.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 12:05:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4,19tdi avant]Grzeje się do ponad 110 stopni-co może być??
PostNapisane: 19.wrz.2007 07:50:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 23:43:50
Posty: 17
Lokalizacja: Zduńska Wola-Warszawa
Witam.
Od paru dni grzeje mi się Niunia.Ma już prawie 300tyś\ km i od paru dni mam takie objawy że w trasie jest ok. temeratura wynosi lekko powyżej 90 stopni,ale w mieście dochodzi do 110-112 stopni.Nawet na otwartym ogrzewaniu schodzi lekko poniżej 110 ale wystarczy chwila stania i znów...
Pompę wodną mam nową-zmieniałem przy rozrządzie,węże przy tej tempeaturze są twarde ale nie aż tak mocno-no właśnie jak muszą być mocno twarde zeby wiedzieć że to uszczelka pod głowicą-przecież obieg też jest pod ciśnieniem.
Jedyne jeszcze co myślę to termostat-jeszcze go nie wymieniałem.ale gdyby on byłby walnięty to niedogrzewałby a nie przegrzewał się?
Powietrze ciepłe leci bez przerwy w środku więc zapowietrzenia też nie wskazuje.
Poradzcie jak to wszystko dokładnie sprawdzić?
Szukałem o tym na forum ale nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi.
P.S. Ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicę?

_________________
Mareczek1%
Było 80 Avant 1,9tdi '93r
Jest A6 C5 1,9 tdi Avant 2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 08:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy w chwili , gdy temp skacze do 110 st C , chłodnica jest gorąca i działają wentylatory ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 12:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Sprawdź temperaturę na bloku silnika dzięki temu będziesz mógł skorygować czy na blacie są rzeczywiste wskazania. Wadą termostatu jak najbardziej może być to, że sie nie otwiera, raz tak miałem jak kupiłem podróbę wahlera (sprawdź czy przy ok 90 stopniach jest gorący dolny przewód idący od silnika do chłodnicy) co do uszczelki to popatrz na to czy płyn jest czysty w zbiorniczku wyrównawczym oraz czy na bagnecie oleju nie ma "masła" ,jest jeszcze możliwość taka że masz uszkodzony korek w zbiorniczku wyrównawczym na to tez zwróć uwagę i sprawdź czy układ jest odpowietrzony wiatrak ma sie włączyć przy ok 94-97*C no i śpiesz sie w dochodzeniu bo jazda z taka temp nie jest zdrowa/Pozdrawiam

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 13:02:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak jest walnięty termostat to będzie się przegrzewał albo będzie niedogrzewał, zależy na jakim obiegu sie zatnie, więc zaznij od termostatu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 13:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
wymień termostat

ja znowu to przerabiam jak kupiłem autko to wymieniłem bo sie raz przegrzał do 115 stopni to sie wcale nie nagrzewał albo do 50 tylko po kilku dniach był ciągle otwarty i nie nagrzewał sie aż do wymiany
to wymieniłem na nowy niestety nie orginalny i tera po 6 miesiącach ostatnio na trasie 2x po 650 km w jedną stronę przy 100-130 km\h nie dochodził do 50-70 stopni jak dojechałem i uczyłem jeździć znajomą (wiadomo 1 gaz hamul ..)
to sie zagrzał do 100 stopni i wywaliło płyn ze zbiorniczka prawie połowę
wpadłem na warsztat dowiedziałem sie że termostat sie zacina ok to wracam do domu przez całą trasę było 70 stopni a w korku nie przekraczał 90 wentylatory normalnie sie załączały

więc morał
termostat jak sie zacina to może sie nie dogrzewać, przegrzewać i może mieć 70 stopni zależy co mu sie spodoba czy zamknięty na małym obiegu nagrzewa ciągle czy lekko otwarty czy całkiem na stałe otwarty duży obieg (niedogrzany)


co do walniętej uszczelki to raczej bez względy co byś nie robił odpowietrzał układ zmieniał tormostat ... to będzie wywalał płyn ze zbiorniczka
tak mi sie zdaje bo ciśnienie będzie o wiele większe

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 21:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
dokładnie, jak pójdzie uszczelka to płyn bedzie leciał wszędzie gdzie tylko będzie mógł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 15:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 23:43:50
Posty: 17
Lokalizacja: Zduńska Wola-Warszawa
Gdy temperatura wynosi 11o stopni chłodnica jest gorąca a wiatraki "chodzą" non stop.
Też myślę że to termostat.Wymienię go dopiero w sobotę.Kupiłem w sklepie Welherra czy coś takiego.Zobaczymy .
W poniedziałek napiszę co i jak.
Dzięki za pomoc.
Aha. Czy termostat wymienia się bez problemu czy jednak trzeba rozkręcać podstawę pompy wspomagania?

_________________
Mareczek1%
Było 80 Avant 1,9tdi '93r
Jest A6 C5 1,9 tdi Avant 2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 18:14:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na pewno termostat. Na pewno kupiłeś nieoryginalny termostat i na pewno to nie koniec kłopotów ;)
Nie trzeba ruszać pompy, termostat wychodzi bez problemu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 18:30:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
ja dziś tez zamówiłem termostat za około 80 zł ale nie wiem jakiej firmy (zapomniałem)

to jakiej firmy jest orginalny ??
i jaki jest nr. tej części

żebym znowu nie kupił bubla
bo ten co kupiłem Vernet-a (40 zł )po 7 miesiącach tera padł :(

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 20:31:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BTT. Do kupienia w ASO.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 07:56:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
Baskecior napisał(a):
BTT. Do kupienia w ASO.

kawałem mam do nich a cena nie chce nawet myśleć z tego co sie nasłuchałem o różnych naprawach

udało mi sie znaleźć ten stary termostat co wyjąłem na początku pisze na nim
WAHLER made in W-GERMANY

a na tym okrągłym talerzu co sie rusza pisze 87* i na przeciwko .9/1
tyle ze ten chyba był od nowości

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 17:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
SLAWKO 83 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
BTT. Do kupienia w ASO.

kawałem mam do nich a cena nie chce nawet myśleć z tego co sie nasłuchałem o różnych naprawach



90 zł z oringiem

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 18:29:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
kupiłem dziś, jednak to ten WAHLER, mnie kosztował akurat 72 zł +20 km razem

żeby nie robić nowego tematu
niby mam 11 litrów płynu chłodzącego w 2.6 V6 !!?

i najważniejsze czy jak odkręcę jakiś dolny waż od chłodnicy czy cały płyn zleci bo nie wiem co mam w środku a na zimę wymieniam powoli
a termostat to już wiem jak sie wymienia :)

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 18:43:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 06:07:59
Posty: 556
Lokalizacja: Olsztyn ...piekna Warmia
pewnie zleci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2007 16:33:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2005 23:43:50
Posty: 17
Lokalizacja: Zduńska Wola-Warszawa
Witam.
Wymien iłem termostat i jeden dzień było OK!Ale teraz znów jest to samo.
Grzeje się tak że wentylatory się włączają.Zauważyłem tylko teraz że cała chłodnic jest zimna.Tzn prawa strona tam gdzie wchodzą i wychodza weże jest gorąca a reszta jest zimna,nie letnia a zimna.Obieg wody jest bo po dodaniu gazu widać w zbiorniku,węże nie twardnieją,odpowietrzyłem nagrzewnicę i w srodku leci cały czas gorące powietrze.
Ku... co to może być???
Jak macie jakies pomysły proszę o radę.
Może trzeba jakoś odpowietrzyć chłodnicę??

_________________
Mareczek1%
Było 80 Avant 1,9tdi '93r
Jest A6 C5 1,9 tdi Avant 2001r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 10:13:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lut.2007 14:39:11
Posty: 64
Lokalizacja: POLSKA
Czy już znalazłeś przyczynę grzania silnika? Wydaje mi się, że mam podobny problem! Proszę o odpowiedź!
Z góry dzięki!!!

_________________
Pozdrawiam wszystkie siostry i wszystkich braci w AUDI! :580:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 13:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 07:13:14
Posty: 93
Lokalizacja: Oleśnica
Miałem to samo.Termostat BTT,odpowietrzany układ z 10 razy a chłódnica zimna. Zmień korek wlewu zbiornika wyrównawczego.

_________________
...śniło mi się w nocy,że piłem piwo...jak wstałem,to miałem chęć na drugie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 13:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
rimol napisał(a):
pewnie zleci :)


Z całym szacunkiem ale na pewno nie zleci. Termostat przytrzyma to co jest w bloku silnika. Musisz odkręcić i wyjąć termostat. Trzeba też popuścić górny wąż idący do nagrzewnicy a pokrętło ciepłego powietrza wewnątrz przekręcić na maks. ciepłe. Dopiero wtedy masz pewność że wyleci wszystko z bloku, chłodnicy i nagrzewnicy.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 13:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
mareczek7 napisał(a):
Witam.
Wymien iłem termostat i jeden dzień było OK!Ale teraz znów jest to samo.
Grzeje się tak że wentylatory się włączają.Zauważyłem tylko teraz że cała chłodnic jest zimna.Tzn prawa strona tam gdzie wchodzą i wychodza weże jest gorąca a reszta jest zimna,nie letnia a zimna.Obieg wody jest bo po dodaniu gazu widać w zbiorniku,węże nie twardnieją,odpowietrzyłem nagrzewnicę i w srodku leci cały czas gorące powietrze.
Ku... co to może być???
Jak macie jakies pomysły proszę o radę.
Może trzeba jakoś odpowietrzyć chłodnicę??


Być może chłodnica jest już brudna i przez część płyn chłodniczy nie przepływa.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: