.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 12:47:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 AEL] Problem z turbina?? Czy to cos innego? Zamulony.
PostNapisane: 25.cze.2008 21:11:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
Witam,

ostatnio zaczelo mnie cos niepokoic. a chodzi o to ze jak sie auto nagrzeje (woda, olej) i jak jest cieplo na zew (ok.30 stopni) to czasami jest cos takiego, ze jak wduszam gaz i tak przy 2000obr. tak jakby turbina nie ciagnela(staje sie zamulony, obroty ida dalej a auto jakby przez cos trzymane) - i czasami bywa tak ze jak mocniej wtedy wcisne gaz to czuje jak wyrywa do przodu. ale dzieje sie tak na 2, 3 i wyzszych biegach. Na jedynce ciagnie rowno. Nie zawsze sie tak dzieje. ma jakies takie kaprysy. Nie ma reguly. bo czasami jest tak ze sa takie same warunki i koniki rwa zwawo do przodu na kazdym biegu. Nie wiem jak to inaczej opisac - jezeli zamotalem to postaram sie jeszcze raz opisac.

Spotkal sie ktos z czyms takim??

P.S. olej na zegarze mam przed 130 stopni - czy to normalne??

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 21:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Skoro obroty rosną a auto nie jedzie to sprzęgło "ciągnie" . Dlatego na ciepłym silniku, ponieważ docisk jest już wyrobiony i słaby a tarcza cieńka. Nie wiem jaka temperatura powinna być w AEL , ponieważ ja mam dodatkowo chłodnice oleju i temperatura praktycznie nie przekracza 90 stopni, przy ostrej jeżdzie z dużymi prędkościami nie dochodzi nawet do 130 stopni.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 21:37:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
Jack napisał(a):
Skoro obroty rosną a auto nie jedzie to sprzęgło "ciągnie" . Dlatego na ciepłym silniku, ponieważ docisk jest już wyrobiony i słaby a tarcza cieńka



no ale wlasnie nie zawsze tak jest. czasami jest rozgrzany i leci normalnie.

Obroty rosna i "niby" jedzie... ale nie tak jak powinno. no wlasnie nie wiem czy to wina sprzegla. bo do 2000 jedzie normalnie... pozniej jakby ktos "zlapal" za tyl i trzymal, zmienie np. z 2 na 3 i przy tych samych obrotach dzieje sie to samo. Tylko i wylacznie gdy zbliza sie do 2000obr.

A nie jest za to odpowiedzialny jakis zaworek N75 czy cos w tym stylu?? a moze jakis przypchany intercooler, badz przeplywomierz??

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 09:39:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Podłącz interface VAG i zrób logi doładowania oraz dawki paliwa, ponieważ nic nie poradze , zbyt mało danych w opisie. Skoro masz problem z doładowaniem to nie ma znaczenia na jakim jedziesz biegu , powinien być słaby i z tyłu tzw. "batory".

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: