przemik napisał(a):
- czujnik cisnienia doladowania w przypadku silnika 1Z znajduje sie w ECU
- LMM - to przeplywomierz - element ktory opisales z napisem Pierburg
- zaslepiony EGR oznacza ze silnik pracuje tylko na powietrzu a nie na przemian na powietrzu lub na mieszance powietrza i spalin - generalnie moze tak byc chodz zdania na temat zaslepiania EGR a są podzielone
- w/g mnie turbo w Twoim samochodzie jest zdrowe
Pozdr
ok, obecnie sytuacja coraz bardziej się klaruje. To co wiem teraz wyjaśnię.
1. Wąż od turbo do intercoolera jest pęknięty i dlatego prawdopodobnie turbo nie pracuje i kopci (wymiana chyba w poniedziałek, bo został nowy wąż zamówiony i czas oczekiwania to 4dni)
2. prawdopodobnie z przyczyny w pkt1 pokazuje się ten błąd doładowania, który zalogowałem - to się okaże po wymianie na nowy
3. Wcześniej jak byłem z autem u jednego z mechaników w Warszawie, to właśnie on pierwszy mówił, że turbo wygląda jak od TD, a nie TDi (natomiast dziś potwierdził, że jeśli jest sprawne, to nie powinno być żadnej różnicy). I powiedział, że prawdopodobnie też klapka upustowa od turbo jest zapieczona (to sprawdzi ten mechanik u którego stoi auto jak zdejmie turbinę). Dodatkowo właśnie Baskecior potwierdził, że ta turbina u mnie na 100% nie jest od 1z, co by się zgadzało z tym co mówił ten kolega w Warszawie
4. problem z AirBagiem - nie mogłem wkleić błędu, bo nie wiedziałem, że loguje się go w innej kategorii (a logowałem tylko w kategorii silnika-teraz już WIEM!!!). Jak dostane auto, to zaloguje i spróbuję usunąć błąd. Kolega z Warszawy natomiast mówił, że usuwał błąd, ale natychmiast powracał, co mogłoby wskazywać na zapieczone styki w poduszce i że może być konieczne rozebranie poduszki powietrznej...Czy możecie dobrego fachowca polecić?
jak się dowiem czegoś więcej, to dokleję do wątku.
Chciałbym na razie podziękować wszystkim, którzy pomagali mi w ocenie stanu silnika. Bardzo mi pomogliście, a teraz wszystko w rękach tego mechanika