.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 03:14:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3/B4 2.3 NG]SWORZEN KORBOWO TLOKOWY
PostNapisane: 22.sie.2007 19:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 14:48:01
Posty: 57
Moze mi cos ktos powiedziec wiecej na ten temat? Jak sie objawia ze jest do wymiany? Ciezko to naprawic? Jak sie do tego zabrac?

_________________
jadacy karpacz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2007 19:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
sworznia nie da się naprawić,można wymienić,zdaje się że w audi sworzeń wprasowany jest w korbowód więc do wymiany potrzebna jest prasa,bardzo rzadko się zdarza żeby się zuzył


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 10:59:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
no no wprasowany w korbowód tego jeszcze nie słyszałem . sworzeń jest łożyskowany i musi pływać w główce korbowodu.a wymiana wiąże się z demontażem silnika.to dośc gruba robota.po twoim pytaniu obawiam się żę samemu nie dasz rady

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 13:19:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
enduro7777 napisał(a):
no no wprasowany w korbowód tego jeszcze nie słyszałem . sworzeń jest łożyskowany i musi pływać w główce korbowodu.a wymiana wiąże się z demontażem silnika.to dośc gruba robota.po twoim pytaniu obawiam się żę samemu nie dasz rady


Może pływać w korbowodzie a może w tłoku.- zależy jak sobie konstruktorzy wymyślili.
Sworzeń też się zużywa, ale jeśli zaczyna pukać to masz do wymiany cały komplet współpracujących ze sobą części, tzn. sworzeń + tulejka w korbowodzie lub sworzeń + tłok, a najbardziej prawdopodobne że sworzeń + tulejka + tłok.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 14:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
bardzo rzadko spotyka się konstrukcje półpływające które pływają w tłoku dlatego to pominęłem . są jeszcze konstrukcje pływające gdzie sworzeń pływa i na główce korby i na tłoku ale najczęściej stosuje się łożyskowanie na główce ze względu na pewność smarowania kanałem w korbowodzie .
swożnia nie wprasowywuje się tylko osadza na zasadzie zimny sworzeń i gorący tłok

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2007 17:07:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2005 20:41:25
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa/Ciechanów
Witam!
Rozbierałem swój stary silnik(ok 550000km) który sie rozsypał i zaczął klekotac (silnik KP) i okazalo sie ze tłok był podtopiony! i ukruszona krawędź ,ale swoznie tłokowe były w idealnym stanie musialem je wybijac z tłoków bo ciasno w nim siedzialy nawet srodek siezko przechodzil.
Stukanie (jakby szklanka) też było
ale do końca nie wiem co stukało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 17:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 14:48:01
Posty: 57
ale jak to sie objawia? czy jest widoczny spadek mocy? spadek cisnienia oleju? czy stuka caly czas czy tylko jak mu sie zachce? bo u mnie wlasnie tak jest, nie stuka non stop, czasem pare dni jest spokoj a pozniej znowu zaczyna... Cisnienie oleju pokazuje normalne, kolo 3... przejechalem juz tak ponad 15tys km...

_________________
jadacy karpacz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2007 22:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2006 22:50:17
Posty: 54
Lokalizacja: okolice Poznania
inz.riczi napisał(a):
ale jak to sie objawia? czy jest widoczny spadek mocy? spadek cisnienia oleju? czy stuka caly czas czy tylko jak mu sie zachce? bo u mnie wlasnie tak jest, nie stuka non stop, czasem pare dni jest spokoj a pozniej znowu zaczyna... Cisnienie oleju pokazuje normalne, kolo 3... przejechalem juz tak ponad 15tys km...

Korbowód jak zacznie pukać to nie przestanie nawet na sekundę. Tobie to stuka popychacz vacum pompy, i tyle. Kropka

_________________
od 09.2005 do 12.2006 - Audi 80 B4 2.3 E (NG) 1992 sedan, pierwsze 150tys. km, kupiony w stanie idealnym, sprzedany w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.
od 12.2006 do teraz - Audi A4 B5 1.9 TDI (AFN) 1996 kombi, pierwsze 200 tys. km, kupiony w stanie idealnym, już jest w stanie absolutnie idealnym, serwisowany zawsze w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 10:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 14:48:01
Posty: 57
tak wlasnie myslalem... takich mam wlasnie zaj.... mechanikow w poblizu... jeden mowi ze panewki, drugi ze popychacze, trzeci ze ten sworzen... a przez co moze sie zuzywac jeden popychacz? wymienialem caly komplet w zimie, teraz znowu i jeden okazal sie ze jest niedobry...

_________________
jadacy karpacz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 11:14:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
inz.riczi napisał(a):
tak wlasnie myslalem... takich mam wlasnie zaj.... mechanikow w poblizu... jeden mowi ze panewki, drugi ze popychacze, trzeci ze ten sworzen... a przez co moze sie zuzywac jeden popychacz? wymienialem caly komplet w zimie, teraz znowu i jeden okazal sie ze jest niedobry...
\


Popychacz vacum pompy a nie zaworów... Żeby go wymienić nie potrzeba ruszać rozrządu, wystarczy klucz 13 i 10 min wolnego czasu.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2007 15:55:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2006 14:48:01
Posty: 57
juz wiem co i jak z ta pompa vacum, ale przez co moze sie wypier.... jeden z hydropopychaczy, bo tak jest wlasnie u mnie. Jeden, chyba na ostatnim cylindrze jest wlasnie zuzyty, chociaz wymienialem go jak mowilem zima... jeden z moich cudownych mechanikow powiedzial wlasnie ze to moze byc wina tego sworznia na korbowodzie... maja mi rozbierac silnik na czesci pierwsze wiec chcialbym sie poradzic kogos kto ma wieksze pojecie niz oni wszyscy razem wzieci...

_________________
jadacy karpacz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: