marcinpoznan74 napisał(a):
Po analizie :
im mniejsza korekcja na wszystkich garach tym lepiej ??
Tylko dlaczego nie ma z drugiego ??
hmmmmm
Zaraz zaraz ... vs 2 , korekcja jest porównywana do drugiego ??
A gdzie jego wartość ??
Niestety tak to już jest, że jeśli chcesz coś porównywać, ważyć, mierzyć itd. to musisz sobie założyć jakiś punkt odniesienia.
Tu ktoś założyl sobie ( jacyś mądrale z VW
) taki a nie inny punkt porównawczy (w Twoim silniku drugi cylinder)
Korekcja dawki "-" oznacza, że wtryskiwacz dostanie o x.xx jednostek paliwa mniej z uwagi na to, że otwiera się [puszcza paliwo] przy mniejszym ciśnieniu aniżeli wtryskiwacz sterujący (porównawczy) - jest od niego mocniejszy.
Analogicznie jest z "+" - tutaj wtryskiwacz otwiera się przy ciśnieniu większym, czyli jest słabszy od porównawczego.
No i tutaj zaczyna się bajka...
Zakładamy, że WS jest wzorcowy - OK.
Ale ECU i bloki 013 i 014 są napisane tak, że mierzą korekcje wobec porównawczego, czyli drugiego. Dlatego też go nie ma...
Zatem w ogóle nie sprawdza się jego stanu zakładając, że jest on 0.00 [i tym samym reszta określana jest względem 0.00 - czyli, w zasadzie, bezwględna];
Czy też może korekcja jest dokonywana względem faktycznego stanu WS i mimo to nadaje się mu 0.00 [i tym samym korekcja reszty określana jest względem x.xx - czyli jest względna] ? To wiedzą tylko inżynierowie z Ingolstadt.
W przypadku, kiedy on niedomaga, wszystkie korekcje będą w minusach, czyli mocniejsze od niego samego.
Jak zatem patrzyć na wiarygodność tych korekcji, jeżeli on sam niedomaga to nie jest zakładanym 0,00 (porównawczym - wzorcowym) tylko również sam ma korekcję w plusie lub w minusie ?
Liczone według niego korekcje nie są wiarygodne - bo wiemy tylko tyle, że któryś tam cylinder jest on niego słabszy lub mocniejszy.
Jednak jedna sprawa w tych korekcjach jest pewna - im mniejsze wartości, tym mniejszy przebieg...