.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 00:50:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDI] Kolektor ssący zapylony olejem
PostNapisane: 02.kwi.2007 12:33:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2007 08:03:01
Posty: 29
Na początek - dzięki za rozwiązanie problemu z silnikiem - to nastawnik pompy, daję go do regeneracji bo opis samodzielnej mnie z lekka wystraszył... Mam przy okazji pytanie - czy szarpanie przy hamowaniu silnikiem (nie zawsze występuje) może być z nim związane czy szukać gdzie indziej?

I teraz właściwe pytanie:

Znalazłem podobny przypadek na forum, ale wyjaśnienia nie... Pomiędzy samym kolektorem dolotowym a bloczkiem do którego przykręcony jest przewód od IC oraz zaworek EGR "wydmuchuje" mi olej. Nie ma go dużo, ale jednak - w dodatku czasami śmierdzi jak skapnie na kolektor wydechowy ;). Czym to uszczelnić? Ma tam być jakaś uszczelka czy po prostu czerwony silikon?

Dodam, że autko jeździ prawidłowo (jak na 14-letniego Avanta niecałe 7l/100km w warunkach prawie miejskich, 170 km/h i 15s do setki to chyba dobrze), VAG nie pokazuje błędów a oleju ubywa ok. 1l/10kkm (może ciut mniej). Zaglądalem do węży i sprężarki - jest lekki nalot z oleju ale nie ma ani luzów "rzek" oleju, ani innych śmieci).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 15:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 21:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
wg mnie jest OK, jeżdzij i nie szukaj kłopotów.
Szarpanie przy hamowaniu, to już raczej nie wina nastawnika, wydaje mi się, że bardziej zawieszenia lub krzywych tarcz.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2007 08:55:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Miałem to samo z tą uszczelką, i pomogło dopiero jak wyciąłem sobie uszczelkę z takiego materiału z jakiego zrobione są uszczelki do kranu tylko zbrojonego drutem w środku. Można kupić to w postaci arkusza. Jest koloru ceglastego grubości ok. 1mm. Przed skręceniem posmarowałem obie strony cieniutko smarem. Po paru dniach polecam dokręcić jeszcze raz śruby. Jeżdżę już rok i jest ok. Pozdrawiam

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: