Mój Tata kupił sobie wymienioną w temacie niunię. Po lekturze kilku wątków na naszym forum utwierdziliśmy się w przekonaniu że należy zajrzeć pod pokrywy zaworów. Dodam, że nie występowały wcześniej żadne problemy z niunią - silnik pracował cicho i równo. Okazało się jednak, że trzeba zrobić porządek z hydraulką i wymienić wałki
- na regenerowane u pana Świątka.
Po złożeniu wszystkiego okazało się że silnik wpada w nieprzyjemne wibracje, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów. Nie jestem pewny ale chyba mniej wyczuwalne zaraz po uruchomieniu , kiedy silnik jest jeszcze zimny. Facet, który nam serwisuje samochody i do którego mamy zaufanie szuka przyczyny ale narazie bezskutecznie. Twierdzi, że to raczej nie koło dwumasowe, góra silnika poskładana jest dobrze, korekcje ok., wtryski ok. Dostałem od niego wydruk, przepisuję wszystko bo nie wiem co jest ważne:
452907401F 2.5l/4vTEDC 0000SG D04
Codierung 01015 WSC 02325
-------------------------------
WAUZZZ4BZ2N002777 AUZ7Z0A1860847
-------------------------------
00000059 130 106LC150_1.V77579331184
Messwerteblock lesen 7
26.1 oC 81 oC 16.5 oC 85.8 oC
Messwerteblock lesen 4
740/min 1.0 o n.OT 0.4 o n.OT 66%
740/min 1.0 o n.OT 0.6 o n.OT 67%
System in Grundeinstellung 4
770/min spat 2.0 o n.OT 100%
840/min frun 14.8 o v.OT 22%
Messwerteblock lesen 13
- 0.62mg/H - 0.62mg/H
Messwerteblock lesen 14
- 0.23mg/H- 0.15mg/H- 023mg/H
Messwerteblock lesen 25
00000059 130 106lc150_1.V77579331184
Messwerteblock lesen 18
14.5 V 14.2 00000000 0000
Messwerteblock lesen 1
740/min 4.3mg/H 25.8oKW 89.1 oC
Może Wy pomożecie?