.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:00:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI C4 AEL] kat wtrysku po zmianie rozrzadu
PostNapisane: 30.mar.2008 10:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
witam, po wymianie logi bloku 4 wygladaja jak nizej;
czy to oznacza, ze 'fachowcy' skopali sprawe i zle zlozyli rozrzad (przeskok o 1 zabek)?

Obrazek

czy mozna to skorygowac bez ponownego demontazu rorzadu?

objawy: silnik ma mniej mocy, chodzi "twardo", kopci..

nie wiem czy to ma jakis zwiazek z w/w ale czesto pojawia sie blad:
550 start of injection regulation; 17-00 control difference
Z gory dzieki za cenne uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 11:35:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak na 200% poniewaz gdyby zle ustawili na pompie o jeden zabek to auto nie odpali. Podaj jeszcze korekcje z bloku 13 . Nie jezdzij tym autem tylko jedz do poprawy bo wykonczysz zawory, pewnie tez stukaja o tloki . Takiego wyprzedzenia nie ma nawet silnik chipowany przy 4 tys obr a Twoj ma na biegu jalowym.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 12:14:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
Jack napisał(a):
Tak na 200% poniewaz gdyby zle ustawili na pompie o jeden zabek to auto nie odpali. Podaj jeszcze korekcje z bloku 13 . Nie jezdzij tym autem tylko jedz do poprawy bo wykonczysz zawory, pewnie tez stukaja o tloki . Takiego wyprzedzenia nie ma nawet silnik chipowany przy 4 tys obr a Twoj ma na biegu jalowym.


dzieki za info; jutro jade do tych partaczy :<
postaram sie pozniej zrobic i wrzucic logi bloku 13


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 16:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
Jack napisał(a):
Tak na 200% poniewaz gdyby zle ustawili na pompie o jeden zabek to auto nie odpali. Podaj jeszcze korekcje z bloku 13 . Nie jezdzij tym autem tylko jedz do poprawy bo wykonczysz zawory, pewnie tez stukaja o tloki . Takiego wyprzedzenia nie ma nawet silnik chipowany przy 4 tys obr a Twoj ma na biegu jalowym.


mam blok 13; kiepsko to wyglada, prawda?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 16:39:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dla silnika AEL kąt wtrysku winien wynosić 60 jednostek w grupie 000 Basic Settings na pozycji 2.

silnik rozgrzany do 90*C.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 19:01:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
meszrum napisał(a):
dla silnika AEL kąt wtrysku winien wynosić 60 jednostek w grupie 000 Basic Settings na pozycji 2.

silnik rozgrzany do 90*C.


wiec bankowo kat jest niepoprawny :/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 19:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Teraz dokladnie widac, pasek zle zostal zalozony. Pewnie nie bedzie im sie chcialo sciagac przodu do poprawienia paska i zaczna ustawiac pompe. Wtedy kat sie zmniejszy ale auto nadal bedzie slabe a korekcja nie spadnie. Musisz to sprawdzic. W koncu przeloza o jeden zabek na pompie i wtedy braknie im pola manewru. Najprosciej sprawdzic to patrzac w okienko kola zamachowego sprzegla i na wyciecie w kolku napedu paska pompy na walku rozrzadu(obudowa ma na gorze takie wglebienie) . Skoro zabierali sie za wymiane to powinni wiedziec na co sie patrzy albo porobic znaki.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 13:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
w AELu rozrzad ustawiany jest na blokade
tzn przednie kolko rorzadu jest na stozku
wystarczy zdjac kolko napedu pompy wtryskowej luzujesz kolko napedu rozrzadu
na walku jest ciecie wkladasz blokade ustawiasz do znaku na kole zamachowym pozniej montujesz naped pompy i ustawiasz pompe

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 16:40:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Jack napisał(a):
Nie jezdzij tym autem tylko jedz do poprawy bo wykonczysz zawory, pewnie tez stukaja o tloki . Takiego wyprzedzenia nie ma nawet silnik chipowany przy 4 tys obr a Twoj ma na biegu jalowym.

czym grozi jazda w takim stanie przez kilka dni?
czy mozna uszkodzic tloki?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 17:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
jesli jest duzo przestawione to tloki moga uderzac o zawory
ja bym nie ryzykowal

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 19:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Jeden zabek przyspieszony to graniczne ale 1,5 zabka to juz slychac stukanie podobne do popychaczy hydraulicznych. Moze tloki sie nie uszkodzi ale beda slady a prowadnice zaworow na 100% wykonczysz.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 22:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
auto wrocilo z warsztatu; jest troche lepiej, ale nie idealnie

Obrazek

Obrazek

czy lepiej to skorygowac napinaczem paska pompy czy raczej samą pompa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 11:38:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Napinaczem mozna ale tak aby pasek nie byl zbyt napiety. Naciagasz to kat wtrysku zmniejszasz a luzujac przyspieszasz. Zrob adaptacje i zmniejsze obroty silnika do minimalnych oczywiscie programowe i wtedy wsluchaj sie czy cos nie stuka i czy rowno pracuje. Wtedy bedzie pewnosc co do ustawienia rozrzadu.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 18:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2007 20:45:19
Posty: 23
Jack napisał(a):
Napinaczem mozna ale tak aby pasek nie byl zbyt napiety. Naciagasz to kat wtrysku zmniejszasz a luzujac przyspieszasz. Zrob adaptacje i zmniejsze obroty silnika do minimalnych oczywiscie programowe i wtedy wsluchaj sie czy cos nie stuka i czy rowno pracuje. Wtedy bedzie pewnosc co do ustawienia rozrzadu.


dzieki za info!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: