.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 15:47:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 '93] kontrolki na check'u - olej i hamulce
PostNapisane: 11.lip.2008 18:01:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2008 18:46:36
Posty: 10
Lokalizacja: Sochaczew
Od jakiegos czasu miga mi kontrolka oleju. Myslalem, ze to czujnik, bo stan oleju jest ok i zegary pokazuja dobre cisnienie (samochod byl dosc mocno zaniedbany kiedy go kupowalem), ale czestotliwosc pojawiania sie jej systematycznie wzrastala, dzisiaj podniosla mi puls :) pojawiajac sie na czerwono. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu znow dziarsko miga na zolto.

Czy chodzi tu o to ze nie zostal skasowany przeglad/inspekcja w momencie kiedy byl wymieniany olej? Jest w ogole cos takiego w tym malenstwie? :)

Mam podobnie z kontrolka hamulcy. Wymienilem klocki z tylu (nie widzialem przy nich czujnikow). Przednie wygladaja ok plynu jest dosc.

Da sie to jakos (jesli to standardowe bledy) wykasowac bez VAGa?

pozdrawiam

_________________
....::: 100 C4 2.6 quattro '93 :::....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.6 '93] kontrolki na check'u - olej i hamulce
PostNapisane: 13.lip.2008 20:18:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Inspekcja nie ma tu nic do rzeczy, bo licznik jest analogowy i nie rejestruje okresów między przeglądami. Możesz mieć rzeczywiście uszkodzony czujnik, zwłaszcza jeśli pozostałe wskaźniki (temperatura i ciśnienie oleju) pokazują wartości prawidłowe.

Co do hamulców - musisz sprecyzować, czy świeci się kontrolka "ogólna" układu hamulcowego (z wykrzyknikiem), czy tylko od okładzin (O). Jeśli ta druga, to problem jest z przodem, bo z tyłu nie ma kontroli zużycia okładzin. Jeśli masz nowe klocki z czujnikami, a mimo to kontrolka świeci, to na 99% masz uwalone kabelki od czujników gdzieś w okolicy ich przejścia przez nadkole. UWAGA! Może się zdarzyć, że uszkodzone są kabelki po obu stronach auta! Tak zresztą miałem u siebie.

A VAGiem nie podepniesz się do ww. czujników.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 13:40:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2008 18:46:36
Posty: 10
Lokalizacja: Sochaczew
Swieci sie wlasnie ta o ktorej mowisz (O). Z przodu nie wymienialem, bo wygladaja calkiem dobrze. Jakby chcialy conajmniej 3000 przelatac. Zatem faktycznie moze i z tym czujnikiem cos sie dzieje. Nie wiem przy jakim stanie okladzin zaczyna swiecic (O).

Pzdr.

_________________
....::: 100 C4 2.6 quattro '93 :::....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2008 13:57:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Przy kole masz wtyczkę, do której podłączony jest czujnik. Rozłącz to i zmostkuj czymkolwiek (oczywiście nie po stronie, po której są klocki). Jeśli kontrolka zgaśnie to albo klocki są zużyte, albo walnął kabel na odcinku klocek - wtyczka. Jeśli masz miernik, to możesz po prostu sprawdzić, czy czujnik w klocku daje zwarcie.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lip.2008 18:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2008 18:46:36
Posty: 10
Lokalizacja: Sochaczew
dzieki :) sprawdze jak tylko bede mial chwilke i kanal...

_________________
....::: 100 C4 2.6 quattro '93 :::....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: