.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:07:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AFB] Wymiana części, nowe logi i co dalej?
PostNapisane: 26.wrz.2008 10:00:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Witam.

Trochę od ostatniego czasu było majstrowane przy aucie i ma być dalej majstrowane więc chciałem abyście mi powiedzieli co jeszcze trzeba sprawdzić.
Tak więc wymienione zostało:
-rozrząd
-olej plus wszystkie filtry
-odma
Sprawdzałem też wężyki od podciśnienia ale niestety ze sprawnością u mnie nie najlepiej więc pójdzie do warsztatu na sprawdzenie całego układu turbo(jeżeli jeszcze trzeba)
Przesyłam też zdjęcie jakiś czujników z pod których poci się olej.

Logi:

Grupy normalne

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Basic settings

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dynamiczne

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ta grupa raczej nie jest dobrze zrobiona (coś vag przerywał logowanie:()
Obrazek

Obrazek

I teraz parę fotek owych czujników oraz śrub na turbinie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I co szanowni Państwo powiedzą na to powiedzą?

PS. Poprzedni temat z logami do tego auta znajduje się tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80961

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 14:01:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
tak pobierznie popatrzalem na logi i przeplywomierz slaby musi byc 750 mg lub wiecej

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 15:40:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1.Zwracam niesmialo uwage, iż LMM tnie dawki w calym uzytecznym zakresie obrotów.

2. IMHO - przyspieszylbym nieco zapłon tzn, ustawil wiekszą wartosc w 004.3 BS tak aby wartosci kąta w 004 stat byly jak najbardziej tożsame a wysterowanie nastawnika spadło ponizej 100 %. Jesli to nie pomoze - trzeba sprawdzic poprawnosc ustawienia rozrzadu na blokadach.

@Mesz
Potwierdz lub zaprzecz :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 15:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Może poprzednie logi pomogą. Logicznie wnioskując jeżeli przed wymianą rozrządu było dobrze, a o tym problemie nikt nic nie mówił to sprawę spaprali przy samej wymianie rozrządu.
Co z turbawką?
Co sądzicie o tych czujnikach które puszczają olej? Ewentualnie jakie uszczelki tam wchodzą żeby je wymienić?

Edit:
Czy ktoś może przypuszczać z logów powód spalania tego silnika w mieście ok 13,5 litra?
W trasie jest ok. 4 osoby na pokładzie załadowany do pełna spalił ok 8/100

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 16:22:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemik napisał(a):
1.Zwracam niesmialo uwage, iż LMM tnie dawki w calym uzytecznym zakresie obrotów.

2. IMHO - przyspieszylbym nieco zapłon tzn, ustawil wiekszą wartosc w 004.3 BS tak aby wartosci kąta w 004 stat byly jak najbardziej tożsame a wysterowanie nastawnika spadło ponizej 100 %. Jesli to nie pomoze - trzeba sprawdzic poprawnosc ustawienia rozrzadu na blokadach.

@Mesz
Potwierdz lub zaprzecz :)

Pozdr



prawda.

poza tym, zwróćcie uwagę, że brak jest doładowania do 2600rpm [tzn. ono jest, ale nie osiąga zadanej wartości, a powinno osiągać od ok. 2000rpm].
zatem, należy po kolei:
- dokładnie obejrzeć T i sprawdzić, czy sztanga nie była regulowana [żołta farba na śrubie regulującej;
- sprawdzić dokładnie gruszkę T [membranę];
- podmienić N75 i zalogować dynamicznie 011;
- odpiąć wydech przed katalizatorem i zalogować dynamicznie 011.

być może problemem okaże się tylko membrana w gruszce T.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 16:34:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Śruby widać na zdjęciach.
Moim zdaniem nie były regulowane.

W takim razie w środę oddaję auto do sprawdzenia u mechanika pod kątem turbo.

A ponawiając pytanie. Co może być przyczyną wysokiego spalania?

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 17:04:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Novac napisał(a):
Śruby widać na zdjęciach.
Moim zdaniem nie były regulowane.

W takim razie w środę oddaję auto do sprawdzenia u mechanika pod kątem turbo.

A ponawiając pytanie. Co może być przyczyną wysokiego spalania?


może być właśnie to, o czym napisałem powyżej.
poza tym, nie wspomniałem o dokładnym sprawdzeniu dolotu pod kątem szczelności - także w okolicach IC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 17:24:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Hmmm sprawdzę szczelność ale gdzie jest IC?;)

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 18:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Novac napisał(a):
Hmmm sprawdzę szczelność ale gdzie jest IC?;)


pod zderzakiem na pasie przednim pomiedzy chlodnicami klimy i cieczy jest to poprostu chlodnica powietrza doladowanego posprawdzaj polaczenia opasek wyjmij te kratki male ze zderzaka i bedzie widac

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 19:07:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Pytanie jeszcze czego mam szukać przy gruszce gdy będę ją sprawdzał?

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 21:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Novac napisał(a):
Pytanie jeszcze czego mam szukać przy gruszce gdy będę ją sprawdzał?


nieszczelnosci moze membrana dziurawa najlepiej podlacz jakis wezyk do niej i ssij ustami :peace: jezeli przepuszcza tzn dziurawa

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 21:55:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
badyl napisał(a):
Novac napisał(a):
Pytanie jeszcze czego mam szukać przy gruszce gdy będę ją sprawdzał?


nieszczelnosci moze membrana dziurawa najlepiej podlacz jakis wezyk do niej i ssij ustami :peace: jezeli przepuszcza tzn dziurawa

Dokładnie ja właśnie dzięki tej radzie wyleczyłem jedno AFB i przywróciłem je do świetności.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 13:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Hmm.
Czy ktoś może jeszcze mi powie co to za czujniki są na zdjęciach. Sączy się z pod nich olej więc wolałbym wymienić uszczelki pod nimi. Może ktoś by mi podał numery katalogowe?

Acha LMM wymieniony na boschowski. Może turbo będzie lepiej działać?

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 14:58:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Novac napisał(a):
Hmm.
Czy ktoś może jeszcze mi powie co to za czujniki są na zdjęciach. Sączy się z pod nich olej więc wolałbym wymienić uszczelki pod nimi. Może ktoś by mi podał numery katalogowe?

Acha LMM wymieniony na boschowski. Może turbo będzie lepiej działać?


zapodaj logi dyczamiczne : 003 ,010 ,011

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 16:41:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
gustav200 napisał(a):
zapodaj logi dyczamiczne : 003 ,010 ,011


... i 008 :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 17:11:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Panowie jeżeli możecie to spójrzcie jeszcze na te fotki. Chodzi mi o te czujniki.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 18:29:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sie.2008 14:49:09
Posty: 36
Lokalizacja: Furth
Miałem to samo co ty duże spalanie i mało mocy niestety miałem dziure przy dolocie do turbo ... To słychac jak syczy przy dodawaniu gazu ..

_________________
Audi a6 2.5 tdi 1999r - jest
Vw t4 2.5 tdi 2002r - jest
Vw passat 1.9tdi 2001 r - jest
vw t4 2.4d 1991 r - jest

Audi Rs6 - Kiedyś będzie

Peugeot 306 S16 w pełni przygotowany do rajdów - W trakcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 11:05:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
No właśnie nie syczy i nie brakuje mi mocy. Turbo chce doprowadzić do porządku tylko po to aby było wszystko na tip top :) Gdybym nie trafił na to forum to nawet bym nie wiedział że coś jest nie tak :)

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: