.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.mar.2025 12:26:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2,5 tdi] 150kmwymiana uszczelki miski olejowej w audi
PostNapisane: 29.lip.2007 16:27:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 16:24:53
Posty: 5
Lokalizacja: KLUCZBRK
Witam ! Tak jak w temacie... Chce wymienic uszczelke ale za bardzo nie wiem jak do tego sie zabrac. Mogli byscie mi jakos pomoc?? Z góry bradzo wam dziękuje

edit by Buba : proszę przeczytać FAQ i poprawnie tytułować wątki - ułatwia to odpowiedzi fachowcó danego silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 16:35:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A tam jest w ogóle uszczelka czy na pastę składane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 16:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 16:24:53
Posty: 5
Lokalizacja: KLUCZBRK
GrzesB napisał(a):
A tam jest w ogóle uszczelka czy na pastę składane?


o kurcze... teraz mnie troche zatkałeś. W sumie nie wiem bo jeszce sie do tego nie zabrałem. Wiem tylko ze mam wycieki i nie wiem co po koleji zaczać rozbierać :(

Tak dla wyjaśnienia wyciek mam nie dokłądnie z miski olejowej tylko z części do której jest przykręcana miska olejowa. I nie wiem czy mam rozbieraz zawieszenie, rozrząd itp/....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 18:00:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No nie pomogę Ci aż tak, ale coś słyszałem, że tam uszczelnienie jest specjalną masą a nie uszczelką...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 19:52:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jeżeli chodzi o uszczelnianie silnika 2,5 TDi, sprawa jest trochę skomplikowana.
Grześ ma rację. To auto posiada dolną i górną miskę olejową.
Dolna ma uszczelkę, górna jest uszczelniana na specjalną pastę silikonową.
Moja rada - jeżeli to dolna - możesz zrobić bez problemu, jeżeli to górna - radzę raczej odpuść temat i udaj się do profesjonalnego warsztatu.
To co trzeba tam zrobić (wymontować) i narzędzia specjalistyczne jakich należy użyć (np. podwieszenie silnika) sprawiają, że tej czynności serwisowej nie zrobisz w zwykłym garażu... :/
Ja proponowałbym, najpierw dokładnie umyć silnik, żeby precyzyjnie zlokalizować wyciek, bo może to być np. spowodowane niechlujną wymiana oleju (filtra) i zalaniem w ten sposób całej podstawy V6 - olej ten potem rozlewa się po całym silniku tworząc wrażenie cieknącego wszędzie dookoła silnika.
Może to być jednak sprawa bardziej poważna - za poźno wymieniona odma. :/
Kiedyś chciałem uszczelnić to u siebie, ale odstraszyła mnie cena zą tą usługę - 1000 PLN (uszczelnienie całego silnika).
Zalany był cały silnik...
Myślałem sobie - oni mają coś z głową (nasz lokalny maestro od audi), ale jak zobaczyłem co trzeba zdemontować, aby dostać się do nich (zwłaszcza do górnej miski) - ręce mi opadły...

Wyobraź sobie, że pomogło dokładne umycie silnika od góry i potem od dołu - zlokalizowanie wycieku spod pokryw zaworów i uszczelniaczy wałków rozrządu i ich wymiana podczas wymiany rozrządu.
W międzyczasie wymiana odmy, która była prawdopodobnie przyczyną powstania tych rozszczelnień...

To tyle tytułem podpowiedzi - radzę najpierw dokladnie umyć silnik... ;)

Druga porada - jeżeli zlokalizujesz ten wyciek w okolicach górnej miski olejowej - zdecydowanie nie rób tego sam... :/

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 20:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 16:24:53
Posty: 5
Lokalizacja: KLUCZBRK
umyłem silnik i wszystko wskazuje na to ze wyciek jest z górnej miski olejowej :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2007 21:27:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
No to niezbyt ciekawie :/
Dla uświadomienia Ci co trzeba wykonać, wrzucę "krótki opis". :diabel:

– Spuścić płyn chłodzący
– Wymontować przedni zderzak
– Ustawić poprzeczny pas nadwozia w położeniu serwisowym
– Zdjąć uszczelkę pokrywy przedziału silnikowego z krawędzi śrubowych błotnika.
– Aby nie uszkodzić krawędzi śrubowych błotnika przyrządem do podwieszania -10-222 A-, po obu stronach pomiędzy krawędzią śrubową błotnika a znajdującą się pod spodem blachą usztywniającą umieścić podstawy błotnika -T40045-.

– Nałożyć przyrząd do podwieszania -10-222 A- na krawędź śrubową błotnika, trzpień ustawiony z przodu.

– Wymontować ucho przyrządu do podwieszania -2024 A-.
– Umieścić sworzeń -1- ponownie w środkowym otworze przyrządu do podwieszania -2024 A- i zabezpieczyć go zawleczką.
– Umocować sworznie przyrządu do podwieszania -2024 A- na trzpieniu przyrządu do podwieszania -10-222 A-.
– Zawiesić przyrząd do podwieszania -2024 A- w przednim i tylnym uchwycie do podwieszania na silniku.

UWAGA!
Haki mocujące i trzpienie przyrządu do podwieszania muszą zostać zabezpieczone zawleczkami

– Naprężyć silnik za pomocą trzpienia przyrządu do podwieszania -10-222 A-, nie podnosić.
– Wyjąć miarkę poziomu oleju.
– Odkręcić rurkę prowadzącą miarki poziomu oleju na głowicy silnika z prawej strony.
– Wymontować pasek wielorowkowy → Rozdział.

– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe -1- przy zaworze regulacyjnym sprężarki układu klimatyzacji -N280-.

UWAGA!
Nie wolno otwierać obiegu środka chłodniczego układu klimatyzacji.

– Wykręcić śruby -patrz strzałki- na sprężarce układu klimatyzacji.

– Zawiesić sprężarkę układu klimatyzacji z podłączonymi przewodami na wsporniku zespołu napędowego -patrz strzałka-.

– Odkręcić uchwyt sprężarki układu klimatyzacji -patrz strzałki-.

– Wykręcić śruby -patrz strzałki-.
– Wyjąć alternator do przodu.
– Odkręcić elektryczne przewody od wymontowanego alternatora.

– Wymontować elektryczne przewody -2-, -3- i izolację dodatniego przyłącza na rozruszniku.
– Wykręcić śruby rozrusznika -patrz strzałki- od strony skrzyni biegów.
– Wyjąć rozrusznik.
– Wykręcić śruby -1- i -2- łożyskowania stabilizatora.

– Rozłączyć opaski przewodów -patrz strzałki-, otworzyć uchwyt przewodu rozrusznika i wyjąć przewód elektryczny.

– Podeprzeć wspornik zespołu napędowego za pomocą żurawia warsztatowego -VAS 6100- lub -V.A.G 1202 A-.

– Wykręcić nakrętkę -3- na dole na poduszce zawieszenia silnika.
– Wykręcić śruby -4- i -5- na wsporniku zawieszenia silnika.
WskazówkaAby uniknąć pomiaru geometrii kół, należy luzować i opuszczać wspornik zespołu napędowego tylko z przodu.
– Wykręcić przednią śrubę -1- wspornika zespołu napędowego i wyjąć wspornik zawieszenia silnika -2-.
– Powtórzyć przebieg czynności po drugiej stronie samochodu.

– Poluzować na lewym zawieszeniu skrzyni biegów tylną śrubę -2- o kilka obrotów i wykręcić przednią śrubę -1-.

– Poluzować na prawym zawieszeniu skrzyni biegów tylną śrubę -2- o kilka obrotów i wykręcić przednią śrubę -1-.

– Opuścić powoli wspornik zespołu napędowego za pomocą żurawia warsztatowego -VAS 6100- lub -V.A.G 1202 A-.
– Wyjąć żurawia warsztatowego spod samochodu.
– Wymontować dolną część miski olejowej → Rozdział.
– Wymontować pompę olejową → Rozdział.
– Wykręcić śruby łączące silnik ze skrzynią biegów w obszarze górnej części miski olejowej.
– Wycisnąć rurkę prowadzącą miarki poziomu oleju z górnej części miski olejowej.

– Wykręcić śruby -1- i -2- górnej części miski olejowej.
– Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika.
– Przesunąć górną część miski olejowej na lewą stronę samochodu i wyjąć ją.

– Wykręcić śruby -patrz strzałki- i zdjąć obudowę wałka wyrównoważającego z górnej części miski olejowej.

Teraz górna miska olejowa jest juz Twoja... ;)

Naprawdę nie bierz się za to sam...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 18:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 16:24:53
Posty: 5
Lokalizacja: KLUCZBRK
wielkie dzieki za wyczerpująca podpowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: