.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:43:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI AFB] Trudny rozruch przy 10 st
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Witam. Kolejny problem z moim Audi, wcześniej źle palił z rana po kilku poradach na forum wszystko było ok tz rano gdy temp na dworze wynosiła 20 st i więcej rano palił na dotyk lecz gdy temp spadła do 10 muszę kręcić ok 10 sekund żeby zapalił a jak zapali pierwsze 300 m strasznie muli (nie kopci) Zauważyłem jeszcze że praktycznie temp otoczenia nie ma znaczenia jeżeli chodzi o obroty po odpaleniu zawsze mam 742 obr/min wydaje mi się że po odpaleniu powinny być wyższe. (kontrolka świec przy 10 st zapala mi się na ok 5 sekund)
-VP 44 odpowietrzona
-czujnik temp. wymieniony
-kąty wtrysku ok
-odma wymieniona
-przewody podciśnienia nowe
-przewody przelewowe też nowe
-brak powietrza w układzie paliwowym
-filtr paliwa i powietrza nowy - Knecht :533:

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:35:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
sprawdz swiece!!bo pewnie poprzepalane jakies masz

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 12:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Niestety nie pamiętam jakie mam świece, wymieniałem je w zeszłym roku.
Myślisz że przy 10 st słabe palenie może być spowodowane świecami. Jeszcze jak możesz powiedz jak najprościej sprawdzić świece ?
dziękuję za podpowiedź.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 14:04:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, to nie świece.
przy -13*C przy 5ciu spalonych powinien uruchamiać normalnie [może tylko więcej dymu wygeneruje].

który czujnik temp. wymieniałeś?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 15:00:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Wymieniłem czujnik 059 919 501 zielony podwójny, ale przy temp. 10 st kontrolka podgrzewania świec świeci jakieś 5 sekund, jak na dworze było ok 20 stopni to dosłownie 0,5 sek i palił od strzała.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 15:46:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na zimnym, nieuruchomionym silniku wejdź w diagnostykę silnika i zaloguj 007.
następnie wejdź w zegary [17] i zaloguj 003.


[tak jak na obrazku: http://img249.imageshack.us/img249/488/93130902my6.jpg ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 16:14:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
meszrum napisał(a):
nie, to nie świece.
przy -13*C przy 5ciu spalonych powinien uruchamiać normalnie [może tylko więcej dymu wygeneruje].

który czujnik temp. wymieniałeś?


u mnie wlasnie 5 niepalilo i jak byly mrozy to tez zapalal ale slabo dluzej trzeba bylo krecic i mala zaslona dymna z tylu :-)

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 16:18:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Co by wiele nie powiedzieć meszrum poraz kolejny na forum okazało się że masz rację że coś nie tak. Oto logi zrobione dosłownie przed chwilą auto stało całą noc a w 003 pokazuje 30 st.

Obrazek

Obrazek

proszę o jakieś porady

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 17:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
hmm...
niestety, w 003@17 30*C będzie zawsze pokazywać - nie ten trop.

zrób inaczej - odłącz wtyczkę od czujnika temp. płynu chłodzącego i zobacz jak uruchomi - zimny oczywiście [świece będą grzać jak szalone, zatem poczekaj 5-6s i zobacz czy uruchomi normalnie].

poza tym, zrób log 001 na rozgrzanym silniku.

rozumiem, że kąt wtrysku mieści się pomiędzy 0-4*ATDC na Late w 004BS?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 17:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Po wyjęciu wtyczki faktycznie świece grzały (tz świeciła kontrolka) poczekałem ok.6 sek, ale nic to nie dało trzeba było dość długo kręcić.
Oto logi o których mówiłeś nie są one robione dziś ale od tej pory nic się nie zmieniło:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jedyne co się zmieniło od tej pory to wymieniłem termostat i już silnik dogrzewa.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 17:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ok. czyli napewno nie czujnik.

skoro obroty się nie podnoszą, to jest ewidentnie związane, tylko...
czy nie ma błędów w ECU i zegarach?
czy nie zmieniałeś dawek w adaptacji?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 17:42:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Jedyne błędy które VAG pokazuje to zwarcie na czujniku poduszki silnika i nic więcej.
Fakt dawki kiedyś zmieniałem ale teraz mam fabryczne tz.
kanał 01 to 42768
kanał 05 to 32768

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 18:44:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
max,

to chyba ten sam problem: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2008 19:21:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Czytałem ten post już chyba ze 4 razy (przed napisaniem mojego) i problem był faktycznie podobny lecz do teraz nie wiem co było przyczyną złego palenia :
- zaciski na filtrze paliwa
- uszkodzony podgrzewacz na filtrze
- czy nieprawidłowa dawka paliwa
nie wiem czy nie potrafię czytać ze zrozumieniem czy nie jest to do końca wyjaśnione.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: