.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:57:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE 2,5TDI Tip '01] ERG i wykres momentu obrotowego
PostNapisane: 30.mar.2008 20:07:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 17:54:52
Posty: 21
Mam problem z charakterystyką momentu obrotowego. Jest taka jak na rys. poniżej z grupy 009:
grupa 009 ASB (wykres):
Obrazek
grupa 011 dynamicznie (wykres):
Obrazek
grupa 003 BS (tabelka):
Obrazek

Calość logów jest pod adresem: http://www.gekar.boo.pl/photogallery.php?album_id=10 , ale najwazniejsze do zapytania są te powyżej (tak mi się wydaje)...

Problem jest następujący:
1) Auto nie zbiera się od niskich obrotów.
2) Przy około 3tys obr/min jest widoczne załamanie momentu (tak samo na próbie dynamicznej 011 przy 3tys. obr/min ciśnienie doładowania lekko spada poniżej oczekiwanej wartości - ale nie wiem czy to jest problem)

Uwagi:
1. Rozrząd nie wymieniany (auto mam od 2 miesiecy) olej w skrzyni nie wymieniony
2. Żadnych błędów w kodach błedu silnika i skrzyni automatycznej nie ma.
3. Próby robiłem Vag-com 3.11, wszystkie logi robiłem w lutym i niestety temp płynu chłodzenia był aokoło 75stC, ale próba na grupie 009 skrzyni TipTronic była na tem na wskaźniku 85...90sC. (Swoja drogą ta chyba mam uszkodzony temostat)

Nie robiłem prób na 2 biegu i na 4 biegu (na 4 to chyba potrzebna autostrada... lub inna długa bezpieczna prosta). Od początku jak mam auto to 3 bieg lekko przeciąga zanim załączy , tak jakby na półsprzęgle jechać.

Czy winny temu jest EGR (chyba nie działa, ale nie wiem czy dobrze interpretuję logi) ? Czy EGR może narobic takiego spustoszenia na wykresie momentu (ta dziura przy 3tys obr/min i słaby moment od dołu)?
Czy może problem leży w skrzyni biegów?
Nie wiem czy przy wymianie oleju nie naprawiać czegoś w skrzyni, czy po prostu wymienić olej, uszczeklę i filtr w skrzyni, zlogować czy będzie różnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 20:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
- katastrofalnie źle ustawiony początek kąta wtrysku;
- zaślepiony EGR.

zaczynamy od uruchomienia EGR poprzez demontaż całego oprzewodowania podciśnienia i dokładne obejrzenie każdego z przewodów [łącznie z przewodem do filtra powietrza]. następnie sprawdzamy czy EGR nie jest zaślepiony blaszką przy kolektorze wydechowym. jeżeli blaszka występuje, bądź zaślepiony jest przewód od N18 [czarny zawór], to usuwamy przeszkodę.

gdy wykonamy powyższe [i EGR zacznie dzialać] należy ustawić kąt wtrysku [zgodnie z intruckją w topiku o diagnostyce].
choć nie wiem na ile będzie możliwe w świetle poniższego:
http://www.gekar.boo.pl/showphoto.php?photo_id=104&full

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 20:57:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 17:54:52
Posty: 21
Temat przewodów podcisnienia przerabiałem przy okazji 00575 - są ok - wymieniłem prawie wszystkie.
1)
Czyli ERG być może zaślepiony lub uszkodzony - jeżeli nie będzie zaślepiony to kupowac używkę czy nowy, czy EGR można czyścić? czy jeżdzić na zaślepionym (co jest efektem ubocznym eksploatacji zaślepionego EGR - spada moc, moment, pewnie zmienia się dynamika gazów)? Oczywiście usunę błąd EGR ale pytam z ciekawości...

2) Co do kąta wtrysku...
W 004BS jest ok tak? To dlaczego w 004stat zamiast oczekiwanej 12 jest aktualna 0. Czo jest tego powodem? Co jest uszkodzone że kąt początku wtrysku jest do bani, skoro w 004BS jest ok? Czy to może oznaczać niezastosowanie blokad wałków podczas poprzedniej wymiany rozrzadu?
Właśnie szukam warsztatu (nie ASO) który wymieni mi rozrząd i ustawi kąt wtrysku w Poznaniu lub na południe od Poznania do 70km. I nic nie mogę znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 23:00:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Nieczynny EGR to żaden problem i cokolwiek powoduje jego unieruchomienie - łatwo odszukać i zlikwidować przyczynę ... .

EGR można czyścić (nawet się powinno ...) ale trzeba też wziąć pod uwagę, że ta część pracuje w bardzo niesprzyjających warunkach (kilkaset stopni C) i bez żadnego smarowania (pomijając olej w dolocie od popsutej turbiny lub zapchanej odmy :): ) . Z tego powodu - popsuty mechanicznie zawór EGRa - chyba lepiej jednak wymienić na nowy niż ryzykować używkę. Cena około 350 plus kilka uszczelek za około 50.- .

Co do kąta wtrysku:

1. Albo "jakimś cudem" jedynki dopisały się z przodu "same" (pojęcia nie mam czy to w ogóle mozliwe ... ) . Byłoby to jednak o tyle logiczne, że przy niedogrzanym silniku i źle wyregulowanej pompie - zadany kąt wyprzedzenia może oscylować wokół +2* (nawet niedawno był podobny przypadek na naszym Forum) .

2. Ewentualnie może to być przypadek podobny do opisanego tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... em#1137954

(całość: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= )

... gdzie po wymianie rozrządu (łącznie z wałkami i hydrauliką) i wzorcowym ustawieniu "na blokady" - uruchomienie silnika wcale nie było możliwe. Pierwsze odpalenie "udało się" przy rozbieżności kąta zadanego z otrzymanym w granicach (jeśli dobrze pamiętam) 16* ... . To jednak były tylko "próby" w poszukiwaniu faktycznych przyczyn "niemocy", które "odnalzły się" znacznie głębiej niż w pompie wtryskowej ... .

Pewne jest tylko jedno - logi okazane przez Kolegę lega99 natychmiast przypomniały mi "zdarzenie" opisane powyżej i dlatego (hipotetycznie) myślę, że w miarę "akceptowalne" odczyty 004BS mogą okazać się złudne / mylące ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: