Kolego
meph
Pod warunkiem, że Twój
problem jest typowy , to :
1. Alternator nie został naprawiony kompleksowo (zamiast naprawić stojan naprawiono wirnik) ... .
2. W sterowniku ("komputerze") silnika będzie zapisany taki błąd:
Adres 01: Silnik
Nr seryjny: xE0 xxx xxx
Komponent: 2.5l/4VTEDC G000AG 0006
Kodowanie: xxxxx
Kod serwisu: WSC xxxxx
WAUZZZ4B74Nxxxxxx AUZ7Z0Cxxxxxx
Znaleziono 1 blad:
01117 - Sygnał obciążenia zacisk alternatora DF
27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Kody gotowosci: 0 0 X X X
3. W sterowniku skrzyni (ades 02) będzie taki błąd :
Adres 02: Skrzynia biegów
Nr seryjny: 4xx xxx xxx x
Komponent: AG5 01V 2.5lTDI RdW xxxx
Kodowanie: 00001
Kod serwisu: WSC 00000
Znaleziono 1 blad:
18265 - Sygnał mocy: zgłoszenie usterki przez komputer sterujący silnika
P1857 - 35-00 - -
4. Reasumując - musisz wymienić alternator na nowy lub "nową" używkę ... .
Rzecz sprowadza się do tego, że napięcie ładowania "wychodzi" poza dopuszczalny zakres i silnik oraz skrzynia begów przechodzą w stan serwisowy.
Aż dziw bierze, że nie zgłaszasz problemów z kontrolką ABSu ...
.
"Jakieś" błędy będą też zapisane w sterowniku airbagów (np. 00532 - Napięcie zasilające
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny )
Zaznaczam - jak napisałem na wstępie - tak jest zazwyczaj i trudno via net powiedzieć, czy Twojej niuni napewno dolega to samo. Moim zdaniem pewność = 90% . Na Twoim mechaniku nie trzeba od razu "wieszać psów" - wszystkim czasami braknie kompetencji/wiedzy/doświadczenia, a naprawić alternator wcale nie jest tak łatwo (spokój proszę Koledzy elektromechanicy ...
- wiem, że dla wielu to "pestka" ... ale wiem również, że nie dla wszystkich ...
).