.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:55:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8 AAH] Bierze olej czy wyciek?
PostNapisane: 23.lis.2008 13:20:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2008 17:12:13
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Witam.

Zastanawiam się, czy moje autko nie potrzebuje przypadkiem większej naprawy. Otóż pożera mi około 1L oleju 10w40 na 1000 km. Wiem, że te silniki loubią olej ale i tak mocno minie zastanawia taka ilość.

Opiszę może stan silnika po jego pracy:

Nie kopci na zimno.
Nie kopci na ciepło.
Olej w misce jest czyściutki, prawie zero nagaru.
Nie dmucha przez korek.
Nie dmucha przez bagnet.
Nie zauważyłem oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego
Nie zauważyłem płynu w oleju.
Trzyma moc.

Zastanawia mnie tylko zaolejony alternator, ale bez dostępu do kanału nie byłem w stanie stwierdzić czy to wyciek, czy też może ktoś wcześniej ni potrafił trafić do wlewu oleju i go po prostu oblał.

Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i będzie mógł pomóc?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 23.lis.2008 13:27:28 przez counterpart, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 13:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Alternator wytrzyj do sucha i obserwuj. Jeżeli masz ciężką nogę, to ten 1L powiedzmy, że się mieści w normach.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.8 AAH] Bierze olej czy wyciek?
PostNapisane: 23.lis.2008 14:35:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
counterpart napisał(a):
Witam.

Zastanawiam się, czy moje autko nie potrzebuje przypadkiem większej naprawy. Otóż pożera mi około 1L oleju 10w40 na 1000 km. Wiem, że te silniki loubią olej ale i tak mocno minie zastanawia taka ilość.

Opiszę może stan silnika po jego pracy:

Nie kopci na zimno.
Nie kopci na ciepło.
Olej w misce jest czyściutki, prawie zero nagaru.
Nie dmucha przez korek.
Nie dmucha przez bagnet.
Nie zauważyłem oleju w zbiorniczku płynu chłodzącego
Nie zauważyłem płynu w oleju.
Trzyma moc.

Zastanawia mnie tylko zaolejony alternator, ale bez dostępu do kanału nie byłem w stanie stwierdzić czy to wyciek, czy też może ktoś wcześniej ni potrafił trafić do wlewu oleju i go po prostu oblał.

Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i będzie mógł pomóc?

Pozdrawiam


Moje AAH brało tyle samo mniej więcej. Po obserwuj ten wyciek jak nie jest to jego wina, to mierz ciśnienie na cylindrach. Jak trzyma to wymieniaj uszczelniacze na zaworach bez ściągania głowic.

Ja zrobiłem tak u siebie i pobór oleju spadł znacznie w dół. Trochę go silnik jeszcze łyka ale nie takie ilości.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 14:39:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Tak jak kolega wyzej napisał - takie zuzycie oleju najprawdopodobniej spowodowane jest zuzytymi uszczelniaczami zaworow.
Przy odpaleniu zimnego silnika zaobserwuj, czy nie pusci chmurki na niebiesko, jesli tak, to na 100% będą to uszczelniacze,
ale najlepszym sprawdzianem, czy silnik pali olej, jest test spalin.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 15:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Wjedz na kanal po ostrzejszej jezdzie i popatrz czy nie cieknie z miski na dole czy moze wyzej z pod pokrywy zaworow, spod dekla. jak gora sucha to moze z miski sie leje. Ja wymienilem uszczelniacze w swoim AAR, co podobno tez lubi olej i jest zajebiscie. Nic nie dolewam juz gdzies od 5 tysi. Litr na 1000 km w audi to moim skromnym zdaniem jest przesada.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 17:02:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jakby cieklo z silnika to po dluzszym postoju mialbys plame pod autem i oleju ubywaloby bez wzgledu na to ile jezdzisz. najprawdopodobniej wina lezy po stronie uszczelniaczy zaworowych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 17:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2008 17:12:13
Posty: 10
Lokalizacja: Katowice
Dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Dziś przyglądając się bliżej olejowi na alternatorze dostrzegłem też olej na spodniej osłonie silnika. Jutro jadę do dobrego mechanika. Niech mi zrobi "gumki" i zobaczy ten wyciek. Dam znać co i jak gdy już zapadnie wyrok. ;)


Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: