.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:54:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 AKN '98 MANUAL - PROBLEM ZE SKRZYNIą
PostNapisane: 06.cze.2007 09:24:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
WITAM!

Problem dotyczy pierwszego biegu. Po wrzuceniu "jedynki" i ruszeniu autem ciężko zmienić na "dwójkę" a dokładnie rozłączyć z "jedynki". Trzeba albo bardzo mocno szarpnąć albo ponownie rozpędzić auto i wtedy zmieniać bieg. Pierwsze symptomy były zimą ale po rozgrzaniu skrzyni objawy znikały. Teraz jest za każdym razem jeśli chce się zmienić "jedynkę" na "dwójkę" przy małej prędkości.

Jaka jest przyczyna?
Sprzęgło nie rozłącza do końca czy coś już nie tak ze skrzynią?
Synchronizator pierwszego biegu?

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 09:58:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
seria czy też tjunink?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 11:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Docisk sprzegla siada , dojdzie do szniszczenia lozyska to wcale nie bedzie wysprzeglania.Malo prawdopodobne aby zatrzask w skzyni tak trzymal mocno.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 13:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
docisk powiadasz... oto moja historia:

skrzynia chodzaca dobrze, nietrafiona szybka zmiana na dwojke zgrzyt i zonk wrzucic jedynke prawie nie można po wrzuceniu na sile
nie idzie w druga strone po kilku probach troche lepiej wreszcie zaczela chodzic ale bardzo ciezko
z czasem coraz lepiej ale i tak nie do konca dobrze

po jakims czasie kolejny zgrzyt i kolejny zonk wszustkie biegi wchodza jak w maslo

po drodze był jeszcze jeden maly zgrzyt i
zaczely wchodzic troszke ciezej ale nadal niezle

skrzynia była rozbierana, sprzeglo okazalo sie
być w bardzo dobrym stanie na tyle dobrym
ze poszlo do innego auta synchronizatory
wykazuja zyzycie w granicach normy

jaka na to może być teoria?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2007 20:29:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
AKN zrobiony na 130 kW. Ten sam co w innym moim aktualnym poście.

Też podejrzewam że to docisk.
Nie rozłącza do końca i dlatego taki efekt ale chce mieć pewność że to ta konkretnie przyczyna bo będę sam naprawiał.

Inne biegi chodzą w miarę normalnie bo wałki kręcą się szybciej i dlatego lepiej się rozłączają niż "jedynka" :?:

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: