.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:49:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrząd A6 c5 2004 rok 2.5 tdi
PostNapisane: 29.sie.2008 13:03:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2008 10:19:20
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Wie ktoś może jak sprawdzić w warunkach garażowych rozrząd w takim aucie? Wybieram się na dłuższą trasę 2,5 tyś km sporo drogi w górach. Żadnych spadków mocy itp nie doświadczyłem jak na razie w tym aucie ani innych anomalii. Samochód ma przebieg 220 tyś km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 14:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 22:39:04
Posty: 122
Lokalizacja: Wadowice/Kraków
hmm,czy ja wiem...

w warunkach garażowych,na oko chcesz sprawdzać silnik V6???

moim zdaniem jedż chłopie do jakiegoś fachowca niech Ci to porządnie sprawdzi przed taką trasą,jak masz jakieś wątpliwości,bo pózniej może być zapóżno jak Ci sie ``rozkroczy`` na środku drogi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 15:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.maja.2008 10:19:20
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Mój ojciec jest inż mechanikiem i to diagnostą w dodatku więc miał mi go przejrzeć. Niestety teraz jest za granicą i wraca dwa dni przed moim wyjazdem i na ewentualne naprawy może być za późno więc chyba się pofatyguję gdzie indziej. :|
Chodziło mi bardziej jakie są najczęstsze objawy wytrzaskanego rozrządu niż o to jak go w garażu sprawdzać ,silnik chodzi całkiem ok i nie było z nim najmniejszych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 15:33:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Zakładam, że w A6 ten element jest podobny do A4:

Możesz obejrzeć paski i resztę podzespołów zdejmując plastikową osłonę. Odpinasz te metalowe zatrzaski i na ile starcza miejsca zaglądasz pod tę pokrywę. Coś tam zawsze zobaczysz ;)

Przy jakim przebiegu rozrząd był zmieniany po raz pierwszy? Jesteś pewien prawdziwości przebiegu auta?

Niby w DE rozrząd zmieniają co ok. 120 tys. ZTCW Flyer zmieniał rozrząd przy 240 tys. (pierwszy raz miał wymieniany przy 120 tys.)

Oczywiście wszystko co robisz albo postanowisz zrobić dzieje się na Twoją wyłączną odpowiedzialność ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2008 16:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rozsądna ocena rozrządu wygląda tak, jak jego wymiana.
demontujemy cały przód [nie podpieramy na krzesłach jak ASO] i sprawdzamy rolkę po rolce, napinacze, tłumik paski i koła.

każde inne sprawdzenie nie daje więcej wiedzy, niż świadmomość, że pasek jest.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 01:49:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Piszę jako zwykły użytkownik, amator. Moja TDI śmigała całkiem dobrze do samego "końca", czyli wymiany rozrządu przy 235 tys. km. Mój rozrząd był w stanie agonalnym, a nie odczówałem objawów wskazujących na to. Napinacz był bardzo luźny, łapa nie była poprzednio wymieniana, pasek od moich spodni wyglądał lepiej niż w rozrządzie ;) (choć to nie on najczęściej powoduje jego zrywanie). W każdym aucie wymieniałem rozrząd po zakupie. Niestety, ale zaliczyłem już raz pęknięty pasek - na szczęście nie było to TDI V6, ale 3-letni Scenic. Jedynym razem kiedy nie wymieniłem rozrządu po kupnie było moje obecne TDI i to tylko dlatego, że postanowiłem zaufać poprzedniemu właścicielowi - kolorowo to brzmi, ale: pierwszy właściciel, właściciel salonu sprzedaży aut, a zarazem niezdecydowany do sprzedaży były właścicel mojego obecnego A6. Książka serwisowa itd. Postanowiłem poczekać z wymianą do odpowiednigo przebiegu i co się okazało: że mój rozrząd był wykonany tylko w minimalnym zakresie i to na kiepskich zamiennikach, nie w ASO. Nie wiem, jakim cudem dotrwałem do wymiany i przejechałem kolejne 120 tys. km.
Mimo wymiany rozrządu w bardzo dobrym serwisie mam po 15 tys. km pojechać do ASO na sprawdzenie, czy wszystko jest OK.
Mój post nie jest odpowiedzią na pytanie, tylko sygnałem do przemyślenia, aby nie lekceważyć i nie czekać, że może będzie OK.
pozdr.
ps. Jeżeli 220 tys. km to czas na zmianę.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: