE BYłO TO TAK JAK TRZEBA. SłYSZAłEM, żE Są SPECJLNE ZNAKI NA KOLE ZAMACHOWYM I WCIęCIE NA WAłKU ROZRZąDU ALE NIE WIEM JAK DOKłADNIE TO USTAWIć I CO Z POMPą WTRYSKOWą?? POZATYM CZY POTRZEBNE JEST USTAWIENIE KOMPUTERA??
NIE WIESZ MOżE CZY JEST GDZIEś JAKAś KSIążKA W STYLU ,, SAM NAPRAWIAM..." TYLKO O AUDI B4 TDI?? (WERSJA W PDF LUB JAKAś INNA DARMOWA BO W KSIęGARNI KOSZTUJE 80 PLN :( )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 00:17:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 02:02:52
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Albo zaciol ci sie klawisz shft, albo przestan na nas krzyczec :/

Ja wiem jak sie ustawia zaplon ale nie robie tego sam i tobie tez nie proponuje zebys tam lapki pchal bo popsujesz ;)

_________________
CCCO B4 AVANT 1.9 TDI 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 10:51:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
Sorki. Tak jakoś głupio wyszło:)
To możesz mi napisać jak sie to ustawia?? Musze to zrobić sam bo żaden mechanik u mnie nie potrafi mi pomóc. Jak jest z tymi znakami, wałku rozrządu to wiem ale nie mam zielonego pojęcia jak ustawić pompę i wał korbowy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 11:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
Czy ktoś mi pomoże czy tylko wszyscy będą odradzali??? :/ Może ktos z Was ma jakies manuale albo książkę o silniku 1z tylko w naszym ojczystym języku???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 11:47:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lezy gdzieś na forum mój opis regulacji kąta wtrysku w 1Z/AFN i pochodnych. Wysil się i użyj szukajki, a na pewno znajdziesz ;)
Potrzebny będzie VAG/interfejs z notkiem/. Operacja trwa 10 minut.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 12:42:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
tu masz wszystkie znaki
-> http://img101.imageshack.us/img101/1741/1zrj2.png
kat wtrysku ustawia sie poprzez zmiane połozenia pompy wzgledem wału i wałka od cała filozofia.

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:46:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Lezy gdzieś na forum mój opis regulacji kąta wtrysku w 1Z/AFN i pochodnych. Wysil się i użyj szukajki, a na pewno znajdziesz ;)
Potrzebny będzie VAG/interfejs z notkiem/. Operacja trwa 10 minut.


prosze .... :):

baskecik napisał(a):
Aby wyregulowac kąt należy: zdjąć obudowę rozrządu, poluzowac 2 sruby mocujaca pompę od przodu silnika (luzujemy przez otwory w dużym kole zębatym), luzujemy śrubę w podstawie pompy (od wewnetrznej strony mocowaia pompy - bez zdjec ciezko wytlumaczyc), oraz z tyłu pompy na dole - kontrującą.
Kontrujemy mocno śrubę nr 3, podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok, jeśli nie - bierzemy do ręki "breszkę" :): , luzujemy delikatnie śrubę nr 3, i breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku. Operacja jest żmudna, ale trzeba wykonywac naprawde minimalne ruchy. W chwili gdy ustawimy odpowiednia wartosc, dokrecamy mocno srube nr 3, wylaczami silnik, dokrecamy mocno pozostałe, odpalamy ponownie silnik, sprawdzamy wartość w 01/000 poz 02.
;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2007 14:55:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.gru.2006 01:24:48
Posty: 15
Dzięki spanky. W przyszłym tyg. biore się do pracy nad moim autkiem. Teraz niestety nie mogę bo nie mam wolnego czasu:( Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc. Jeśli ktoś coś jeszcze ma na ten temat to z chęcią poczytam:) Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2007 23:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 02:02:52
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Bez obrazy ale nam wszystkim najlepiej czyta sie tematy które sami założyliśmy :D
A prawie wszystko na forum już jest napisane :D

_________________
CCCO B4 AVANT 1.9 TDI 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: