.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 03:15:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 1Z]Brak mocy -
PostNapisane: 30.lip.2007 15:21:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Witam,
Mam problem z moją A4 1.9 TDI 1Z :( Moje wymarzone autko coś cierpi na brak mocy...
Przyśpieszanie na 3, 4, 5 biegu to tragedia - auto przyspiesza tak jakby miało
70 KM. Poza tym spore zużycie paliwa.
Audik nie kopci przy przygazówce na postoju ani podczas jazdy.

Wymienilem juz N75, przeczyszciłem EGR, wywalilem Kata i wciąż nic...
Byłem tez u kilku "speców" ale żaden z nich nie potrafił nic sensownego określić.

Zamieszczam logi:
kanał 000 i 1

Obrazek

Kanał 3:

Obrazek

Kanał 4:

Obrazek

Kanał 8:

Obrazek

Kanał 10:

Obrazek

Kanał 11:

Obrazek

Juz sam nie wiem co mojej Audiczce dolega :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 16:04:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Autko po chipie.
Lmm i turbo zdrowe. Dawki ok. Z logow nie wynika aby silnikowi cos dolegało. Dziury w dolocie nie masz, skoro katalizator wywalony, tez nie powinno byc kłopotów.
Poproszę jeszcze 000 na biegu jałowym z właczonym basic settings.
Dodatkowo na biegu jałowym 013 na zimnym i rozgrzanym silniku.
Mogę podejrzewać jedynie filtr paliwa lub paliwo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 17:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Dzieki za szybką odpowiedz.

grupa 000 static:

Obrazek

grupa 13 (autko nagrzane - 80st - termostat musze wymienic)

Obrazek

Sam nie wiem co mu dolega - wystarczy spojrzeć na Time stamp
np w bloku 8 - przyspieszenie od 1500 do 4200 rpm (3bieg) zajmuje mi ponad 20 sek...

Troche martwi mnie ten czips - ostro ma podciągniętą dawkę - do 50mg/R i na nastawniku do 4.5 V. Czy to w miare bezpieczne wartości? :zly:

Sorry za lamerskie pytania ale dopiero zaczynam przygode z VAG'iem :peace:

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 19:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kat wtrysku do korekty w górę (do 51 jednostek) korekty w 013 nie najlepsze, ale nie mają wpływu na twoje problemy.
Po takim chipku powinien zadupcać aż miło ...
Stary 1Z wszystko zniesie.
Zacznij kolego od wymiany wszystkich filtrów. Sprawdź również, czy nie sa pozagniatane weze paliwowe, czy nie masz w nich pęcherzyków powietrza.
Z logów nic złego nie wynika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 20:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Panowie "znawcy" twierdzili co nastepuje:
jeden ze pompa do wymiany - brak mocy - brak cisnienia pompy lub wtryski do wymiany
drugi obstawiał kompa ze za duze dawki i dławi go ;) ale moim zdaniem jakby dławił zbyt duzą iloscią ropy to miałbym batorego a nie audi :)

Filtry wszystkie powymieniałem zaraz po zakupie. Po 10tym bede robic rozrząd wiec pompa bedzie ustawiona.

Pecherzyków powietrza nie mam w rurkach, próbowałem tez przedmuchać uklad sprężonym powietrzem - podłączając sie w rurkę zasilającą i dmuchać w strone zbiornika paliwa... nie mam wiecej pomysłów...

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2007 23:13:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mój 1Z cierpi na wieszajacy sie nastawnik i dostaje wtedy taka porcje paliwa, ze za mna staja samochody , niemniej dostaje wtedy takiego kopa ze piszczy do 3-go biegu włącznie.
To nie to.

Poza tym - dawki - moj AFN dolewa do 1,8 mh/r i na mocy nic nie stracił - jedynie zuzywa wiecej paliwa. Niemniej po ostatniej wymianie filtra paliwa polepszyło mu sie, dlatego zasugerowałem Ci to samo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 07:43:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak to juz wczesniej zostało zauwazone autko jest po czipsie ... logi swiadcza o tym ze autko powinno ostro zapier****ć ... :): ...

ale zadam kilka podstawowych pytań ?

1.od kiedy autko nie jezdzi ?
2.czy kiedykolwiek jak jest w Twoim posiadaniu jezdziło lepiej?
3.gdzie robiles czipsa?
4.czy przed czipsem nie miales zastrzezen co do jego mocy?
5.cz po czipsie autka ganiało jak powinno?

to narazie tyle ... ;)

p.s sprawdz rozrzad ... moze jest przestawiony .... :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2007 09:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Jak kupowałem auto to juz miało taki problem ale myslałem ze to zwyczajnie N75 do wymiany.

Wczoraj wyciągnąłem kompa - na obudowie naklejka Oettinger
:galy:

Mialem okazje przejechać sie A4 kolegi - ten sam rok ten sam model - duzo lepiej w porównaniu do mego ...

Juz sam niewiem co może mojej audiczce dolegać...

Chyba bede wyciągac pompe i wtryski do sprawdzenia

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2007 09:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Zrobiłem rozrząd, ustawiony na VAGu, przy okazji wymienilem 4 żarowe (byly spalone)
Wtryski sprawdzone - OK.
Dalej to samo...

Co jeszcze moge zrobic?

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 07:54:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
Z logów widzę że temperatura silnika za niska:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e2145.html (73,8sC)
Druga sprawa limiter turbiny (1980/1990) na bank nie jest podciągnięty,
ale myślę, że nie jest to problem. Z logów wynika, że autko ma zap...ć!
Wpadnij po testujemy i coś się wykluje :-) a najlepiej podeślij ori soft

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2007 09:15:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 10:47:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wilno
chociaz pewnie to nic niema do rzeczy i przynajmniej powiazania z moca, ale dlaczego w grupie 000 na wolnych obrotach jest tak wielka roznica miedzy cisnieniem atmosferycznym a cisnieniem w kolektorze ssacym?

_________________
B4 1z 93 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 10:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 09:58:42
Posty: 10
Wrzucam wykres prezentujacy zachowanie turbiny

Obrazek

Czy mi sie wydaje czy ona zbyt późno wytwarza cisnienie?

Jak spowodowac zeby reagowała wczesniej?

_________________
oooo A4 tdi '96


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: