ArtHurO napisał(a):
Jeszcze po drodze od czujnika do wentylatora jest PRZEKAŹNIK
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak zewrzesz przewody od czujnika a wentylator się nie włączy to wyjmij przekaźnik i w jego gnieździe zrób zwarcie - jak teraz się nie włączy to pozostają kable, ale tylko pomiędzy przekaźnikiem a wentylatorem. Jest jeszcze jedna możliwość: w tym obwodzie brakło Ci zasilania...
Zrób tak jak masz napisane. W następnej kolejności sprawdź czy masz napięcie na stykach PRĄDOWYCH przekaźnika - jeżeli będzie to masz rozwiązane zasilanie wentylatora. Jeżeli chodzi o jego sterowanie to sprawdź czy dochodzi napięcie na cewkę sterującą stykiem prądowym przekaźnika - jeżeli tu nie ma napięcia to przekaźnik nic nie poda dalej... Napisałeś "Gdy podlaczylem wentylator pod aku to pracowal,a gdy sprawdzilem prad w przewodzie do silnika wentylatora to nie ma napiecia.Gdzie teraz szukac przyczyny?" Napięcia w tym przewodzie nie będziesz miał dopuki nie zadziała przekaźnik. Szukaj w okolicy przekaźnika...
Jak będę wieczorem w garażu to napiszę Ci numer przekaźnika i opis wyprowadzeń...
Przekaźnik jest trzeci od lewej w pierwszym rzędzie od szyby (skrzynka na podszybiu pod maską silnika). Wyjmij przekaźnik i go obejrz: na obudowie będzie schematz numerkami styków, które są pod spodem przkaźnika; przekreślony prostokąt to cewka sterująca stykami prądowymi. Zewrzyj w gnieździe "styki" prądowe" - wentylator powinien się załączyć - robiąc to pomijasz czujniki i większość instalacji - jeżeli się nie włączy to pozostaje "wyrezać" mały obwód do wentylatora: połączyć czujnik z przekaźnikiem, wentylatorem i zasilaniem (akumulator) - innego rozwiązania nie widzę... Powodzenia