.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 22:08:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [200tq] regulator biegu jałowego-jak działa?
PostNapisane: 21.mar.2008 14:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Witam.

Interesuje mnie jak działa, czym jest sterowany, jakimi czujnikami wszystko na temat regulatora biegu jałowego.

Mam ze swoim problem. Nigdy odkąd mam swój samochód nie był na stałe podłączony. Przerobiłem podpięcie do gazu i umożliwiło to mi uruchomienie tego regulatora. Działa nie najlepiej.
Np:
-odpaliłem,przełączyłem na LPG i 1.2 tyś rpm.,
-trochę się nagrzał i spadło do ok 0.7-0.6 tyś rpm.-silnik trochę kulał,
-gorący i już było 1.0-1.2 tyś rpm.,

Da się to usprawnić, wyregulować czy coś??

POZDRAWIAM>>>

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 14:59:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najpierw wymontuj go i wyczysc - wymocz w nafcie, benzynie ekstrakcyjnej itp.
Powinno pomóc.
Co do działania, to wiem tyle, ze otwiera sie i zamyka :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 15:07:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2007 12:34:52
Posty: 240
Lokalizacja: ..:>>:Gdynia:<<:..
Auto: a4 b6 1.9tdi
Moczyłem już. Czyściłem też. Teraz głebiej się chcem wciągnąć w niego. :diabel:

_________________
:pop: Bless for all rastafani :pop:

-AUDI A4 b6 2001r. 1.9TDi 130KM teraźniejszość
-AUDI A6 c4 95r. 2.5TDi 115KM - teraźniejszość! - budyń - http://www.audiklub.org/club/car/460.html
-citroen xantia 94r. 1.9td 90KM - przeszłość
-seat toledo 93r. 2.0 116KM - przeszłość
-audi 200 turbo quattro 85r. 2.1 KG 182KM - czołg - przeszłość - http://www.audiklub.org/club/car/459.html
-seai ibiza 92r. 1.2 74KM - mydelniczka - przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 18:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nim steruje uklad stabilizacji biegu jalowego. Skoro utrzymuje ci obroty na stalym poziomie (po odpalenoiu powinno byc wlasnie jakies 1200 obr/min, potem powinno spasc do okolo 750 obr/min. Jesli tak jkest to znaczy ze jest OK. U mnie tez troche silnik nierowno pracuje, tak jakby mu co ktorys zaplon na benzynie wypadal. Ale doszedlem do wniosku ze to nie jego wina. Z tego co wyczytalem i poogladalem, na wolnych obrotach, gduy przepustnica jest zamknieta, powietrze do silnika dostaje sie poprzez dziure kolo przepustnicy, poprzez wlasnie ten krokowiec i taka gumowa rurke idaca od kolektora dolotowego prosto do glowicy kolo wtryskow. Pozniej powietrze to przelatuje przez obudowe wtryskow i wydostaje sie przy wylocie paliwa z wtryskiwaczy. Ma to za zadanie w miare rownomierne rozprowadzanie paliwa w niewielkiej dawce powietrza.
Domyslam sie, ze te obudowy wtryskow moga byc juz popekane ze starosci, a na pewno oringi sa juz sparciale i powietrze nie przeplywa tam jak powinno, a byc moze dostaje sie rowniez dodatkowe z zewnatrz przelatujace bezposrednio kolo wtryskiwaczy. I przez to wlasnie te obroty tak kuleja. Planuje zrobic wiekszy remoncik swojemu silnikowi i na pewno uszczelnienie wtryskow bedzie jednym z jego podpunktow. Mysle ze powinno pomoc.
U mnie na gazie obroty spadaja tylko do jakis 900-1000 obr/min. Za to na benzynie do rownych 800.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 12:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
443 907 393P - no nr układu stabilizacji obrotów biegu jałowego. Umieszczony jest razem z przekaźnikami i tak samo wyglada, tylko trochę szerszy. A zbiera sygnał z czujnika temperatury pod pompą wspomagania, cewki zapłonowej i... nie pamiętam ale może to wszystko.
Jeśli obroty Ci nie pływają to wygląda na to, że wszystko ok. podkręc je sobie powiedzmy do 800 obr/min a jesli po odpaleniu obroty będą jeszcze wyższe polecam sprawdzić regulator termiczny ciśnienia paliwa ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: