.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:53:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AEL] Dawka rozruchowa
PostNapisane: 27.wrz.2007 11:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 18:49:04
Posty: 6
Lokalizacja: ok.Łęcznej
witam wszystkich forumowiczow, jestem nowy. Mam pytanie: czy ktos moze mi pomoc w przestawieniu dawki rozruchowej w moim ael-u, bo ciezko go odpalic( kat poczatku wtrysku ustawiony na 60 w 000- poz.2). po loginie 22158 odczytuje parametr ale nie moge go zmienic :( z gory dziekuje. :)

_________________
Pozdrawiam, Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 13:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=65491


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 13:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 18:49:04
Posty: 6
Lokalizacja: ok.Łęcznej
Dzieki adam, ale stamtad bralem info i u mnie lipa...

_________________
Pozdrawiam, Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 21:50:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No z tądawką to jest problem bo faktyczna na zimnym widoczna jest tylko po pierwszym odpaleniu na zimno. Po każdym następnym odpaleniu dawka jest już inna. Możliwość zmiany samym VAGiem jest ograniczona tak jak ustawienie dawki wolnych obrotów(czyli tylko pare jednostek). Czyli jka zmienisz dawkępo pierwszym odpaleniu to będziesz widział o ile sięzmieniła dopiero po następnym odpaleniu na zimno w podobnych warunkach(czyli np jutro).

Lepiej jest chyba przestawić dawkę nastawnikiem (po zrobić z 40, 20 samym Vagiem raczej nie da rady.

Tyle wynika z moich obserwacji

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 21:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 18:49:04
Posty: 6
Lokalizacja: ok.Łęcznej
dzieki reso za zainteresowanie, to co powiedziales daje mi do myslenia. na zimnym silniku mam ok16.7- 17 mg/R. to chyba duzo za malo, prawda? ale jak przestawic ja na nastawniku? przeciez manipulowanie obudową w warunkach warsztatowych jest troche karkolomne... oswiec mnie prosze.

_________________
Pozdrawiam, Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 21:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A może koledze padł wtrysk sterujący.
Sprawdzałeś ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 23:41:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
ADAM 12 napisał(a):
A może koledze padł wtrysk sterujący.
Sprawdzałeś ??


Gdyby padł sterujący to chyba wywaliło by błąd . Tak mi sie wydaje. Można zawsze zerknąć na korekcje jak wyglądają.

Jak masz 17 na zimnym(sprawdzone zaraz po pierwszym odpaleniu) to dawka jest już duża (tutaj im mniej pokazuje komp tym faktyczna dawka jest większa. Seryjnie jest 40 i w tym przypadku ta dawka jest mniejsza niż 17)

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 17:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dawka w adaptacji znajduje sie w pozycji 5 i skoro jest podniesiona na 17 a dalej ciezko pali i widac przy rozruchu ciemny dymek to tlokorodzielacz w pompie do wymiany bo nie wytwarza odpowiedniego cisnienia .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 23:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2007 18:49:04
Posty: 6
Lokalizacja: ok.Łęcznej
jack, gdzie dokladnie znalezc pozycje o ktorej mowisz, podaj dokladny adres, bo moze ja myle parametry...

_________________
Pozdrawiam, Daniel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 01:17:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ale Jack te dawke sprawdzać po pierwszym odpaleniu, czy na ciepło?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 08:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
login11 wpisujesz 22158
wychodzisz z tego i wchodzisz do
adaptation 10
tutaj wybierasz pozycje 5
zmniejszasz parametr tej pozycji tak aby pokazywalo dawke na poziomie 20mg
ale tam sa jednostki typu 128 chyba do 150 a faktycznie ma byc w pozycji 5 dawka okolo 20mg
Wszystko robimy na cieplym silniku,poniewaz jak jest zimny to wiadomo ,ze poziom wtryskiwanego paliwa sie zwieksza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 12:50:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
No dokłądnie tak robiłem ale nawet zwiększając na maxa od 120 do 150, dawka nie zmienia sięnawet o dziesiętną część.

To jest chyba dziwne bo jak zapale auto na zimnym to dawka jest 35mg/R
a jak zapalam na gorącym to jest 18mg/R, wynikałoby z tego że auto na ciepłym potrzebuje większej dawki niż na zimnym, to jest normalne??

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 13:31:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Jack napisał(a):
login11 wpisujesz 22158
wychodzisz z tego i wchodzisz do
adaptation 10
tutaj wybierasz pozycje 5
zmniejszasz parametr tej pozycji tak aby pokazywalo dawke na poziomie 20mg
ale tam sa jednostki typu 128 chyba do 150 a faktycznie ma byc w pozycji 5 dawka okolo 20mg
Wszystko robimy na cieplym silniku,poniewaz jak jest zimny to wiadomo ,ze poziom wtryskiwanego paliwa sie zwieksza.

Witam
Dokładnie tak próbowałem robić, ale nie mam możliwości zmienić ustalonej wartości - u mnie wyświetlało się 128 - gdy próbowałem zmienić na inną wartość, Test i Save były nieaktywne :( . Mam Viakena KKL USB, VAG 311.2.
Miałem dawkę zmienioną nastawnikiem, ale zaczął mi więcej (ok. 1 litra) palić - czy przestawienie nastawnika mogło mieć wpływ na większe spalanie?
Z góry dzięki za wszelkie uwagi
Pozdrawiam :peace:

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 16:29:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tak ale to dotyczy dawki na wolnych obrotach pozycja 1 a co do dawki startowej pozycja 5 nie ma wplywu na spalanie. Nastawnikiem zmieniasz dawke na wolnych wlasnie.Dawka startowa pozycja 5 a dawka na wolnych obrotach pozycja 1 to calkiem inne dawki i prosze tego nie mylic. Poniewaz w pozycji 1 parametry do odczytu po zmianie to tolerancja 1,8-10 a w pozycji 5 wynosi od 17-50 nawet. Wiedomo , ze 128 to standard i jesli zmniejszamy lub zwiekszamy to odczytujac nie ma przykladowo 130 w pozycji 5 ale 27 a w pozycji 1 np. 3.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2007 17:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Dzięki za informację
Natomist ciągle zastanawiam się co jest przyczyną tego, że nie mogę zrobić korekty - brak możliwości zapisania jakiejkolwiek innej wartości niż 128.
Dla sprawdzenia robiłem dziś adaptację inspekcji serwisowej - bez problemu przyjął zmienione parametry.
Czy może to być coś ze sterownikiem silnika?
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2008 22:33:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W moim ECU dokładnie ten sam problem. Zapisana w kanale 5 wartość 128 i nie da rady zmienić. Fejs mam Viakena USB na KKL i VAG 311.2 .
Dawka rozruchowa zapisana w bloku 005 na zimnym ok 30 na rozgrzanym 15-18.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2008 06:08:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
kat poczatku wtrysku ustawiony na 60
dla "starego" silnika to stanowczo za późny. Ustaw coś około 70-80 (lub więcej) i będziesz mieć super zapłon na zimnym i błędu kąta też nie będzie!!!Typowe dla AAT/AEL.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: