Paweł - nie podobają mi się te logi nic a nic, pomimo teoretycznego utrzymania parametrów zgodnych "z książką" .
Moim zdaniem podstawowa i bezpośrednia przyczyna utraty mocy leży w
fatalnie wymienionym i
jeszcze gorzej ustawionym rozrządzie.
"Fatalnie wymieniony" jest dlatego, że napinacz paska
nie został prawidłowo ustawiony ... albo nikt go nie wymieniał (zachowuje się jakby dźwigał ciężar dawno pokonanych > 150 tyś.km.) .
Ponadto "statyczne" ustawienie rozrządu
pozostaje dalece wadliwe i sugeruje że:
- albo warsztat dokonujący wymiany nawet z kredki nie potarfi skorzystać (w tym przypadku domniemuję "przesunięcie o ząbek" połączone z tragiczną próbą poprawy sytuacji za pomocą zmiany ustawień "koła pływającego"
na wałku rozrządu)
- albo i skorzystali z kredki ale ślepo ufając w prawidłwość pierwotnych ustawień
Bardziej pasuje mi opcja nr 1, ponieważ przed wymianą rozrządu silnik jeździł prawidłowo ... .
Oprócz tego co powyżej - nie podoba mi nieco nerwowa się praca EGR, to samo dotyczy "zróżnicowanej" pracy kierownic VTG w turbo. Jak mówiłem logi wydają się prawidłowe ale w praktyce ten silnik ma problem z ustawieniem / uzyskaniem "najbardziej właściwych" (zadanych przez ECU) wartości.
Podejrzewam, że przebieg wykresu momentu obrotowego byłby poszarpany jak cholera ... .
Dziwi, nawet bardzo, "zerowy" status układu chłodzenia paliwa, pomimo temperatury lekko już niebezpiecznej (ok. 75*C) .
Podsumowując obawiam się, że osprzęt silnika wykazuje "jakieś" problemy z prawidłowym funkcjonowniem podciśnienia i co oczywiste -
rozrząd wymaga ponownej, zdecydowanie bardziej rzetelnej / fachowej regulacji (ze sprawdzeniem czy wszystkie rolki zostały wymienione) .
Podpowiedam wizytę u innego, tym razem sprawdzonego fachowca, który będzie wystarczająco zdolny żeby ogarnąć wszystkie problemy kompleksowo. Przez internet ("zdalnie") trudno będzie to auto naprawić - tutaj potrzeba kogoś z sercem i odpowiednim doświadczeniem ... .
"Prywatnie" wydaje mi się, że wszystkiemu just winien mechanik, który "niby" wymienił rorząd i teoretycznie wykonał duży przegląd silnika ... . Niestety - ani jedno, ani drugie, zupełnie mu się nie "udało"
.
Nie zapmnij dopisać epilogu do tej historii po zakończeniu "działań naprawczych"
.
Aha - pompki (PD) wydają się ok, zarówno pod względem korekcji jak i odczytów 018.
Niemniej, polecałbym nieprzerwane stosowanie niewielkich (czysto profilaktycznych) ilości mixola
.
Termostat - to już stara szmata, wymagająca natychmiastowej wymiany !!
Przepraszam za ciężką formę gramatyczną mojej wypowiedzi ale jestem naprawdę zmęczony (ujemne skutki pracoholizmu
) .