.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 05:39:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad 2,7] Syntetyk czy polsyntetyk a moze mineralny???
PostNapisane: 30.lip.2008 15:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
wiec tak nie mam zielonego pojecia jaki obecnie jest olej w silniku czy syntetyk czy inny. Przebieg to 85Kmil ( 136K). czy jest jakis sposob na sprawdzenie jaki olej jest zalany? i co z tym polsyntetykiem?

samochod to : Allroad 2.7L 2002

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2008 17:55:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Napewno nie mineralny !!!
Kompromisem byłby półsyntetyk, choc przy tym przebiegu ( silnik dopiero co sie spasował ) powinien jeszcze długo latac na syntetyku.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2008 20:42:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
5w40

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 04:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
czy jest mozliwosc sprawdzenia jaki olej jest zalany do silnika?
chcialbym wymienic na pelny syntetyk ale boje sie ze jesli byl tam mineralny to rozczelnie silnik.

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 11:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
To i ja sie podczepie pod ten post.

Jaki moze byc olej do mojego ?? A6 C4 2,5TDI AEL 95r. z 200tyskm??

chyba syntetyk, co nie ?? bo tez niewiem jaki olej byl w nim lany
i moze wiecie ile litorw sie w nim miesci ??

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 13:12:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
danshi napisał(a):
czy jest mozliwosc sprawdzenia jaki olej jest zalany do silnika?
chcialbym wymienic na pelny syntetyk ale boje sie ze jesli byl tam mineralny to rozczelnie silnik.

Niczego syntetykiem nie rozszczelnisz, nie przy tym przebiegu, z resztą, ten silnik konstruowany był pod olej syntetyczny.
Tylko totalny bencwał moł go zalac minerałem (no ale niestety tych w Ameryce nie brakuje :D )
Jak silnik długo eksploatowany był na oleju mineralnym, to pozostawia on czarny osad wewnątrz silnika. Dla pewnosci mozesz zdjąc dekiel zaworów i to sprawdzic.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2008 00:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
hey

dzis zalalem silniczek pelnym syntetykiem Mobil1 0-40 :):

mam nadzieje ze nic sie nie rozszczelni - cholera go wie co bylo wczesniej do niego wlane :(


pozdro

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2008 11:25:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
no niestety wybrałeś olej, który ma najwięcej właściwości wypłukujacych. Trzeba go było castrolem zalać 5 w 40 i basta. ja na nim latam przy przebiegu 154 tysie żanego zużycia. Ale nic, allroad jak koledzy pisali przy tym przebiegu nie może mieć innego jak full syntetic.i wcale nie znaczy że mu ten mobil zaszkodzi. I nie zrażaj się lekkim ubytkim oleju bo silnik ma 2 sprężarki :D więc troche moze ginąć.

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 11:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
żal mi takich osób co na różnych forach piszą ze syntetyk to moze rozszczelnic albo wypłukać silnik a mineralny ewentualnie uszczelnić... albo że jak wiekszy przebieg to minerał a mniejszy syntetyk. Każdy silnik ma być zalewany olejem o określonej normie a raczej specyfikacji zalecanej przez producenta np. 505.01, 505.02 505.00 itp i tym sie należy kierować i nawet jak auto ma przebieg 500000 a producent zaleca olej o specyfikacji która tyczy tylko syntetyków to należy lać syntetyka i tak np. w ASO nikt nie patrzy na przebieg auta tylko na to co zaleca producent do danego silnika. To tylko moje zdanie możecie sie z nim nie zgadzać ale poczytajcie sobie lepiej fachową literaturę a nie wątki na róznych forach gdzie to różni "znawcy" piszą to co gdzieś tam przeczytali czy usłyszeli...bo to jest jednocześnie śmieszne i żałosne...

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 18:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2005 22:47:25
Posty: 80
Lokalizacja: Sieradz
nie do końca się z kolegą zgodzę. Przerobiłem juz trochę samochodów w życiu z różnymi przebiegami i różnie to bywało. Tak jak pisałeś specyfikacja producenta jest ważna ale wydaje mi się, że to się odnosi do pewnego stanu kilometrów i pod warunkiem, że zalecany olej stosowany był od początku istnienia a tego kupując auto używane nie zawsze możemy być pewni i czy poprzedni użytkownicy przestrzegali zaleceń producenta.. I nie uwierzę, że Mobil1 o klasie gęstości W 40 nie wydostanie się szybciej nz silnika niż inny olej o gęstości W50. przykład: twarde uszczelniacze zaworów, Który olej szybciej ucieknie rzadki czy gęsty?

Kolega w Octavi ma 420 tysi i leje pełny syntetyk, a ja kiedyś paska 1,8 benz. sprowadziłem, zalałem pełnym syntetykiem i po 3000 tysiącach olej w silniku zginął przez luzy na zaworach i co? Jak mu potem lałem gęściejszy to robiłem około 6000 tysiecy na stanie bagnetu. Inny przykład Audi B4. Od początku full syntetyk, Sprzedawałem przy 260 tysiach i też full syntetyk i żadnego zużycia oleju. Więc różnie to bywa.

Jest dużo racji w tym co pisałeś ale , żeby Ci, aż mnie żal było..... ;) eeee!

_________________
było B4 1.9 TDI 1Z, jest B5 1,8 T AEB, nadjeżdża C5 2.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 19:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
mAr$zx napisał(a):
żal mi takich osób co na różnych forach piszą ze syntetyk to moze rozszczelnic albo wypłukać silnik a mineralny ewentualnie uszczelnić... albo że jak wiekszy przebieg to minerał a mniejszy syntetyk. Każdy silnik ma być zalewany olejem o określonej normie a raczej specyfikacji zalecanej przez producenta np. 505.01, 505.02 505.00 itp i tym sie należy kierować i nawet jak auto ma przebieg 500000 a producent zaleca olej o specyfikacji która tyczy tylko syntetyków to należy lać syntetyka i tak np. w ASO nikt nie patrzy na przebieg auta tylko na to co zaleca producent do danego silnika. To tylko moje zdanie możecie sie z nim nie zgadzać ale poczytajcie sobie lepiej fachową literaturę a nie wątki na róznych forach gdzie to różni "znawcy" piszą to co gdzieś tam przeczytali czy usłyszeli...bo to jest jednocześnie śmieszne i żałosne...


A mi żal ludzi, którzy swoją wiedzę opierają "na literaturze" a nie na życiu. Jeśli syntetyk zalany do auta z 200 tys przebiegu, który od początku jeździł na mineralku nie wypłucze go, to mój kolega ma strasznego pecha, że akurat po zmianie oleju jego silnik zaliczył przysłowiowego unfalla.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2008 19:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Bobo napisał(a):
to mój kolega ma strasznego pecha, że akurat po zmianie oleju jego silnik zaliczył przysłowiowego unfalla.


no co zaliczyl ten silnik..."popsul sie przez olej synt"?
do silnika leje sie taki olej, ktory zapewni utrzymanie wslaciwego cisnienia i inny bedzie dla silnika spasowanego na maxa.. inny dla zajechanego, inny dla auta katowanego
- wybiera sie olej wg lepkosci niezaleznie czy to benzyna, diesel czy diesel PD

To, ze stosuje sie olej o "specjalnych" dodatkowych cechach dla PD to inna sprawa

Olej mineralny moze byc sikami (5w20) a syntetyczny moze byc "gesty" (10w60)
a moze byc odwrotnie np syntetyczny 0w30 i mineralny 20w50 (strzelam.. ale pewnie jest cos takiego do aut klasy kamaz)


Zapewniam Ciebie, ze wiele aut jeszcze niedawno fabrycznie wyjezdzalo z fabryki na oleju mineralnym i dzis jezdza na syntetykach.
Pomijajac cene oleju do 20letniego duzego fiata na LPG z migajaca kontrolka oleju na wolnych obrotach predzej wlalbym jakies 10w60 syntetyczne niz mineralny 15w40

Do autka z watku lalbym 5W40 lub 0w40 ("w40" to zakres od...do chyba plynnosci w 100st i oleje 0w40 najczesciej sa gdzies przy granicy z W30)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 05:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
Witam

Widze ze panowie rozpisali się na maxa . Nie chce martwic ale stalo się ja wymienilem już olej na Mobil 1 0W40 takowy jedynie znalazlem na polce w sklepie ( $6.70 L) i takowy jedynie posiadal normy zalecane do audi. Samochod ma dopiero ( albo już ) 88kmill wiec z tego co poczytalem a audi to „mlody” silnik. fakt ze nie mialem pojecia jaki olej byl zalany wczesniej powodowal moje wahania co zalac. W koncu zdecydowalem i zalalem pelnym syntetykiem. Oby nic się nie staloo a jeśli to będę pare kawałków do tylu .

Najlepsze jest to ze jakos sobie ubzdurałem ze do niego wchodzi 5l i tak leje leje i sprawdzam za jakis czas bagnet a tam nic i wlewam ostatnia butelke a tu nadal nic na bagnecie i wielkie zdziwkoooo . Szybko na neta i okazuje się ze nie 5 a 6l. trzeba było zajechac po dodatkowa butelke.

Oczywiscie odkręcając pod silnikiem pokrywe ochronna nie dalo się nie zauważyć wyciekow oleju (czy może jak ktos to gdzies nazwal pocenia ). Gdybym nie ściągnął tej oslony to bym pewnie nigdy się nie dowiedział ze cokolwiek cieknie bo nigdy nie zauważyłem jakiejkolwiek plamy czy ubytku oleju .
Porobiłem fotki może będzie cos widac ale to wszystko zaczne w nowym poscie bo chce po pytac jakie mogly uszczeli pojsc.

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 09:56:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
A ja mam pytanie. Dlaczego Twoje audi jest serwisowane własnoręcznie a nie przez profesjonalny serwis???

pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 15:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 05:27:11
Posty: 86
Lokalizacja: USA /Niemcy/Polska- Legnica
Auto: S6 V10
nie wiem, moze dlatego ze jestem "polaczkiem" i oszczedzam jak sie da :(

chce sie wybrac do Dealer-a Audi na przeglad calego samochodu i zeby mi powiedzial co jest do zrobienia w nim. Troche jestem wstanie sam w nim zrobic. nie ma dwoch lewych rak. niestety do zamoznych osob to nie naleze.

Pozdro

_________________
Audi Allroad 2.7T 2002
Audi S6 V10 5.2 2007


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 15:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
no akurat takie czynności jak zmiana oleju można zrobić samemu i ja też nie widziałbym potrzeby żeby jechać do serwisu a kolega DeS też chyba swojego audi profesjonalnie nie serwisował z tego co mi wiadomo :)

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.paź.2008 21:07:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
mAr$zx napisał(a):
no akurat takie czynności jak zmiana oleju można zrobić samemu i ja też nie widziałbym potrzeby żeby jechać do serwisu a kolega DeS też chyba swojego audi profesjonalnie nie serwisował z tego co mi wiadomo :)


Ale ja nie mam 2002 Allroad ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 09:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja przy swoim 2.7T leje ful syntetyk 10w40, a mam przebieg 185tkm. Od nowości był na takim.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 10:01:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pokaż mi ten full syntetyk 10w40 :>

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 10:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
quattrofan napisał(a):
pokaż mi ten full syntetyk 10w40 :>


Dobra wyśle Ci kopertą próbke :peace: . Rzeczywiście pomyliłem się :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: