.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:01:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.9TDI 110PS - problem z ustawieniem wału korbowego.
PostNapisane: 04.gru.2008 19:51:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2008 18:54:03
Posty: 3
Lokalizacja: Dolny śląsk
Sharan 1.9TDI 110PS - wymieniam rozrząd.
Mam dylemat ze znakani na wale korbowym. Otóż jak ustawię znaki na kole pasowym na wale od przodu silnika...na starym pasku (foto niżej)
http://images31.fotosik.pl/413/d894560a251836d6med.jpg
To znak na kole zamachowym wychodzi tak jak na fotce poniżej (nie na środku).
http://images49.fotosik.pl/37/04ed031de714bf88med.jpg
Dodam, że na obudowie skrzyni nie ma żadnego znaku do którego można by ustawić koło zamachowe. Jest to trochę dziwne bo powinna być chyba jakaś strzałka lub zero, a tu nie ma nic. I nie wiem teraz czy ten znak na kole zamachowym jest w dobrej pozycji czy może powinien być idealnie po środku?.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 21:24:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
ustaw jeden z znaków i odkręć pierwszy wtrysk i zobacz czy tłok jest w GMP a jak się znasz to po ściągbięciu pokrywy klawiatury zobaszysz jak są ustawione krzywki nie będziesz musiał wyciągać wtryska

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 22:07:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2008 18:54:03
Posty: 3
Lokalizacja: Dolny śląsk
Wtrysk już odkręcałem ale przesunięcie na kole zamachowym o jeden ząbek (bo tyle wychodzi) jest na tyle małe, że nie idzie dokładnie po przez krzywki wałku rpzrządu to zdiagnozować czy jest w GMP czy nie :/ . Sam już nie wiem może tak ma być..
PS. przesunięcie o jeden ząbek na kole zamachowym jest mniej więcej równe jednej trzeciej zęba na kole zębatym wału (od przodu silnika). Może jest to tak nie wielka różnica, że nie jest to aż tak ważne?.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 23:05:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
W starym poczciwym 1.9 TD AAZ trzeba było:
1 zdejmować pokrywę zaworów,
2 luzować na stożku koło paska zębatego z wałka rozrządu,
3 zablokować wałek rozrządu,
4 blokować pompę paliwa i poluzować jej koło zębate,
5 ustawić wał w GMP - kreska lub kropka między dwoma wyraźnymi znakami na kole zamachowym,
6 założyć pasek, napinacz,
7 zgrać wszystko, docisnąć, sprawdzić, poskładać, jeździć.
Nie wspomniałem o zdejmowaniu koła pasowego klimy i alternatora, zakładam, że tam już się dostałeś.
Poszukaj na tym forum, na pewno znajdziesz. Nie rób niczego pochopnie bo rozwalisz sobie silnik!!! Jak możesz poproś kogoś kto już ma doświadczenie.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2008 23:59:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Wszystko jest ok ze znakami. Znaki na wale byly oznaczane w dwa sposoby. 1 tak jak rozumujesz ze tez znak powinien zgrac sie z taka strzaleczka na obudowie skrzyni w okienku, a 2 sposob (taki jest u ciebie) ze znak powinien byc rowno z krawedzia okienka tylko nie pamietam lewa czy prawa. W autodacie sa wlasnie czasami dwa takie rodzaje oznaczenia polozenia walu, cos mi autodata szfankuje ale jutro jak cos zamieszcze zdiecie rozrzadu .

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 07:50:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2006 18:22:56
Posty: 105
Lokalizacja: Oława
1/3 zęba to jest pryszcz odnieś się do koła zamachowego , i nie zapomnij zablokować pompy, wtedy GMP będziesz miał a krzywki pierwszego tłoka muszą być w poziomie , po złożeniu może chodzić twardo zostaje jeszcze ruszyć trochę pompą w prawą stronę tzn. przyspieszyć.


screny
http://www.voila.pl/188/6hlqk/
http://www.voila.pl/189/hnxw8/

_________________
Audi B3 1.8 quattro LPG (było)
Audi A6 2,5 V6 AFB TDI 150KM (było)
Audi B4 Avant 1.9 TDI 90km 1Z +wirus 120km
Audi A6 C5 lift Avant 1.9 TDI AVF +wirus (jest)
Audi A3 8L lift 1.9 ASZ jest córki


Ostatnio edytowano 05.gru.2008 08:05:54 przez trewor 1.8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 08:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2008 18:54:03
Posty: 3
Lokalizacja: Dolny śląsk
Planowałem po wymianie pojechać na regulację komputerową, ale dałeś mi do myślenia i chyba sam ruszę pompą jak będzie sztywno chodził...
A pompa jest przykręcana od strony koła zębatego? (tak zauważyłem).
Dzięki panowie, trochę mnie uspokoiliście :).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: