.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:45:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b6 2.5tdi AFB]tiptronic i tryb awaryjny
PostNapisane: 20.sie.2008 00:28:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2007 10:59:50
Posty: 16
Lokalizacja: wrocław
witam, z gory przepraszam, ze nie witam sie w odpowiednim temacie(jesli jest) i zaczynam pisac pierwszego posta tutaj. od razu tez przepraszam za to, jak temat byl juz walkowany, ale sprawa naprawde dlugo czekac nie moze bo znajomy ma problemy z autem, a za kilka dni musi wracac do anglii. a w szukajce wyskoczylo mi 10 stron tematow takze tez troszke czasu by to zajelo(ktorego za wiele nie ma).
silnik to niestety v6 2.5 tdi, auto rocznik 2000 z tiptronicem.
przygoda zaczela sie od tego, ze byla padnieta przeplywka, wymienilismy ja na regenerowana z FOTA i auto jezdzilo.. po jakims czasie padla pompa paliwa, zostala zakupiona regenerowana z boscha w olawie, i tu zaczely sie problemy, tiptronic wchodzil czasem na tryb awaryjny(najpierw sugerowano, ze kat wtrysku zly), lecz co okazalo sie, gruszka od turbo nie dzialala. zostala wymieniona i auto na kilka dni wrocilo do normy(zrobilo trase wroc-frankfurt-wroc i moze 4razy ten tryb sie wlaczyl). teraz chyba po kilku przejechanych metrach zapala sie tryb awaryjny, wyswietlacz od biegow caly podswietlony. powoli sie rozpedza, silnik chodzi jak traktor. dzieki uprzejmosci kolegi tomka z wroclawia podpinalismy vaga. wyskakiwal brak komunikacji ze skrzynia(mozliwe, ze wtyczka ze skrzyni wypieta - sprawdzone i siedziala dobrze). dzis po kilku dniach postoju auto nie zawsze wchodzilo w tryb awaryjny, czasem mialo moc i jechalo, a czasem moc spadala, obroty szalaly, silnik raz wyl jak traktor raz jechal normalnie.
nie wiemy od ktorej strony ugryzc ta sprawe. jezdzenie od mechanika do mechanika to katorga, marnowane pieniadze i czas. a tego czasu nie ma za wiele.
znajomy chce tym autem wrocic do anglii i szybko sprzedac. takze jakby ktos bylby w stanie cos poradzic. dodam, ze auto ma cos ok 250tys. km. co do oleju w skrzyni to nie wiadomo kiedy byl wymieniany, ale czy to mogloby spowodowac takie cyrki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 18:38:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pokaż nam kąt początku wtrysku i logi turbiny - Twój opis nie wystarczy...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6 2.5tdi AFB]tiptronic i tryb awaryjny
PostNapisane: 20.sie.2008 18:57:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
marekwroc napisał(a):
wyskakiwal brak komunikacji ze skrzynia(mozliwe, ze wtyczka ze skrzyni wypieta - sprawdzone i siedziala dobrze). dzis po kilku dniach postoju auto nie zawsze wchodzilo w tryb awaryjny,


zastanawiam się czy tu nie nałożyły sie dwie różne sprawy, bo OK walnięte turbo, LMM lub EGR mogło powodować tryb awaryjny, ale skoro teraz piszesz ze wyskakuje blad komunikacji ze skrzynią to jaki to ma związek z poprzednimi awariami??? czy ten bład pojawia sie tylko w sterowniku skrzyni czy w innych tez?

czy ten blad brzmiał:

Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU? czy inaczej


Ostatnio edytowano 20.sie.2008 19:06:03 przez KRISOO, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6 2.5tdi AFB]tiptronic i tryb awaryjny
PostNapisane: 20.sie.2008 19:03:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
KRISOO napisał(a):
marekwroc napisał(a):
wyskakiwal brak komunikacji ze skrzynia(mozliwe, ze wtyczka ze skrzyni wypieta - sprawdzone i siedziala dobrze). dzis po kilku dniach postoju auto nie zawsze wchodzilo w tryb awaryjny,


zastanawiam się czy tu nie nałożyły sie dwie różne sprawy, bo OK walnięte turbo, LMM lub EGR mogło powodować tryb awaryjny, ale skoro teraz piszesz ze wyskakuje blad komunikacji ze skrzynią to jaki to ma związek z poprzednimi awariami??? czy ten bład pojawia sie tylko w sterowniku skrzyni czy w innych tez?


Krisoo, w takich przypadkach tryb awaryjny to swoistego rodzaju obrona skrzyni tiptronic przed niewłaściwymi danymi z ECU. Jeden z błedów, które wówczas wyskakują to bląd komunikacji ECU -> tip... i wcale nie musi oznaczać to zaśniedziałej, zanieczyszczonej wtyczki.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
tzn . że bład komunikacji może być następstwem innego błedu, w kazdym innym sterowniku nawet jesli ten inny nie zostanie nigdzie zapisany???

mówiąc inaczej awaria/zle parametry pracy wystapia np w silniku (pomimo iz w sterowniku silnika nie ma zadnego bledu) to moze to skutkowac tylko i wylacznie pojawieniem sie JEDYNEGO bledu typu : brak komunikacji z skrzyni z ECU???

czyli sterownik skrzyni jak zobaczy dziwne zachowanie silnika po prostu zrywa połaczenie na szynie BUS? czy to sterownik silnika sie zawiesza i nie przesyła informacji do innych sterowników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:17:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Nie wierzę, że w tym sterowniku ECU nie ma żadnego błędu.
Skoro jednak założyciel tematu pyta o wymiane oleju ATF, może to być również pad samej skrzyni...

Od zawsze mnie jednak uczyli zasady - sprawdź wszystko co się da, zanim rozbierzesz... ;)
Niech wrzuci logi - będzie nam łatwiej. :)


Odpowiadając na Twoje pytanie Krisoo - w ECU powinien zapisać się błąd np. 550 lub 575.Tezę swoja wysnuwam po własnym smutnym doświadczeniu gdzie błąd kata wtrysku 00550 spowodował równiez błąd komunikacji skrzynia - silnik

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:21:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
carlnova napisał(a):
- w ECU powinien zapisać się błąd np. 550 lub 575.Tezę swoja wysnuwam po własnym smutnym doświadczeniu gdzie błąd kata wtrysku 00550 spowodował równiez błąd komunikacji skrzynia - silnik


właśnie Carl :peace: ;) i tego mi tu brakowało do kompletu :!!:

skoro była mowa wczęsniej o innych awariach to pasowałoby pojawianie sie tych błedów. A tu nagle wszedzie czysto i nagły brak komunikacji skrzyni ze sterownikiem - zapytałem dlaczego - również wykluczając możliwość wypięcia wtyczki

dzięki :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 19:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2007 10:59:50
Posty: 16
Lokalizacja: wrocław
carlnova napisał(a):
Pokaż nam kąt początku wtrysku i logi turbiny - Twój opis nie wystarczy...

domyslam sie, ze nie wystarczy, ale ja tych logow nie mam, ani tez bledow. powinien cos wiecej wiedziec moj znajomy tomek(bodajze toms001 czy jakos taki nick ma) wiec nalezaloby poprosic jego o glos tutaj.

KRISOO, wbrew pozorom wydaje sie, ze te awarie nie maja nic wspolnego. ale od wymiany tej pompy paliwa caly czas skrzynia wchodzila w tryb awaryjny, wymiana jakiejs tam gruszki pomogla na kilka dni, ale problemy znowu wrocily. kat wtrysku tez cos byl ustawiany - tzn. probowano.
i naprawde nie pamietam jak brzmialy komunikaty bledow. postaram sie dowiedziec.

wszystkie drogi prowadza do niesprawnej pompy(wiec nawet nie mozna zaufac serwisowi boscha wywalajac 2500pln), ale skad wyskakuje blad brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni. sam juz nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 20:53:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Marekwroc - przypomnij sobie, w którym sterowniku odczytaliście błąd informujący o braku komunikacji ... ??
To istotne, ponieważ błędy (o numerach np. 18265, 18258, etc.)- zapisane w sterowniku skrzyni biegów informują, że stan awaryjny tipa jest skutkiem problemów z silnikiem lub sterownikiem ECU (sygnał poza zakresem lub brak sygnału).

Jeżeli jednak odczytaliście błąd zapisany w sterowniku silnikowym, a informujący o braku komunikacji ze sterownikiem skrzyni, to w 9 przypadkach na 10 - sterownik tipa faktycznie nie żyje, zaś powodów trybu awaryjnego należy szukać "w rejonie" skrzyni lub jej sterowania ... .

Niby "subtelna" różnica lecz o znaczeniu podstawowym i dlatego namawiam abyś jednak poruszył szarymi komórkami ... :): .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 23:57:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2007 10:59:50
Posty: 16
Lokalizacja: wrocław
na razie sprawa stanela w miejscu, ale prawdopodobnie jakis zawor sie zacina w pompie. w poniedzialek bedzie wszystko jasne mam nadzieje.
a co do tych bledow to nie pamietam, musze zapytac sie tomka, ktory cieszy sie obecnie 4.2;d


takze wszystko sie wyjasnilo. jakis zawor czy tloczek w pompie sie przycinal i stad byly te cyrki.
serwis boscha w olawie niechetnie, ale wymienil pompe na inna zregenerowana i pokryl koszty wymontowania i zamontowania nowej pompy w aucie i teraz jezdzi jak trzeba.
nie zycze komus takich przygod jakie moj znajomy musial doswiadczyc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: