Witam
Padla mi pompa paliwa w S8. Jako, ze przeszukalem z tej okazji forum i nic ciekawego nie znalazlem to opisze wymiane dla potomnych.
Potrzebne narzedzia:
- klucz nasadowy 13
- klucz plaski 17
- srubokret krzyzowy
- mlotek
Pierwsza operacja jest prosta wiec sam opis bez fotek.
- wyjmujemy dywanik z bagaznika
- odkrecamy oslone - czarna blacha na 3 wkretach krzyzowych po prawej stronie bagaznika
- zdejmujemy kostke za zasilaniem pompy
- odkrecamy przewod zasilajacy ( klucz 17 ) zdejmujemy przewod powrotny ( mocowany na opaske zaciskowa ). Uwaga na uszczelki przewodu zasilania !!
- demontujemy wskaznik poziomu paliwa - jest pod okragla pokrywka z dwoma otworami na gorze. Pokrywke nalezy przekrecic w lewo w taki sposob aby pokryly sie ze soba strzalki na niej i obudowie. Wyjmujemy sprezyne dociskowa i wklad z czujnikiem - dluga plastikowa rura. Nalezy robic to powoli zeby wyplynelo z niej paliwo.
- zabieramy sie za wykrecenie sruby mocujacej obudowe pompy z reszta ustrojstwa w zbiorniku. Klucz nasadowy 13 i wykrecamy srube na okolo 2cm po czym delikatnie pukamy w nia mlotkiem. Wyjmujemy srube - jest bardzo dluga.
- odkrecamy plastikowy pierscien mocujacy wklad
- zabieramy sie za wyjecie wkladu - przekrecamy calosc w prawo ciagnac jednoczesnie do siebie.
Po wyjeciu mamy takie cus:
I widok pompy
Teraz nalezy rozdzielic dwie plastikowe czesci obudowy - naciskamy zapadki po bokach i przekrecamy gorna czesc w lewo tak aby wysunela sie spod uchwytu na przedzie.
Wymieniamy pompke. Nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
- odpowiednie umiejscowienie pompki w otworach obudowy ( jeden otwor na krociec ssacy pompy - wiekszy, i drugi na krociec wewnetrzego obiegu paliwa w zbiorniku - mniejszy )
- oraz to czy mamy odpowiedni typ pompki - niestety pod prawidlowym numerem okazuje sie, ze zamiennik nie pasuje !! Pasuja wylacznie pompki Siemens ( droga ) i VDO ( tansza ).
I fotki. Z prawej odpowienia pompka, z lewej nie pasujacy zamiennik.
Widok na otwory w obudowie w ktore powinna wejsc pompka
Mozna zabrac sie za montowanie calosci spowrotem do zbiornika. Kolejnosc odwrotna do opisanej przy demontazu.
Nazlezy zwrocic uwage na krociec zasilania obiegu wewnetrzego ktory musi wejsc w gniazdo w czesci pozostajacej wewnatrz zbiornika. Nie mozna robic nic na sile zeby tego nie polamac.
I dla zobrazowania calosci schemat
Krociec ze zdjecia powyzej musi wejsc w gniazdo zaznaczone na schemacie strzalka.
Milej zabawy
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)