.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:58:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie silniki wolnossące mają natrysk oleju na denko tłoka?
PostNapisane: 11.cze.2007 12:45:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
7A, Łukasik w innym topiku napisał, że NG...
A NF ?
Co jeszcze ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2007 18:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
pewnie chodzi Ci o pięciocylidrówki ale jakby co to ABK ( 2.0 4 cylindry) też ma natrysk na denka :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2007 10:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zerknalem przed chwilka w ETKE.

Z takich bardziej interesujących silnikow 5cyl to jeszcze NF, AAR, NM

z audi 200 to KH, KG, JY, MC, 1B, 2B, 3B

natrysku nie mają natomiast KU, KV, RT, WC.

P.S. troche za duzo bo podalem z uturbionymi. Dysze natryskowe maja inne numery w roznych silnikach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 01:42:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Czyli teoretycznie mowiac te silniki po uturbieniu sprawowaly bo sie tak samo dobrze jak silniczki ktore turbo maja "od dziecka" :?:

I jak tu nie kochac Audi...

Swoja droga...ciekawe jak wyglada w tych silnilach kompresja...

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2007 13:41:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
J@RO napisał(a):
Czyli teoretycznie mowiac te silniki po uturbieniu sprawowaly bo sie tak samo dobrze jak silniczki ktore turbo maja "od dziecka" :?:

I jak tu nie kochac Audi...

Swoja droga...ciekawe jak wyglada w tych silnilach kompresja...


wolnossaki zazwyczaj są bardziej doprężone 10:1-11:1, z pewnymi wyjątkami przystosowanymi do paliwa gorszej jakości. Bez odprężania powinny lekkie doładowanie (<0,5bar) znieść jesli beda mialy dostateczna ilość paliwa (98okt+) i odpowiednio ustawiony zapłon.

Jako ciekawostka to dół silnika NG 136KM jest praktyczny identyczny z silnikami 220-230KM turbo 3B AAN ABY. mają taki sam wał, takie same korby, turbo mają tylko troche inne tłoki powodujące większe odprężenie, taka sama pompa oleju.
turbo i N/A różnią się troche górną częścią. A głównie zawory wydechowe są bardziej wytrzymałe na temperaturę. Do tego turboloty, szczegolnie 20V mają troche lepsze chlodzenie głowicy.

Ale tak na prawdę to są bardzo podobne, szoku w różnicach nie ma.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: