.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 08:45:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nie załącza sie wentylator b3 2.3ng
PostNapisane: 04.lis.2008 06:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
witam
mam maly problem
Otóż u brata w aucie byla mokra podloga,aby ja osuszyc właczyłem ogrzewanie i zostawilem pracujący motor na postoju.Po ok 30min przyszedlem sprawdzic co i jak,a temp.silnika wynosila ponad 100stopni.Węże gorącze,zbiorniczek temp. gorący chlodnica tez,wygląda jakby obeieg byl ok ale wentylator sie nie załaczyl.Co moze byc przyczyna?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 07:57:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Włącznik wentylatora, przy chłodnicy na samym dole, wyjmij wtyczkę zewrzyj przewody powinien się załączyć wentylator, jeżeli tak to czujnik do wymiany, jeżeli nie to trzeba szukać winy w wiązce kabli.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 11:32:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
ok dzieki sprawdze po pracy

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 15:01:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jeszcze po drodze od czujnika do wentylatora jest PRZEKAŹNIK :-) Jak zewrzesz przewody od czujnika a wentylator się nie włączy to wyjmij przekaźnik i w jego gnieździe zrób zwarcie - jak teraz się nie włączy to pozostają kable, ale tylko pomiędzy przekaźnikiem a wentylatorem. Jest jeszcze jedna możliwość: w tym obwodzie brakło Ci zasilania...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 09:39:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
sprawdzilem wczoraj,brakuje napiecia w przewodzie od wentylatora.Gdy podlaczylem wentylator pod aku to pracowal,a gdy sprawdzilem prad w przewodzie do silnika wentylatora to nie ma napiecia.Gdzie teraz szukac przyczyny?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 11:06:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Może zacznij od bezpiecznika?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 11:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
sprawdzilem bezpieczniki jako pierwsze

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 14:51:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
ArtHurO napisał(a):
Jeszcze po drodze od czujnika do wentylatora jest PRZEKAŹNIK :-) Jak zewrzesz przewody od czujnika a wentylator się nie włączy to wyjmij przekaźnik i w jego gnieździe zrób zwarcie - jak teraz się nie włączy to pozostają kable, ale tylko pomiędzy przekaźnikiem a wentylatorem. Jest jeszcze jedna możliwość: w tym obwodzie brakło Ci zasilania...


Zrób tak jak masz napisane. W następnej kolejności sprawdź czy masz napięcie na stykach PRĄDOWYCH przekaźnika - jeżeli będzie to masz rozwiązane zasilanie wentylatora. Jeżeli chodzi o jego sterowanie to sprawdź czy dochodzi napięcie na cewkę sterującą stykiem prądowym przekaźnika - jeżeli tu nie ma napięcia to przekaźnik nic nie poda dalej... Napisałeś "Gdy podlaczylem wentylator pod aku to pracowal,a gdy sprawdzilem prad w przewodzie do silnika wentylatora to nie ma napiecia.Gdzie teraz szukac przyczyny?" Napięcia w tym przewodzie nie będziesz miał dopuki nie zadziała przekaźnik. Szukaj w okolicy przekaźnika...
Jak będę wieczorem w garażu to napiszę Ci numer przekaźnika i opis wyprowadzeń...


Przekaźnik jest trzeci od lewej w pierwszym rzędzie od szyby (skrzynka na podszybiu pod maską silnika). Wyjmij przekaźnik i go obejrz: na obudowie będzie schematz numerkami styków, które są pod spodem przkaźnika; przekreślony prostokąt to cewka sterująca stykami prądowymi. Zewrzyj w gnieździe "styki" prądowe" - wentylator powinien się załączyć - robiąc to pomijasz czujniki i większość instalacji - jeżeli się nie włączy to pozostaje "wyrezać" mały obwód do wentylatora: połączyć czujnik z przekaźnikiem, wentylatorem i zasilaniem (akumulator) - innego rozwiązania nie widzę... Powodzenia

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: