.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:36:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEB 1,8T] Nie załącza turbiny.
PostNapisane: 18.lis.2007 15:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Witam.
Problem następujący.
Auto po odpaleniu pracuje równo.Pierwszy bieg ,pełny but i goni aż miło .Po chwili zaczyna szarpać i jedzie żabką.
Diagnoza Vagiem i już wiemy że uszkodzony jest N75.
Na krótko usuwamy N75 z obiegu podciśnienia i przewody łączymy na sztywno metalową rurką.
Szarpanie znika jednak auto nie jedzie.Tzn jedzie ale turbo nie bangla.
Po zakupieniu nowego N75 z niecierpliwością podłaczyłem do autka nowy zaworek :d .
I tyle było mojego entuzjazmu.Auto nie szarpie idzie równo ale turbo wciąż nie ładuje.Węże nie puchną przy przygazowaniu.
Czyżby nowy zawór był niesprawny?? Nie sądzę.Gdzie szukać ??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 20:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2006 21:04:42
Posty: 7
Witam a pod vaga był podpinany , skasowane błedy ?
i jak był odczepiany n75 to potem nowy zaworek dobrze podłączyliście niepozamieniane rurki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 20:18:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Zalecana ponowna diagnostyka :)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 21:27:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
WG pewnie puszcza. I nici ze sterowania przez N75.
Albo jest gdzieś nieszczelność.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2007 23:47:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
odwróć n75 o 180 stopni ;) (wężyki odwrotnie podłąćz i zobacz wtedy)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 18:56:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Troszkę trwa moja zabawa z tym autemze względu na brak czasu.Wiem natomiast że N75 wogóle nie dostaje prądu :/ .
Zastanawia mnie czy przyczyną jest przerwana wiązka (Vag tego nie wskazał) czy byćmoże jest jakiś czujnik ciśnienia doładowania który wysyła impulsy do N75 i to on jest padnięty ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 19:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
n75 nie ma żadnego czujnika, jest sterowany bezpośrednio przez komputer. Dzieje się to w pętli , komputer ma zapisaną mapę ciśnienia w programie i na jej podstawie oraz na podstawie zmierzonego ciśnienia przez mapsensor oraz biorąc pod uwagę obroty silnika i obciążenie ustala za pomocą n75 poziom doładowania.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 22:35:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Przyczyna leży w przekaźniku pompy paliwa.
Sprawdź go, pewnie niedomaga, wypalone styki, albo zimne luty.
Z niego jest plus dla N75, a ECU steruje PWM poprzez masę.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 22:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Leo@ Dzięki za wyjaśnienie.W inny sposób sobie to wyobrażałem :):

szogun0@ jutro sprawdzę przekaźnik.

Dzięki wielkie Panowie :peace:

Ps.Loe@ wężyki zamieniłem dzisiaj.Daje to tylko chwilowy przyrost doładowania po czym znowu błąd i jazda "żabką".
Ewidentny brak prądu we wtyczce N75.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: