cygaro-avant napisał(a):
wentylator chłodnicy (lub I bieg, jesli jest II biegowy) powinien włączać się gdzieś między 93-98*C. Im wcześniej tym lepiej. Jesli łącza się za późno lub nie włącza się - poza walniętym samym czujnikiem winy może być temostat. Jeśli termostat się nie otwiera, gorący płyn nie przepływa przez chłodnicę i nie ogrzewa wystarczająco mocno włącznika wentylatora.
Za ok 60 zł można kupić cyforowy termometr z zakresem do 300*C i pomierzyć temp. przy króćcu głowicy - tam gdzie jest czujnik temperatury. To wiele wyjaśni
Spotkałem sie z takim trafnym opisem:
Tylko że czujnik temperatury na zegary jest na górze - kruciec przy głowicy, czyli maks. temperatura. A wyłączik wentylatora ( w ABK) na dole chłodnicy - czyli po przepływie przez chłodnice czyli minimalna w danej chwili temperatura.
I te 93 stopnie wg. którego włanczany jest wantylator jest właśnie mierzone na dole chłodnicy, a to co pokazuje wskażnik temperatury w tym samym momencie to jest po przepływie przez silnik ( czyli musi być temp. wyższa ).