.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:57:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3NG Coupe/C3 NF] Rezanie pomp wspomagania kier.
PostNapisane: 27.kwi.2007 16:36:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Witam szanowne grono.
Zaczęła mi rzęzić pompa wspomagania. Zmieniłem płyn (zielony FEBI) już kilka m-cy temu i uciechło na chwilę ale znów pojawia się problem na ROZGRZANEJ pompie. Na wolnych obrotach rzęzi, dodam gazu - spokoj. Jak jest zimna nic nie słysze.
Mam pompe z cygara 2.3 NF, niby podobne ale! Na załączonym zdjeciu pod palcem jest trzecia śrubka na kluczyk 13 z maluteńką dziurką w osi. Jak pokrece kołem, to z niej psika płyn. Chcę zrobić tak, żeby pompe z C3 założyc do Cupety. 2 śrubki tez duże to wiadomo, takie same sa tu i tam. ale mnie irytuje ta trzecia pod palcem. Pompa z cygara jest idealna wiec nie chce robić kosztów i zastanawiam się, jak to przełozyć jedno do drugiego żeby miało ręce i nogi.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co jak do czego? Węże, łapa układ nie wazne, tylko ta 3cia srubka której nie mam Cupecie.

P.S. Jak mi sie nie uda, to ZAMIENIE pompe z C3 na pompe do Cupety. Lub sprzedam.

A że rzęzi na ciepłym silniku na wolnych to w czym tkwi problem?

Pozdrawiam.

EDIT:
Pompa po lewej luzem jest z C3 a pompa po prawej zamontowana jest w Coupe.
Obrazek

_________________
Bart


Ostatnio edytowano 27.kwi.2007 17:52:02 przez LykaN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 17:13:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Wnioskuję, że masz wspomaganie hamulców podciśnieniowe.
Pompa od C3 ma:
- sekcję wspomagania kierownicy - śruba najdalsza,
- powrót płynu do pompy - śruba środkowa
- sekcję wspomagania hamulców - śruba, o którą pytasz.

Jeśli płyn jest sprężany i nie ma "ujścia" do wspomagania hamulców i "przelewu", to nic dziwnego, że to rzęzi.
Co zrobić z takim układem? Oto pomysły nie sprawdzone:
1. Wykonać przelew z tej "śruby" do zbiorniczka płynu wspomagania.
2. Wymontować pompę, odkręcić śruby krzyżowe od wspomagania hamulców (są dwie - obie bliżej kółka pasowego, jedną widać na zdjęciu, druga jest na spodzie), wyjąć sprężynki, tłoczki i porządnie dokręcić śruby krzyżowe z powrotem.
Najprostszy:
3. Założyć właściwą dla tego modelu pompę.

Pozdrawiam.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 17:46:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Lake dzieki za odpowiedź. Jakbym dysponował zbędną gotówką to bym nie zadawał pytania, więc 3 pomyłś odpada. Rzęzi bo stara już, ma prawo. Mówisz zeby spróbować z tej śrubki pod palcem poprowadzić węża do zbiorniczka? Tylko do zbiorniczka jak? Nad poziom płynu czy z płynem? W srodek sie wwiercic czy na góre?
Cytat:

Jeśli płyn jest sprężany i nie ma "ujścia" do wspomagania hamulców i "przelewu", to nic dziwnego, że to rzęzi.

Nie rozumiem...chodzi mi o to ze pompa mi siada i ja słychac.

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 17:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem...źle temat napisałem? POMPA WSPOMAGANIA KIER. ..co to ma do hamulców. dałem foto kurcze...jak mozna pomylic pompy :galy:

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 22:13:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
LykaN napisał(a):
Nie wiem...źle temat napisałem? POMPA WSPOMAGANIA KIER. ..co to ma do hamulców. dałem foto kurcze...jak mozna pomylic pompy :galy:



;)

Ta pompa z cygara wspomaga i ukł. kierowniczy i hamulcowy (nie ma klasycznego talerza podciśnieniowego...). Wąż z otworu spod Twojego palca wprowadź do zbiorniczka. Miejsce nieistotne (ja bym zrobił na górze zbiornika, mniejsze prawdopodobieństwo wycieków ;) )

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 08:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Aha...dobra...teraz gdzie mam węża od tego :!: :?: Nie mohe sie odnaleźc w tym garażu :diabel: Heh Dzieki Najwyżej mi się nie uda, spróbować można.
A jakby zaślepić tą śrubke na kluczyk 13 spod palca to co sie stanie? Poprostu zatkać dziure po niej.

Pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 09:24:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
LykaN napisał(a):
A jakby zaślepić tą śrubke na kluczyk 13 spod palca to co sie stanie? Poprostu zatkać dziure po niej.

Pzdr


To ciśnienie wywali Ci uszczelnienia.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 16:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
czyli: dwa duze węe musze załozyc jak nalezy..jak wg starej pompy. T ok wiem. A tem trzeci mały to mam do zbiorniczka z płynem wspmagania wsadzic poprzez węza bo jak zadekluje to sie zepsuje całokształt? Jutro niedziela..dla niektórych dzien swiety, dla innych dziec nadrobienia zaległosci. Jutro sie okaże czy pompa z cygara bangla w Cupecie;)

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 18:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Pompa od C3 ma:
- sekcję wspomagania kierownicy - śruba najdalsza,
- powrót płynu do pompy - śruba środkowa
- sekcję wspomagania hamulców - śruba, o którą pytasz.


Jeśli nie chcesz dokładać "rurki", nie zależy ci na pompie i masz pewność, że dasz radę odkręcić śruby krzyżowe (duuuży problem), to"
Cytuj:
2. Wymontować pompę, odkręcić śruby krzyżowe od wspomagania hamulców (są dwie - obie bliżej kółka pasowego, jedną widać na zdjęciu, druga jest na spodzie), wyjąć sprężynki, tłoczki i porządnie dokręcić śruby krzyżowe z powrotem.


Takiej przeróbki chyba jeszcze nikt nie robił (bo nie było potrzeby) - może wystarczy tylko wyjęcie 2 sprężynek (są zaraz pod śrubą) i 2 "nitów" prowadzących (nie zawsze są), bez wyjmowania tłoczków. Są napędzane mimośrodem, rozsuną się na "zewnątrz" i wszystko...

Ciśnienie w tej sekcji będzie wtedy minimalne lub żadne. Pod śruby krzyżowe możesz spróbować dać stare uszczelki (jeśli są w dobrym stanie) lub wyciąć dwie nowe z gumy olejoodpornej. Widziałem też podkładki z miedzi zakładane w tym miejscu.

Nie mogę dać gwarancji, że zaślepienie sekcji wspomagania hamulców, to jedyna przyczyna dziwnej pracy pompy. Proponuję jeszcze sprawdzic, czy nie ma luzu przy poruszaniu kołem pasowym pompy w górę i w dół.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2007 23:01:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
więc...dzis przełozyłem pompe...Cygarowska zamiast cupetowskiej. efekt ZEROWY :| najpierw miałem jaja z wężami ale poradziłęm sobie z tym. Najpierw podłączyłęm na "oko" lewy na lewy wąż a prawy na prawy. tzrecia dygresyjna śrubka - odprowadziłęm węża do zbiorniczka płynu. Efekt ZEROWY brak wspomagania.
Zamieniłem weże, prawy na lewy a lewy na prawy. efekt zerowy.
Zamieniłem weze tak ze kazdy był w kazdym miejscu i dupa nie mam wspomagania:|:| Płyn stan mam bo dolewałem za kazdym razem co mi uciekło a wiadomo ze uleci cos przy rozkrecaniu. Pompa z cygara na 3 srubki jest 110% idealna bo jezdziłem na niej.

Kolega LAKE cos sugerował z tłoczkami...uh nie wiem czy se poradze...jak nie dokrece weza to psika straszliwie z węża najblizej rogu czyli patrzac od przodu to z najdalszego u góry.

P.S Zamienie pompe z C3 na pompe z Coupe NG. Lepiej pracuje cygarowska niz teraz co mam z cupecie dlatego staram sie zrezac jedna do drugiego

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 07:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Nie wspomniałem o "drobiazgu". Pompa jest BARDZO wrażliwa na zanieczyszcznia stałe (twarde). W sekcji wspomagania kierownicy jest zaworek (kulka-sprężyna) ustalający maksymalne ciśnienie. Jakiś wiór metalowy, który wciśnie się pod kulkę, powoduje prawie całkowity zanik ciśnienia w tej sekcji.
Cytuj:
...jak nie dokrece weza to psika straszliwie z węża najblizej rogu czyli patrzac od przodu to z najdalszego u góry.

Nie mogę tego "rozgryźć" :)))
Pisz, proszę, np. tak:
- śruba najbliżej kółka pasowego lub sekcja wspomaganie hamulca,
- śruba środkowa lub sekcja powrotu oleju,
- śruba najdalej od kółka pasowego lub sekcja wspomagania kierownicy.

Po południu, gdy wrócę z jazdy, opiszę jak mam podłączone węże, chyba, że ktoś wcześniej coś pomoże.

Edit: Przewód od śruby środkowej idzie do dolnej części zbiornika wyrównawczego.
Przewód z sekcji wspomagania kierownicy idzie do "maglownicy".
Przewód z "maglownicy" idzie do górnej części zbiornika wyrównawczego.

Przewód od sekcji wspomagania hamulców (przy kole pasowym) idzie do akumulatora ciśnienia. Powrót oleju do dolnej części zbiornika wyrównawczego.
Zbiornik wyrównawczy ma jedną "rurkę" na górze i dwie na dole.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2007 20:15:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Zmieniłem dzis płyn, kupiłem 2 litry FEBI zielonego. Przepłukałem calutenki układ wiec opakowanie poszło w ziemię. Jest tak: Na starej pompie mniej rzęzi, prawie cichutko ale wspomaganie i tak nie idealne jak miałem w cygarku Chyba odpuszcze sobie kombinowanie z pompami. Ale jak to sie dzieje, że jakies 4 mce temu zmieniałem płyn bo deko głosno było w układzie i było git. Teraz zaczeło rzezic....tez zmieniłem i ucichło. Co to sie dzieje. Znów za 2 m-ce zacznie rzezic. Płyn sie "psuje" ? mam zalecany i odpowiedni to OCB. Pomijam fakt potrzeby zakupu nowej pompy (czyt. dobrej)

Nie wyszło rezanie :): Ale kto próbuje nie traci.Moze cos źle zrobiłem?

pzdr

_________________
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 09:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Dobrze podgrzany kotlet nie jest zły;]


Poszukuje rusunków złożeniowych pomp wspamagania Audi 100 C3, te dwusekcyjne. Każda jaką w dłone swe dostaje jak nie cieknie to nap...la strasznie. Trzeba chyba w końcu cos po swojemu nabudować;]

Wskazówki i uwagi dzieki którym ocale swe dlonie i pompe przed uszkodzeniami;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 16:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Wejdź np. w mój Profil i poczytaj o moich zabawach z pompą wspomagania. Nie ma tam rysunków ale jest np. opis jak wymieniałem panewkę przednią i pasowałem kółko napędzajace na wcisk. A najprościej - rozebrac pompę osobiście.
Największy problem tych pomp, to uszczelnienie pod śrubami krzyżowymi w sekcji hamulcowej i "czysty"-trzymający ciśnienie zawór przelewowy w sekcji wspomagania kierownicy.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 10:25:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Mógłbyś mnie nakierowac bo namierzyc nie moge;/ Pompa druga leży tak więc bedę rezał. Kwestia myków takich by nie popsuć czegoś, na co zwrócić uwagę. Zrobić muszę bo wycieki mnie do szalu doprowadzają......

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 15:57:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Nie mam konkretnego "wykładu o pompie" tylko pisałem na różne tematy z nią związane, bo to u mnie jedyny element w 22-letnim aucie, któremu musiałem poświęcić więcej czasu.
Klikasz w PROFIL przy "mojej" ramce i przeglądasz tematy wybierając te o pompie - są tam wątki wielu forumowiczów.
Pompa może ciec na osi wałka (za kółkiem pasowym), pod śrubami krzyżowymi (szczególnie w sekcji hamulcowej), na łączeniu korpusu (mniej więcej w połowie) i pod wężami (rzadki przypadek). Największy problem to uszczelnienie pod śrubami krzyżowymi. Do odkręcania i przykręcania musiałem zrobić klucz, żeby sie nie pokaleczyć http://www.tarkus.zafriko.pl/kat/klucz_do_srub
Nie chcę się tu rozpisywać na tematy już poruszane, tym bardziej, że to dział "silnika" a nie hamulców. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi w PROFILU, pisz na PW (zaglądam tam średnio co 3 dni).

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 09:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Pompa już w proszku. Śruby odkręcone bo i klucz do nich był. Dziś zrobię sciagacz do wyprasowania piasty z wałka. Wszelkie wycieki spod korków to wina niskiej jakości o-ringów nie przystosowanych do tego typu oleju. Potrzeba zastosowania o-ringów wykonanch z Vitonu (nazwa handlowa matriału z którego wykonany jest o-ring lub simering). Nie wykluczam zastosowania cienkiej warstwy dobrego jakościowo silikonu (Victor Reintz) a to ze względy na niska jakośc powierzchni do których owe o-ringi przylegają;/ Na łączeniu uszczelniane jest o-ringami i na panewce glównej wałka jak i na kanałach olejowych tak więc nowe o-ringi i wycieków nie ma prawa być.
Co do uszczelnienia wałka to się okaże jak rozbiorę. Wstępnie wałek luzów na panewce nie ma, więc są szanse oganąć to bez specjalnego rezania wałka;]


Na chwilę obecna temat się rozwija. Myslalem, ze pompa duzo bardziej skomplikowana;]


W simie można by moda poprosić o przeniesienie posta do działu "ZAWIESZENIE I HAMULCE"

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 08:13:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Simering
16x28X7

O-ringi
37x2 sztuk 1
17x2 sztuk 8
10x2 sztuk 6
8x2 sztuk 2

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: