.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 22:02:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 2.2Tq] nie wiem co to za czesc
PostNapisane: 22.mar.2008 08:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
dziendoberek nazywa sie ona z niemieckiego "Injektion Övrigt" jej nr katalogowy to "441 201 801" , umiejscowiona jest pod blotnikiem pasazera i wychodza z niej 2 przewody cisnieniowe jeden na trojnik drugi na przeplywke chyba ciezko zlokalizowac .moze ma ktos wiedze na jej temat , jaka funkcje pelni w audi 100 turbo z 2,2 mc pozdrowionka i dzieki za jakakolwiek pomoc
Wesolych Swiat

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 11:21:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
zapewne jest to zbiornik wegla aktywnego, ogolnie czesc instalacji podcisnienia

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 11:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
po numerze części to dokładnie to.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zbiornik wegla aktywnego
PostNapisane: 22.mar.2008 16:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
ok jesli jest to zbiornik wegla aktywnego ( swoistego rodzaju filtr - tak ?) czy ma on wplyw na prace silnika , moze jest jakas metoda by sprawdzic czy spelnia on nalezycie swa funkcje a jesli nie , to mozna go ewentualnie zregenerowac jakos badz cos w ten desen , i kolejne ostatnie juz pytanko czy dziura ktora znajduje sie od spodu powinna byc zatkana czy ma byc przelot by zabieralo powietrze z zewnatrz ? dziek's i pozdrowionka

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 00:19:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
on już napewno nie spełnia swojego zadania od lat, o regeneracji nie słyszałem - spokojnie możesz go pominąć w instalacji podciśnieniowej lecz pasowało by pozostawić wężyk od przewietrzania zbiornika paliwa a drugi od podciśnień zaślepić. Od dołu ma być przelot ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mam jeszcze jedno pytanko
PostNapisane: 23.mar.2008 15:47:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
czy ktokolwiek z was probowal kiedykolwiek sam poddac regeneracji turbosprezarke mam ta k 24 i zastanawia mnie czy jest to oplacalne w wlasnym zakresie , ale przedewszystkim jak wyglada sytuacja z czesciami do turbin , i czy wogole jest to trudny proces pozdrawiami dzieki za jakakolwiek podpowiedz

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 16:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sam jej raczej nie zregenerujesz, gdyz trzeba ja dobrze wywazyc, a bez specjalnegosprzetu nie da rady. Czesci do regeneracji widzialem ostatnio na allegro za ponad 300zl. Lepiej oddac ja do regeneracji, ale to koszt okolo 800-900zl. Ja kupilem uzywke w bdb stanie, bez zadnych luzow i wyciekow. Ale taka ciezko utrafic.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 13:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
1) jeszcze w temacie węgla aktywnego - jego zbiornik nazywa się po niemiecku "Aktivkohle Kanster" a nie, jak napisał wojtas_2.2. To twoje "Iniektion oevrigt" brzmi mi bardziej na język flamandzki (holandia...)
Ale tak czy owak trzeba to wywalić. Ja przynajmniej taz zrobię w Coupe
2) Na Allegro ogłasza się sporo firm oferujących pełną regenerację turbosprzężarek od 600 zł. Kto szuka ten znajdzie

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 23:05:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
cygaro-avant napisał(a):
1) jeszcze w temacie węgla aktywnego - tak czy owak trzeba to wywalić.

Spoko, jak tzra to trza. Tylko, powiedz jeszcze - CO? na tym zyska auto? Bo tez to mam.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: re wegiel aktywny
PostNapisane: 25.mar.2008 08:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
apropo tego wegla (napisal cygaro avant) wiesz znalazlem taka nzw na jakiejs stronie bodajze odpowiedniku naszego alegrro koncowka wityny byla de wiec uwazalem ze tak sie to przedstawia no ale nie istotne interesuje mnie tylko czy ma on jakis wplyw na prace silnika czy nie bo naprawde ciezko znalezc cokolwiek na jego temat a z tego co pisza nawet na forach innych marek samochodow to ma on wplyw na dzialanie silnika gdy nie spelnia funkcji wystepuja problemy z odpalaniem wiec moze jest to czesc odpowiedzialna na rowni np z przeplywomierzem za prawidlowa prace motoru , moglbys moze przedstawic jakas charakterystyke tego ustronstwa i dokladniejszy wizeunek jak powinno wygladac ominiecie filtra z weglem aktywnym ? klubowicz napisal wczesniej ze niby trzeba jeden przewod zaslepic a drugi poscic luzno , jakos nie jestem przekonany wydaje mi sie ze auto moze zalewac przy gwaltownym dodaniu gazu , moze to tylko moje niewlasciwe domysly ? czy nie byloby lepszym rozwiazaniem rozebranie tego pudla i np wypelnienie jakims wloknem szklanym ktore tak czy inaczej tez ma wlasciwosci zatrzymywania paliwa i oddawania go powoli oparami , ewentualnie pozostawic puste pudelko?
pozdrawiam

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 11:27:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Węgiel aktywny działa (przynajmniej wg producenta) tak:
- po wyłączeniu silnika węgiel ma za zadanie absobować opary paliwa pozostałe w układzie dolotowym
- po włączniu silnika otwierany jest specjalny zawór (podciśnieniowo lub elektromagnetycznie, zależy od auta, silnika i roku produkcji) i silnik wysysa te opary paliwa, po czym je spala
- po ponownym wyłączeniu silnika resztki niespalonego paliwa są ponownie absorbowane na węglu.... i tak w kółko....
Ale prawda jest taka, że po 15-20 latach aktywność tego węgla osiągnęła poziom "zero" - i nic tam się nie dzieje.
Wywalenie tego jest jak najbardziej wskazane, usuwamy zbęde kilogramy, metry wężyków podciśnieniowych, robimy miejsce pod machą.
Ideałem jest dotrzeć do schatu podciśnień w Twoim aucie z ETKI i zaślepić WSZYSKO oprócz rurki łączącej zbiornik węgla ze zbiornikiem paliwa. Ta rurka będzie służyć do odpowietrzania zbiornika paliwa. W przeciwnym razie - jesli maszcz szczelny korek wlewu paliwa - ubywające paliwo tworzyć będzie podciśnienie w baku a to wykańcza pompę paliwa.
no to tyle na razie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 11:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
cała prawda Marcinie :peace:
ps. w esie nie mam tego, w 90tce mam, ale chcę to wyp... walić

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 25.mar.2008 12:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
no coz wielkie dzieki za piekne zobrazowanie sytuacji , powodzenia i pozdrawiam

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 19:51:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
cygaro-avant napisał(a):
Węgiel aktywny działa (przynajmniej wg producenta) tak:
- po wyłączeniu silnika węgiel ma za zadanie absobować opary paliwa pozostałe w układzie dolotowym
- po włączniu silnika otwierany jest specjalny zawór (podciśnieniowo lub elektromagnetycznie, zależy od auta, silnika i roku produkcji) i silnik wysysa te opary paliwa, po czym je spala
- po ponownym wyłączeniu silnika resztki niespalonego paliwa są ponownie absorbowane na węglu.... i tak w kółko....
Ale prawda jest taka, że po 15-20 latach aktywność tego węgla osiągnęła poziom "zero" - i nic tam się nie dzieje.
Wywalenie tego jest jak najbardziej wskazane, usuwamy zbęde kilogramy, metry wężyków podciśnieniowych, robimy miejsce pod machą.
Ideałem jest dotrzeć do schatu podciśnień w Twoim aucie z ETKI i zaślepić WSZYSKO oprócz rurki łączącej zbiornik węgla ze zbiornikiem paliwa. Ta rurka będzie służyć do odpowietrzania zbiornika paliwa. W przeciwnym razie - jesli maszcz szczelny korek wlewu paliwa - ubywające paliwo tworzyć będzie podciśnienie w baku a to wykańcza pompę paliwa.
no to tyle na razie....


nie napisałes nic nowego co było już dzień wcześniej... ale jasne - fanie jest pospamować ;)
a jak już sie mamy spuszczać to po fachniem. to aktivkohle behalter :d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2008 06:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2008 14:24:42
Posty: 25
Lokalizacja: świetokrzyskie
no to fakt ale wiedza jest wiedza dzieki tak czy inaczej panowie mechanikosy za pomoc

_________________
Audi 100 2.2 turbo quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: