.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:48:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AKN Tiptronic] Prośba o analizę pierwszych logów
PostNapisane: 14.mar.2008 09:29:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Proszę o analizę moich pierwszych Logów. Logi dynamiczne wykonywałem na trzecim biegu tiptronika.

Statyczne basic setting:

000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df6 ... ff95d.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/101 ... 7b372.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/269 ... 57ebb.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47b ... 3d6bc.html

Statyczne:

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ed ... 887f1.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e66 ... 40747.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/449 ... 28ed0.html
007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/428 ... 2cab4.html
013 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e0 ... f0a61.html
014 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61a ... c1b8a.html
018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/038 ... d6f2f.html

Dynamiczne:

001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c89 ... 64ef8.html
003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b2 ... bddc1.html
004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/318 ... d6e92.html
008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e01 ... 5dc60.html
010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/deb ... 52806.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0e ... 699c8.html

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 10:18:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Twój AKN nie jedzie zbyt dobrze - do silnika trafia zbyt mało powietrza.

możliwe przyczyny i środki zaradcze:
- sprawdzić stan filtra powietrza - jeżeli jest starszy, niż 1 rok, to wymienić na nowy Knecht, po czym:
- zdemontować lmm i wyczyścić alkoholem izopropylowym;
- dokładnie sprawdzić dolot pod kątem nieszczelności [IC również];
- dokładnie sprawdzić połączenia przewodów podciśnienia [N75, N18, grucha, EGR, filtr powietrza] dla AFB/AKN [schemat do znalezienia na forum];
po wykopnaniu powyższego:
- zalogować 011dN oraz 010dN;
po czym:
- odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować głośnego [011dN oraz 010dN].

w tym samochodzie, wstępnie, można wskazać, że problem niemocy dotyczyć może: N75/N18, nieszczelności ukł. dolotowego, zatkanego katalizatora oraz samego lmm.
może być tak, że winę ponosi tylko lmm, ale może być tak, że wszystkie 4 możliwe źródła [nie dość, że lmm mierzy fatalnie, to T nie pompuje na dole].


[+]

schemat
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 14:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Tydzień temu wymieniłem filtr powietrza i odłączyłem na kilka godzin lmm, może to odłączenie w czymś zaszkodziło?

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2008 15:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mastinox napisał(a):
Tydzień temu wymieniłem filtr powietrza i odłączyłem na kilka godzin lmm, może to odłączenie w czymś zaszkodziło?


nie, nie zaszkodziło.
etap z filtrem możesz zatem pominąć.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 13:12:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Mastinox - czy jesteś pewny, że nikt nie "regulował" sztangi w turbinie ?
Jeżeli nie znasz odpowiedzi - poprostu się jej przyjrzyj - zazwyczaj jest "plombowana" żółtą farbkąi łatwo stwierdzić czy była "ruszana" (ponieważ jest to tiptronik - mam pewne podejrzenia ale musiałbyś potwierdzić lub zaprzeczyć mojej hipotezie).
Ja zacząłbym właśnie od tego oraz od znalezienia ewentualnej nieszczelności układu dolotowego. Rozmawiamy na odległość > 600 km ale raczej nie widzę w Twoich logach problemów z podciśnieniem sterującym N18/N75 (choć warto sprawdzić i ten układ), czy też zapchanego katalizatora .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 13:44:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jaka nie byłaby przyczyna braku doładowania na dole, to lmm jest i tak do wymiany [lecz to dopiero na końcu po czyszczeniu, które pewnie nic nie da].

jakiś czas temu jarekle miał identyczny problem i okazało się, że to N75:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 39#1027239
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 00#1043100

zatem, prócz powyższego proponuję podmienić N75 [nr 28 na schemacie] na inny sprawny i zalogować 010dN oraz 011dN.
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 10:33:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Wczoraj przeczyściłem lmm gazikami z alkoholem izopropylowym i muszę przyznać że był nieźle zasyfiony, ale najbardziej zdziwiłem się jak jeden z przewodów podciśnienia zsunął się z N75 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e72 ... 69b3d.html
dotatkowo zacisnąłe wszystkie końce wszystkich przewodów podciśnienia opaskami (na rysunku nr 40), tak że nie mają już szans się zsunąć.
Sprawdziłem też sztangę w turbinie i plomba jest nie ruszona.
Jak na razie nie mam z kim przeprowadzić testów dynamicznych i czy po logach statycznych "Drodzy Koledzy" jesteście w stanie cokolwiek powiedzieć?

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 10:50:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zaznaczony przez Ciebie przewód to "odnoga" podciśnienienia "zasilającego" N75. Jeżeli stwierdziłeś w tym miejscu nieszczelność - raczej jesteś "w domu". Bez własciwego podciśnienia N75 nie ma prawa dobrze pracować.

Logi 003 i 011 (BS + stat) powinny dużo powiedzieć. Jeżeli ten etap Twojej pracy okaże się zakończony sukcesem ;) , to warto zrobić dynamiczne (co powinno potwierdzić sprawność turbiny, EGR oraz określić rzeczywistą kondycję przepływomierza).

Z jedną drobną uwagą - przed wykonaniem logów dynamicznych "spałuj" :): silnik na dystansie kilkunastu - kilkudziesięciu kilometrów. Trzeba wypalić nagary i przywrócić właściwy "zakres działania" sztangi oraz zawora EGR. Przez dłuższy czas te części pracowały na "pół gwizdka" i należy im "przypomnieć" do czego służą.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 11:18:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
co do logów jakie powinieneś zrobić, to prócz 003BS i 011BS także dynamiczne 008dN, 010dN oraz 011dN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 11:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Na razie zamieszczę logi BS, dynamiczne postaram się wrzucić do wieczora.
BS 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75e ... 90da1.html
BS 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/451 ... 0c839.html

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 12:15:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mastinox napisał(a):
Na razie zamieszczę logi BS, dynamiczne postaram się wrzucić do wieczora.
BS 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75e ... 90da1.html
BS 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/451 ... 0c839.html


poprawę widać już na statycznych:
- ciśnienia T wróciły na swoje miejsce [są wyższe];
- EGR otwiera się [ON] do końca [168mg/R wobec 180mg/R].


czekamy więc na dynamiczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 15:43:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Udało mi się w końcu zrobić logi dynamiczne, proszę o ocenę :-)

008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c1 ... 7d39b.html
010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/817 ... 31377.html
011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/281 ... 717f5.html

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 16:13:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przepływomierz do wymiany.

kupisz go w ASO w trybie Austausch [zostawiasz swój stary i dostajesz nowy z 2letnią gwarancją] za ok. 390 PLN.

po wymianie nie poznasz auta...
...a po wymianie oczywiście prosimy o 008, 010 oraz 011dN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 20:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 17:38:29
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk
Dzisiaj zamówiłem lmm w ASO i wiem że trzeba zrobić adaptacje po wymianie, gdzieś czytałem o tym na forum ale teraz nie mogę tego postu. Może ktoś mi podpowie :)

_________________
A6 C5 2,5 TDI AKN Tiptronik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 20:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
mastinox napisał(a):
Dzisiaj zamówiłem lmm w ASO i wiem że trzeba zrobić adaptacje po wymianie, gdzieś czytałem o tym na forum ale teraz nie mogę tego postu. Może ktoś mi podpowie :)

nie trzeba nic adoptować, sam wymieniasz i śmigasz jak talala

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: