.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 03:01:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 163KM] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 30.mar.2007 18:53:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Witam

Kolega chce kupić audi A6 TIP, 2,5 TDI 163KM. 2003r
Bylismy u sprzedajacego i zrobiliśmy logi.Nie było jednak dobrej drogi ale chyba logi są zrobione poprawnie.Proszę o opinie.
Pozdrawiam

LOG 001 003 004

Obrazek


LOG 007 013 014

Obrazek

LOG 008 010 011

Obrazek

Z góry dzięki za pomoc

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 20:43:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
log 001, 003 i 004 do poprawki.

powiedz właścicielowi, żeby przestał oszczędzać na paliwie...
...no chyba, że to auto ma ponad 300 000...

reszta bardzo ok.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 20:55:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Czyli wszysko Ok. ;) Auto ma niby155tys.przeb.To chyba widać po korektach?

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 21:14:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli ma 155 tys. to jeździł na "rewelacyjnym" paliwku...
...prawie różowym... :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 21:52:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Na to wychodzi ,że ma kręcony licznik :zly: Po czy się poznaje po korektach 013?A cena auta 50tys + opłaty

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 22:08:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
meszrum napisał(a):
przebieg samochodu mozesz stwierdzic w bardzo prosty sposob, jezeli pochodzi on z panstwa, ktore bylo czescia systemu informatycznego VAG - wystarczy zatelefonowac do ASO w pl [jakiegolwiek - choc sa glosy, ze nie wszystkie - Lodz Idczak jest tutaj sprawdzony] i podac VIN. ASO poda Ci ostatnia czynnosc serwisowa - jej date i odnotwany przebieg.
[tak, tak - takie cuda w panstwie szlacheckim]

metoda oparta na odczycie dawek korekcji jest bardzo niedokladna - mozna okreslic przebieg z dokladnoscia do ok. 100 000 :): .
a powaznie: mozna pokusic najwyzej o stwierdzienie, czy ktos cofal licznik, czy tez nie.
w kazdym razie, po obserwacjach kilkunastu V6ek moge stwierdzic, ze jezeli korekcja siega -1.5, to zazwyczaj przebieg wynosi ok. 250 000. przebiegi rzedu 150 000 to koreckja od idealnej [czyli np. 0,08] do +/- 0.5.
pikanterii dodaje fakt, ze czasem za okreslona korekcje odpowiada nie sam wtryskiwacz, lecz takze kompresja...

w kazdym razie po rorzadzie i VP44 [ktore maja znaczenie krucjalne], wtryskiwacze to najwazniejszy organ odpowiedzialny za kulture bezdymnej pracy silnika - choc nawet dawki rzedu 2 nie wplywaja zasadniczo na osiagi.

dla przykladu: korekcja mojego AFB (243 000) i AYM (160 000) - spore roznice, lecz auta jezdza identycznie [przyspieszenie, etc]:

AFB
Obrazek

AYM
Obrazek


zauwazylem, ze dawki minusowe sa naturalnym nastepstwem duzych przebiegow [zdrowy silnik], z kolei dawki plusowe sa efektem stosowania zlego paliwa*.


*powyzsze oparte na wlasnych obserwacjach polaczonych z niewiazaca wymiana spostrzezen z wlascicielami 2.5TDI na przestrzeni kilku lat.
moze byc to jednoczesnie zupelnym zbiegiem okolicznosci...



oczywiscie, zaraz pojawia sie glosy, ze szwagier na allegro kupil plyn Ludwik [taniej niz w Tesco o 40gr], ktory doskonale poprawia korekcje oraz, ze meszrum to banan, ktory opowiada pierdoly...
zaczynam sie oswajac, ze cokolwiek bym nie napisal, rodzi to emocje porownywalne ze skandalami obyczajowymi.
nie wiem tylko, skad ta nagonka - szczegolnie ze strony osob, ktore nie napisaly chocby 1ego skladnego postu, ktory zawieralby [jakakolwiek] merytoryke.


:517:



Poczytaj sobie wywody mistrza nt. korekcji dawek wtryskiwaczy z 013 i 014 :D :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 23:31:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Dzięki :peace:
Ale co najciekawsze kolega był w servisie na sprawdzeniu przebiegu i niby był OK.Albo tylko tak mówił :peace: może tzw "przebieg dla sąsiada" :peace:
Właśnie te korekty 013 i 014 nie podobały mi sie.Już dochodzą prawie do max tolerancji 1,5

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 23:59:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maksymalna tolerancja dla tego układu wtryskowego to +/-2.
absolutnie nie ma powodów do najmniejszego niepokoju - jedynie mogę zalecić stosowanie nejlepszego paliwa dostępnego w okolicy [np.: BP Ultimate]. nie przywróci ono fabrycznych korekcji, lecz na pewno opóźni zwiększanie obecnych...

takie dawki nie wpływają w ogóle na moc. co najwyżej można przy rozruchu zaobserwować błękitnoszary dym [niewiele].

silnik jak dzwon. cieszyć się i nie myśleć o korekcji.
;)


[+]
to z resztą wg mnie najlepszy silnik 2.5TDI. najlepsza relacja mocy/momentu do konsumpcji. jeżeli komuś nie jest potrzebny Tip bądź Q [czyli AKE, BAU i inne], to jest to bezapelacyjnie najlepsze jednostka.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 00:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 23:49:09
Posty: 517
Lokalizacja: Drawsko Pom
Auto: A6 C6 3,0 QUATTRO 232PS 2007r
Czyli zostało tylko kupić. :D
Dzięki za szybką pomoc :):
Pozdrawiam

_________________
A6 Avant 3.0 TDI 232 KM ASB
A6 Avant 1.9 TDI 130 KM AWX
A4 Avatn 1.9 TDI 110 KM AFN
A6 1.9 TDi AFN
MB W211 2.7 CDI
E65 BMW 730D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: AFB '99 2.5 TDI Log 013 i 014
PostNapisane: 08.kwi.2007 11:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Postanowiłem nie tworzyć nowego watku, niech wszyscy pozostali wiedzą o czym mowa, zrobiłem logi jak w temacie, co mozna powiedzieć, jakie wnioski, sugestie? Co myślicie o tych logach?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be4 ... 81a3a.html

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AFB '99 2.5 TDI Log 013 i 014
PostNapisane: 08.kwi.2007 13:21:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Socjalizacja napisał(a):
Postanowiłem nie tworzyć nowego watku, niech wszyscy pozostali wiedzą o czym mowa, zrobiłem logi jak w temacie, co mozna powiedzieć, jakie wnioski, sugestie? Co myślicie o tych logach?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be4 ... 81a3a.html


120 - 200.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: AFB '99 2.5 TDI Log 013 i 014
PostNapisane: 08.kwi.2007 13:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Trafiony - 180 tyś zgodnie z licznikiem

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 21:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli chodzi o logi KrzyśkaR, to czy zwróciliście uwagę na blok 008. Mamy ponownie przykład, gdzie ograniczenie dymienia jest większe niż życzenie kierownika (chyba, że ten typ tak ma)

Co do określenia przebiegu, po korekcjach wtrysku, to nie wiem czy to nie mylna teoria. Moję AFB ma nastukane 290tys.km. a korekcje jak pamiętacie rzędu 008 do -0,7 (praktycznie identyczne jak AYM Mesza). Chyba że miałem już kombinacje z wtryskami, a tego niestety nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2007 22:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wowo napisał(a):
Jeśli chodzi o logi KrzyśkaR, to czy zwróciliście uwagę na blok 008. Mamy ponownie przykład, gdzie ograniczenie dymienia jest większe niż życzenie kierownika (chyba, że ten typ tak ma)

Co do określenia przebiegu, po korekcjach wtrysku, to nie wiem czy to nie mylna teoria. Moję AFB ma nastukane 290tys.km. a korekcje jak pamiętacie rzędu 008 do -0,7 (praktycznie identyczne jak AYM Mesza). Chyba że miałem już kombinacje z wtryskami, a tego niestety nie wiem.



tak, wowo;
jeżeli ograniczenie dymienia jest większe niż życzenie kierowcy, to jest to normalne. powietrza jest więcej, aniżeli pantofel kierowcy tłoczy paliwa.
nienormalne jest, gdy ograniczenie momentu jest większe niż życzenie kierowcy przy 100% wciśniętym akceleratorze. wówczas całe dawkowanie pozbawione jest sensu... :):

Twoje wtryskiwacze były wymieniane moim zdaniem. ktoś dbał o auto.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: