.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:54:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.5 tdi AFB '98 Problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 30.sie.2008 21:59:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
Od jakichś 2 tygodni zauważam że silnik wolno osiąga temp 90st a dziś po przejechaniu 100 km wogóle nie osiągnął "nominalnej" temp pracy. Tzn do 1 kreski przed 90 st dochodzi szybko i tak pozostaje.
W związku z tą sytuacją mam 3 pytania : czy w tej sytuacji można eksploatować auto. Czy można coś zrobić z termostatem żeby podziałał jakiś czas dobrze bez prac rozbiórkowych z połową silnika. Czy wymiana termostatu = wymianie kompletnego rozrządu pod względem nakładu pracy.

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 22:23:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kowallubin,


1. tak, można.
efektem niesprawnego termostatu jest niedogrzanie silnika [płynu chłodzącego], co z kolei powoduje, że ECU zwiększa dawkę i trzyma kąt wtrysku po stronie BTDC [czasem powoduje to bardziej aksamitną pracę :): ]. jeżeli Twój olej osiąga 80*C, to nie ma to wpływu na zużycie hydrauliki, gdyż 95% olejów na rynku osiąga właściwości smarne od temp. 70*C.

2. można go jedynie wymienić.

3. zależy od zdolności manualnych i grubości ramienia.
można nie zdejmować rozrządu, ale przód musi odjechać. ważne też, żeby termostat założyć prawidłowo.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sie.2008 16:57:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
Po pierwsze dzięki meszrum za wypowiedź właśnie na twojej opinii mi zależało. z tego co obserwuję na zegarach to termostat wykazuje tendencje do sporadycznego zacinania/zawieszania się w poz. otwartej a nie chciałbym sie pchać w jego wymianę gdyż za kilkanaście kkm i tak rozrząd będzie trzeba wymieniać. "Zegarowo" auto wspomniane przez Ciebie temperatury osiąga w sytuacji gdy silnik nie może sie nagrzać do "nominalnych" 90*C.

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: