aaaahahaha
carl prawie sie popłakałem ze śmiechu
chociaż w zasadzie to nie mam powodów do radości...
ale do rzeczy
Dzięki koledzy za wszystkie linki, poczytałem, doedukowałem sie
odnośnie czujnika G210, gdzieś tam wyczytałem że służy do odcięcia zapłonu gdy poziom w komorze spiętrzającej jest niebezpiecznie niski, ale czy włącza pompke spiętrzająca? puki co zalałem zbiornik pod korek i będe dolewał do pełna gdy poziom spadnie do 2/3
Cytat:
Cytuj:
G2 to czujnik na desce rozdzielczej - źle Ci wskazuje ?
tak, G2 mam do wymiany, wskazówka stoi, w porywach dojezrza do 60 stopni...
Cytuj:
najpierw przywróć serię;
następnie zVaguj i usuń usterki;
wówczas możesz wezwać Rogala, który doda [albo zabierze Wink ] kilka PSuff.
mesz w nie uwazasz ze to troche chodzenie w kółko? w zasadzie mam do wymiany termostat, czujnik G210, jakiś stycznik wentylatora J323 (jeszcze nie wiem o co z nim chodzi) no i przepływke... jeśli wymienie wszystko poza przepływomierzem, nie bedzie błędów, i pojade powiedzmy do rogala, myśle że da si zrobić taki manewr, żeby zrobić jakaś prostą korekte programu, zamienić przepływke na nową, którą przywioze ze sobą i wtedy ułożyć program docelowy, pczywiście jeśli nie wyskoczą jakieś błędy... co o tym myślisz?
Cytat:
Cytuj:
zupełnie poważnie: odstwa to auto na parking do czasu powrotu de seri
niestety nie moge sobie pozwolić na odstawienie auta... ale na własne usprawiedliwienie dodam że z natury nie żyłuje samochodów, nieczęsto przekraczam 2500
jeśli chodzi o blok dynamiczny 011, turbo trzyma ciśnienie wymagane przez komputer, choć pewnie jest dosyć obciążone, zakładając czysto teoretycznie że teraz wymieniłbym przepływomierz, poprawcie mnie jeśli sie myle, silnik miałby tak duży moment, tak szybko wchodziłby na obroty, tak dmuchałby w turbine i tak ją przeciążał że... że tak powiem... poszła by sie walić?
a tak poza tematem, z tego co wiem, w tym silniku nie ma zaworu DV, co myślicie o założeniu blow off'a?
krótkie pytanie dotyczące EGR
blok bs011 wskazuje na prawidłowe działanie zaworu, wiec z czego wynika 95,5% w 4 kolumnie bloku statycznego 003, które wskazuje na zaślepienie zaworu? czy z ustawień programu? a zwiększony przepływ rzeczywisty wynika z zamkniętego zaworu i większego zasysania powietrza świeżego czy uszkodzenia przepływomierza?
właśnie, odnośnie przepływomierza i instrukcji diagnostyki mesza:
Cytat:
Cytuj:
- 003: wartości poz. 2 i 3 powinny być tożsame.
jeżeli nie są, to G70 mierzy nieprawidłowo, chyba że w grupie 008 wartość poz. 4 [ograniczenie dymienia] jest wyższa od wartości poz. 3 [ograniczenie momentu obrotowego], a niższa niż wartość poz. 2 [życzenie kierowcy].
troche nie rozumiem tego fragmentu, bo warunek który dopuszcza różnice miedzy prepływem wymaganym a zmierzonym występuje gdy blok 011 jest prawidłowy? czy coś popierdzieliłem?
a teraz pytania czysto teoretyczne:
1 jeśli wymieniłbym przepływomierz w tym momencie to co wysiadło by w następnej kolejności po turbo?
2 co trzeba by było zrobić zeby silnik wytrzymał taki program? wzmocniona turbina? teflonowane tłoki i cylindry? wzmacniane wałki rozrządu?
bo w głębi duszy licze na to że jak ktoś wywalił 12 tysiaków na malowanie, jeszcze z 5 na stylistyke, troche na program to chciał sie zabespieczyć przed tym żeby nie strzeliła mu na przykład turbina jak mocniej wciśnie
![n :):](./images/smilies/052.gif)
zwłaszcza że przeróbki były robione w niemczech (polska waluta wyliczeń pomogła mi w wycenie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
), chyba że jedynym zabespieczeniem był zepsuty przepływomierz
a tak swoją drogą, ciekawe do jakich dawek skoczył by wtrysk przy dobrym przepływomierzu
jeszcze raz wielkie dzieki dla was chłopaki
nasuwa mi sie jeszcze pare pytań ale zostawie je na następnego posta bo sie późno zrobiło
pozdrawiam